2012-10-09, 18:42
Medlem
häj

Snusat i 5-6år. Tog inga snusar på 4 dagar och sedan dess tar jag 2-3 per dag(ca 15 innan).
Hade inte tänkt sluta utan skulle bara se om det gick. Billigt blev det också.

Jobba på!
Citera
2012-10-09, 20:29
Medlem
Headbangarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Tuggar tuggummi och äter mängder med choklad. Idag har jag inte känt någon abstinens alls faktiskt!

Nja, nu när jag hållt mig från Onico i fyra dagar så vill jag inte trilla dit igen. Men visst, håller man på att trilla dit på riktigt snus så är det bättre att snusa nikotinfritt.

Tro mig, du kommer trilla tillbaka!
Citera
2012-10-09, 20:30
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKoreander
häj

Snusat i 5-6år. Tog inga snusar på 4 dagar och sedan dess tar jag 2-3 per dag(ca 15 innan).
Hade inte tänkt sluta utan skulle bara se om det gick. Billigt blev det också.

Jobba på!

2-3 snusar per dag är ju lite av en drömnivå. Alldeles lagom för att varje snus ska sitta sådär fint :-)
Synd bara att man inte klarar att hålla den nivån i längden -> 15/dag.
Citera
2012-10-10, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headbangaren
Tro mig, du kommer trilla tillbaka!

Nä men se där, snustrollet är tillbaka. Var har du varit, inte sätt dig i tråden på ett tag?
Citera
2012-10-10, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagge1976
2-3 snusar per dag är ju lite av en drömnivå. Alldeles lagom för att varje snus ska sitta sådär fint :-)
Synd bara att man inte klarar att hålla den nivån i längden -> 15/dag.

Sist jag trillade dit var det just av den anledningen. Tog bara två dygn så var man inne på attack-mode igen med 20-25 snusar/dag
Citera
2012-10-10, 11:47
Medlem
Busk1ss avatar
42h snusfri/nikotinfri... Jag håller på att gå i taket här på jobbet.
Det ENDA jag vill göra är att gå och köpa ciggaretter, det är det enda jag tänker på!

Fan i helvetes jävla pissdag, jag trodde det skulle bli lättare och lättare.. .alla snackar ju om 3 dagar, sen är det fysiska behovet borta men det verkar ju fan inte stämma. Jag har inga naglar kvar heller.
Senast redigerad av Busk1s 2012-10-10 kl. 11:56.
Citera
2012-10-10, 12:04
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busk1s
42h snusfri/nikotinfri... Jag håller på att gå i taket här på jobbet.
Det ENDA jag vill göra är att gå och köpa ciggaretter, det är det enda jag tänker på!

Fan i helvetes jävla pissdag, jag trodde det skulle bli lättare och lättare.. .alla snackar ju om 3 dagar, sen är det fysiska behovet borta men det verkar ju fan inte stämma. Jag har inga naglar kvar heller.

Äsch, 3*24 = 72 timmar. Du har ju ett tag kvar tills det börjar plana ut. Behovet kan ta flera månader på sig att försvinna.

Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Sist jag trillade dit var det just av den anledningen. Tog bara två dygn så var man inne på attack-mode igen med 20-25 snusar/dag

Det slår aldrig fel, eller hur? :-) Man tänker, den här gången kan jag klara av det men icke då...
Citera
2012-10-10, 12:20
Medlem
Busk1ss avatar
Citat:
Äsch, 3*24 = 72 timmar. Du har ju ett tag kvar tills det börjar plana ut. Behovet kan ta flera månader på sig att försvinna.
Jag hoppades bara att det skulle vara värst första dagen. Om den här känslan är värre imorgon så har jag tyvärr ingen chans att klara mig. Min hjärna kliar, jag kan inte koncentrera mig, mina naglar blöder och det enda jag föreställer mig är hur skönt det hade varit med 1 cigarett.

Helt klart svårare än vad jag hade förväntat mig.. snart måste jag börja fuska med nikotinplåster eller dylikt.
Citera
2012-10-10, 15:05
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busk1s
Jag hoppades bara att det skulle vara värst första dagen. Om den här känslan är värre imorgon så har jag tyvärr ingen chans att klara mig. Min hjärna kliar, jag kan inte koncentrera mig, mina naglar blöder och det enda jag föreställer mig är hur skönt det hade varit med 1 cigarett.

Helt klart svårare än vad jag hade förväntat mig.. snart måste jag börja fuska med nikotinplåster eller dylikt.

Jag har aldrig kört CT från "full nivå" så det finns väl bättre lämpade att svara på hur abstinensen klingar av. Finns fina rapporter i tråden skriva av "CT-are". Ganska många sidor att läsa dock.. ;-)
Citera
2012-10-11, 15:52
Medlem
birgerburgers avatar
Citat:
Det enda sättet att inte trilla tillbaka är att inte testa igen. Jag vet för jag har "testat" lite det senaste halvåret, nån snus/cigg i veckan men det kan vara en ganska grym uppförsbacke efteråt och det är bara onödigt. Men visst sitter det fint när man tar en snus...

Jodå, det vet jag med. Det finns helt enkelt ingen möjlighet för mig att "festsnusa" eller "feströka" eftersom det alltid innebär att man trillar tillbaka igen.

Frågan är hur man ska motivera sig själv att vara 100% ren alltid och för all framtid. Kanske finns det något bra sätt att tänka på? Typ att första snusen du tar kommer att kosta dig 10000kr??
Citera
2012-10-11, 16:11
Medlem
praxes avatar
Citat:
Jag har aldrig kört CT från "full nivå" så det finns väl bättre lämpade att svara på hur abstinensen klingar av. Finns fina rapporter i tråden skriva av "CT-are". Ganska många sidor att läsa dock.. ;-)

Abstinensen på en CT är vedervärdig och håller i flera dagar. Trots det är den psykiska vanan värre eftersom den tar längre tid på sig att klinga av, mycket mycket längre!

Men det är helt klart gött att vara snusfri! Och man kan pussa flickor när man vill utan att behöva tänka på om man har munnen full av snus eller inte. Och man behöver inte ta ut snusen i panik när det finns risk att man blir fotograferad
Citera
2012-10-11, 21:29
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praxe
Abstinensen på en CT är vedervärdig och håller i flera dagar. Trots det är den psykiska vanan värre eftersom den tar längre tid på sig att klinga av, mycket mycket längre!

Men det är helt klart gött att vara snusfri! Och man kan pussa flickor när man vill utan att behöva tänka på om man har munnen full av snus eller inte. Och man behöver inte ta ut snusen i panik när det finns risk att man blir fotograferad

Utöver flickpussande är det rätt skönt att kunna prata med folk utan att vara lika orolig för andedräkten =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in