2023-06-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Förmodligen en icke etnisk svenska, därav locket på.

Dottern hennes kommenterade på TikTok igår. Icke svenskt förnamn. Det säger allt. Locket på. Hysh-pysh.

Asså usch va hemsk du är.
Om de är Nadja så känner jag henne (väntar på att få svar från närstående då jag själv fick veta detta via FB och fått ren chock).

Nadja läggs de inte locket på bara för att hon inte är ”vit” osv. Hon lever som vilken svensk som helst och världens vackraste dotter. Om de är hon, så är de fruktansvärt kränkande de du skriver. Hon valde sin dotter, ensamstående från start. Bara de skapar kaos när en ensam mamma dör och syster som är allvarligt skadad.

Skäms på dig!!
Citera
2023-06-27, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Du menar namnet på en känd nr 5 parfym?

Japp. Men annorlunda stavning.
Citera
2023-06-27, 22:07
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbenabbe
Nej, all information är inte intressant. Det skapar endast förvirring. Skräpmedia vill sälja varför deras journalistiska insatser är lågkvalitativa. Jag försöker belysa att man får ta saker och påståenden med en nypa salt och göra en sannolikhetsbedömning. Allt blir lätt en sanning bara för att det sprids och inte ifrågasätts.
Sanningen är tyvärr att hjulboggien brast och släppte från vagnen, finns inga fjunisar som kan kontrollera det.
Däremot hade ju folk klagat på att vagnen slog i sidled och ryktena säger att man försökt reparera vagnen redan samma dag.
Vem gjorde den reparationen en Söndagsmorgon efter midsommar?
Tror ni det var junioren som skickar iväg varje vagn eller hade de ringt in en riktig servicetekniker?

Ja du vet redan svaret.
Citera
2023-06-27, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Det var någon som sa att hon var ensamstående och med sin syster allvarligt skadad på sjukan så får man verkligen hoppas det!

Om namnet stämmer på henne och systern så verkar det finnas massa bröder med i bilden också. Halvbröder skulle jag gissa då de är lite ljusare i huden men så som de kommenterar varandra på systerns fb bilder så verkar de ganska nära allihopa.
Citera
2023-06-27, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SskEwAq
Japp. Men annorlunda stavning.

Ja med ”le” på slutet såg jag i nån kommentar på nåt foto på hennes fb.
Citera
2023-06-27, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Men det är samma skit på gröna lund! De driver parken med sommarjobbare för att tjäna pengar, sommarjobbare som saknar utbildning och fåren dags instruktion om hur en attraktion sköts, kontrolleras och körs.

Fråga nästa gång du besöker ett nöjesfält och junioren som står vid spakarna, har han fått en rejäl utbildning eller var den över på en dag?
Du vet inte om det är en dags utbildning för att sköta Jetline. Du vet inte ens kraven för att sköta attraktioner på Gröna Lund, eller om det är specifika krav för varje attraktion. Sluta sprid dynga, du bidrar ingenting till tråden med din gissningslek.

Innan du frågar: Nej jag vet inte heller kraven på att sköta attraktioner på Gröna Lund, därför säger jag varken något positivt eller negativt. Att kasta skit på en tragisk situation gör den inte bättre.

Höjde du inte rösten innan olyckan så kan du inte höja rösten efter den. Det är så personer blir kallad hycklare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annabl
Använder Ratsit i mitt jobb typ dagligen, så vill ändå tro att jag har ganska bra koll på hur sajten brukar funka. Men du vet säkert bättre
Sa heller inte att det ena var mer sant än det andra, det var bara ett konstaterande.

Då borde du märkt att det är rätt vanligt att det tar uppåt en månad ibland 😉
Citera
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbenabbe
Ansträng dig lite mer...

Ja. Eller inte?
Vem än kvinnan var,som slungats ut och ner mot sin död så är det tragiskt. Hade du som anhörig då också behövt inlägg som

” Hittat nu, född i Gambia/ finländsk härkomst/ helsvensk, dottern skrivit på Insta.. ”etc etc.

Om det varit Din anhöriga, så hade du nog fan inte härjat i den här tråden nu.

Men, hallå!! Ingen som kan lägga upp film på exakt när och hur personerna föll till marken? Ju mer detaljerat,desto bättre!

Fy Fan!
Avskum!
Citera
2023-06-27, 22:10
Medlem
Offret är inte adopterat.
Det är en skötsam, glad och helt fantastisk ensamstående mamma som har gått bort. Hennes barn behöver inte nämnas i tråden då det är en 9åring vi pratar om och nej barnet har inte skrivit på TikTok utan det är en av alla efterblivna människor som vill rida på den här tragedin.

Kan man försöka hålla sig till ämnet, dvs försöka hjälpa varandra att förstå vad som hänt? Det är väl främsta anledningen till att vi närstående ens är i det här forumet. Vi vill förstå vafan som har hänt.
Citera
2023-06-27, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysCrazyInCats
Absolut men med tanke på att flera är allvarligt skadade känns detta fel. Vem vet om detta stannar på ett dödsfall eller fler. Man kanske ska vänta med att öppna tills man vet om de skadade klarar sig eller inte.

Dock skulle jag tro att besöksunderlaget kommer svika precis som du säger.

Sen kan jag väl tycka att man kan öppna för konserter inom en vecka för där är inga karuseller inblandade.. Det drabbar även artisterna så ja.

Karolinska har gått ut med att alla har stabiliserats och ingen är på IVA. En av de tre skadade har fått lämna sjukhuset. Sen kommer många troligtvis lida fysiskt, men kanske framförallt psykiskt, av detta en lång tid framöver. Av de totalt 14 skadade var fyra av dem på marken och har drabbats av chock (vilket kan vara betydligt mer allvarligt än vad man kan tro)

Det blir en ansträngande tid för både park och personer.
Citera
2023-06-27, 22:14
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SskEwAq
Asså usch va hemsk du är.
Om de är Nadja så känner jag henne (väntar på att få svar från närstående då jag själv fick veta detta via FB och fått ren chock).

Nadja läggs de inte locket på bara för att hon inte är ”vit” osv. Hon lever som vilken svensk som helst och världens vackraste dotter. Om de är hon, så är de fruktansvärt kränkande de du skriver. Hon valde sin dotter, ensamstående från start. Bara de skapar kaos när en ensam mamma dör och syster som är allvarligt skadad.

Skäms på dig!!

Skäms på dig själv!

Jag vet inte vad tanten heter. Jag vet bara att någon som verkar vara dottern kommenterar på TikTok att hennes mor dog där uppe. Åh hon har inget svenskt förnamn.
Citera
2023-06-27, 22:15
Medlem
Fr3ak0uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
https://vm.tiktok.com/ZGJXefwyc/

Hade hon två ungar eller bara en unge? Är 2 som skrivit att deras mamma dog? Är ena ett troll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in