2023-06-27, 17:46
Medlem
Undrar vad det kan handla om för g-krafter vid stoppet av tåget.. Kanske slår Kenny Bräcks världsrekord i g-kraft han utsattes för i sin olycka.
Citera
2023-06-27, 17:49
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetkorven123
Han snurrade några varv I luften och landade på magen över ett av spåren. Efter en kort stund började han mödosamt att kravla mot balken.

Det må låta osannolikt men det var vad som hände.

Han blödde ur näsan men tycktes bortsett från det vara fullständigt intakt

Detta utan att ha tappat tofflorna, riktigt imponerande måste jag säga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Det handlar om skillnaden mellan ordentlig genomgång och bara titta på saker, dvs två ytterligheter av kvalitetsarbete.

Ordentlig genomgång: En spagge, utan adekvat utbildning eller ackreditering, som lite slött tittar över grejorna samtidigt som han fipplar med luren, försöker komma i kontakt med kokskranen till helgen, spanar på brudar och äter på en donut.
Senast redigerad av brakfesten009 2023-06-27 kl. 18:08.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetkorven123
Han snurrade några varv I luften och landade på magen över ett av spåren. Efter en kort stund började han mödosamt att kravla mot balken.

Det må låta osannolikt men det var vad som hände.

Han blödde ur näsan men tycktes bortsett från det vara fullständigt intakt

Han måste ha haft lite tur i oturen. Obehaglig och tragisk olycka. Du såg inte ngn av dom andra som flög ut?
Citera
2023-06-27, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
Inte offentligt.

Länka gärna!

Det får du be av personen som skrev inlägget.
Citera
2023-06-27, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
Du jobbar på Skatteverket eller annan Myndighets som har denna tillgång.

Har fanimej sökt nu i 30min, och det slutar hela tiden med Skatteverket.

Nej, det gör jag långt ifrån. Du får som sagt kontakta den som skrev inlägget.
Citera
2023-06-27, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roar321
Han måste ha haft lite tur i oturen. Obehaglig och tragisk olycka. Du såg inte ngn av dom andra som flög ut?
Lite tur, en h-vete massa tur att han över huvudtaget överlevde.
Citera
2023-06-27, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Om siffran stämmer med 10 miljoner åk/säsong så har den i runda slängar 350 miljoner turer bakom sig (+/- för pandemiåren) sedan 1988. Vi har 1 dödsfall men inga rapporterade allvarliga olyckor, endast sedvanliga driftstopp. Det verkar ju vara ett av de säkraste nöjena vi kan göra i samhället om vi utgår från statistiken.

Nej, fel. 1 miljon åk/säsong.
Citera
2023-06-27, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roar321

Min syrra såg de som inte hade lika mycket flyt som balkmannen, fasansfullt. Missade de då jag var så häpen över hans tur i luften och hur det ens var möjligt.
Citera
2023-06-27, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Enligt Aftonbladet säger Gröna Lunds företrädare (VD?) att åkattraktionen var "utan brister"!
Jaså, jaha? Verkligen, men då hade väl olyckan aldrig inträffat då om anläggningen var "utan brister", eller har jag missuppfattat något?
Ledningens uttalanden är under all kritik, Från den fiaskoartade presskonferensen fram till nu.
Under dagen har man kallat alla olyckor för incidenter!
Dödad av vargar. En död och 13 skadade i bergbanan. Barn slungas ut på Sommarland. Schimpanser rymmer och skjuts ihjäl.
Incidenter?
Citera
2023-06-27, 18:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Det var väl en fin familj. Som gör så mycket roligt för barnen.

Fråga den 8-åring och 10- åring som blev allvarligt skadade 2019 och 2021 samt de barn som blev skadade i söndags. Samt fråga deras familjer. Var bara en tidsfråga innan någon skulle dö på syskonen Tidstrands åkattraktioner.
Citera
2023-06-27, 18:06
Medlem
chibibottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Förmodligen en icke etnisk svenska, därav locket på.

Dottern hennes kommenterade på TikTok igår. Icke svenskt förnamn. Det säger allt. Locket på. Hysh-pysh.

Finlandsfödda, eller modern kommer i alla fall från Finland (detta går att hitta på Facebook).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in