Citat:
Ursprungligen postat av
DynamoBeirut
Ni som tagit er ur snusets välbakade kedjor, hur upplever ni er sömn? Då min sömn är helt körd har jag bestämt mig för att lägga snuset på hyllan för att se om det blir någon skillnad.
Om cirkus 1 vecka går jag på semester som förhoppningsvis blir min första snusfria-dag på 14 år.
Har slutade snusa 26/1 2021. Min sömn har alltid varit lite varierande men lite lättare att sova när man inte tagit nikotin precis innan man ska sova.
Bra ide att sluta på en semester. Alkoholen kan för många trigga behovet av att snusa men det är samtidigt lättare att göra det blir man slipper jobbet. Lycka till!
Citat:
Ursprungligen postat av
Tjenare-Kjerstin
Morsning
Snusade 1 dosa om dagen i 5 år.
Vaknade upp 3e sept 2022 med 1 snus kvar i dosan.
Kände att nu räcker det...jag tar sista prillan och sen slutar jag rakt av...cold turkey...som en riktig MAN.
Sagt och gjort...10 månader senare och jag har inte rört nikotin sedan dess.
Det var lite jobbigt 1 vecka ungefär...sen hade jag kontroll.
Inte för att på nåt sätt låta kaxig...men en av anledningarna till att jag började med nikotin var att jag ville känna på hur det kändes att vara beroende samt att därefter sluta rakt av utan hjälpmedel eller nedtrappning.
Dels för upplevelsen att sluta men också för att utmana mig själv.
Det skall dock sägas att jag var beroende av nikotin i endast 6 år...mellan 25 års ålder till 31.
Jag antar att det är tuffare att sluta snusa för den som börjar i tonåren och sedan kör på i 25-30 år.
Jag slutade med cold turkey. När det starkaste snuset på marknaden inte gav effekt längre kändes det bars dyrt och meningslöst. Jag började med ganska sent. Tror jag var typ 21 när jag började.
Citat:
Ursprungligen postat av
FoxHound
Har snusat i 20 år snart och har nu bästämt mig för att sluta. Är nervös som fan
Det kommer att gå bra. Det första tiden är jobbig men det blir mycket lättare med tiden. En bra start är det här tråden där man får stöttning och motivation att stå emot. Så vad det för mig i alla fall. Den här tråden har verkligen hjälpt mig . Kämpa på och skriv av dig här ifall suget blir stort. Vi finns här för dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
battac
Tog sista prillan imorse. Har snusat ca 3-4 dosor portion i veckan senaste 10 åren.
Sitter nu på Arlanda och ska arbeta utomlands där snus ej kommer att finnas de närmaste 3 månaderna. Har varken snus eller nikotinplåster eller liknande med mig.
Låt se hur det kommer att gå.
Kämpa på! Snusade minst en dosa per dag när jag slutade. Det är lite jobbigt i början men det är värt det i det stora hela. När abstinensen försvinner mer och mer är man glad att man har slutat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Molekyl3n
Snusat grov lös i 25 år och har precis gått på semester, tänkte ge det en chans till 💯 med start på måndag.
Rakt av bara.
Härligt! Semestern är ett bra tillfälle att sluta. Den här tråden är en bra start för att motivera sig att förbli snusfri. Skriv här om det blir jobbigt så stöttar vi dig. Tillsammans klarar vi av det här!