2019-10-27, 19:55
Bannlyst
Hej.

Intressant tråd. Tänkte jag kunde dela med mig utav mina erfarenheter ang detta.

Slutade själv att snusa 2006, och höll mig först till div fusksnus som tex onico, körde på det säkert i ett år och slutade sedan HELT.

Abstinensen var inte som värst i början, utan som värst 2-3 månader efter det att jag tog min sista riktiga snus, därefter klingade den av sakta, men säkert. Idag inget sug efter snus, men brukar ofta drömma " mardrömmar " om att jag fallit tillbaka i " missbruket " igen
Citera
2019-11-03, 22:20
Medlem
StanleyKubricks avatar
”Det är enkelt att sluta, jag har gjort det flera gånger.”

Bestämde mig för att sluta/ta en längre paus igår. Vaknade upp efter en natt av halloweenfirande där trevligt sällskap, för mycket alkohol, gräs, massor med snus och mdma stod på menyn.
Vaknade med hjärtklappning och dödslängtan. När jag mår riktigt dåligt är jag sällan lika sugen på snus som jag annars är.

Började med rökning och gick senare över till snus efter ca 2 år. ”Det känns mer hälsosamt”, blev anledningen. Snusat nu i ca 7 år med vissa längre avbrott.

Kommer jag att klara det? Jo absolut, det tror jag. Har som sagt tagit längre pauser på några månader tidigare, och sedan börjat igen när jag känt att det skulle vara trevligt med en snus.

Kommer säkerligen sakna det emellanåt. Efter maten, till biran eller efter ett uttröttande träningspass. Men man överlever. Känns bra att låta tandköttet vila ett tag.

Har tidigare tagit mig ur opiatberoende och klarar de avtändningarna, så känner mig rätt härdad.

Till er som klarat er utan ett tag nu eller om ni har som tanke att försöka, you CAN do it!!
Citera
2019-11-07, 11:53
Medlem
Snusfri 3 månader +, fyfan, vill inte längre vara utan, vill inte heller börja.
En färsk Ettan LÖS vore så jävla gott.

Måste kämpa och hålla ut.
Citera
2019-11-09, 13:06
Medlem
enargens avatar
Tja.

Tog beslutet i söndags.
Drog ner på snusandet o köpte nicorette... Inget funkade...

Tog min sista snus torsdagen den 7e klockan 19:30.

Helt utan nikotin sedan torsdag klockan 21:00 0.

Snusat i 18 år.
Citera
2019-11-12, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enargen
Tja.

Tog beslutet i söndags.
Drog ner på snusandet o köpte nicorette... Inget funkade...

Tog min sista snus torsdagen den 7e klockan 19:30.

Helt utan nikotin sedan torsdag klockan 21:00 0.

Snusat i 18 år.

Hur går det?

Har skrivit i den här tråden tidigare och följer den till och från så nu får folk se till att skriva. Jag är för tillfället snusfri.
Citera
2019-11-12, 19:51
Medlem
Dag 5 nu, går galant

snusade 3-4 om dagen de sista 2 månaderna för att sedan snusa 2 om dagen de sista 2 veckorna.

Inte haft svårt för att sluta, haft svårt för att inte börja igen så att säga, 2-3 månader in när jag egentligen inte tänker på snusen längre.

Nu "bör" jag på grund av hälsoskäl med magmunnen.
Men jag vill verkligen inte sluta alltså, är väl det som tär lite

Finns en stor chans att jag börjar igen om det inte är relaterat till hälsan
Citera
2019-11-12, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L00001
Hej.

Intressant tråd. Tänkte jag kunde dela med mig utav mina erfarenheter ang detta.

Slutade själv att snusa 2006, och höll mig först till div fusksnus som tex onico, körde på det säkert i ett år och slutade sedan HELT.

Abstinensen var inte som värst i början, utan som värst 2-3 månader efter det att jag tog min sista riktiga snus, därefter klingade den av sakta, men säkert. Idag inget sug efter snus, men brukar ofta drömma " mardrömmar " om att jag fallit tillbaka i " missbruket " igen

ONICO är ju dock nikotinfritt

var du nikotinfri så länge?
Citera
2019-11-14, 06:06
Medlem
Kan rekommendera att ni spottar ut snusen nu när ni vaknar och inte stoppar in en ny om ni inte slutat än men vill göra det.

Jag gjorde så och tyckte de första timmarna gick rätt smärtfritt.
Citera
2019-11-14, 14:19
Medlem
enargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vishking
Hur går det?

Har skrivit i den här tråden tidigare och följer den till och från så nu får folk se till att skriva. Jag är för tillfället snusfri.

Snusfri så jävla gött.
Kör onico ibland.

Klara två fyller utan snus....
Citera
2019-11-15, 00:02
Medlem
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20668918

Värd läsning.. verkar som detta hänt mig och därför jag måste sluta

Snus fuckar upp cellerna i matstrupen då tydligen
Citera
2019-11-23, 17:30
Medlem
Ni som har slutat. Ta inte endast "en" snus i framtiden. Det är sjukt enkelt att falla tillbaka haha.
Dag 1 utan snus och blir min tredje gång jag "slutar " 😂
Citera
2019-11-23, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StanleyKubrick
”Det är enkelt att sluta, jag har gjort det flera gånger.”

Bestämde mig för att sluta/ta en längre paus igår. Vaknade upp efter en natt av halloweenfirande där trevligt sällskap, för mycket alkohol, gräs, massor med snus och mdma stod på menyn.
Vaknade med hjärtklappning och dödslängtan. När jag mår riktigt dåligt är jag sällan lika sugen på snus som jag annars är.

Började med rökning och gick senare över till snus efter ca 2 år. ”Det känns mer hälsosamt”, blev anledningen. Snusat nu i ca 7 år med vissa längre avbrott.

Kommer jag att klara det? Jo absolut, det tror jag. Har som sagt tagit längre pauser på några månader tidigare, och sedan börjat igen när jag känt att det skulle vara trevligt med en snus.

Kommer säkerligen sakna det emellanåt. Efter maten, till biran eller efter ett uttröttande träningspass. Men man överlever. Känns bra att låta tandköttet vila ett tag.

Har tidigare tagit mig ur opiatberoende och klarar de avtändningarna, så känner mig rätt härdad.

Till er som klarat er utan ett tag nu eller om ni har som tanke att försöka, you CAN do it!!
Har du tagit ur dig från ett opiatberoende så klarar du detta utan problem
Snus är sådant onödigt nervgift att bruka dagligen med.

Saknar mina varma händer och tyckte det passa bra för mig att sluta nu i samband med att kylan kommer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in