Citat:
Ursprungligen postat av
Mergimsuger
Det är okej. Var mer nyfiken när du tydligt bojkottade karuseller.
Olyckor händer tyvärr överallt där det inte ska hända. Tex även inom flyg. Eller nöjesfält. Trots att det inte får hända.
Shit happends tyvärr överallt i världen, sen är det svårt att bevisa i slutändan vem som skulle vara ytterst ansvarig.
Kollar vd säkerheten - nej!
Han måste förlita sig på underordnade, vilka i slutändan inte kan se om nått är fel vid en synligkontroll.
De borde däremot byta ut vagnarna typ vart femte år för att ha bra kvalitet/säkerhet.
Ingen kommer tyvärr få skulden för denna olycka då det inte verkar finnas ett regelverk att följa.