2023-06-25, 03:50
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Ja, juristen jocke som är utbildad inom allt vet bättre än skatteverket om hur han ska beskattas
Det är snarare youtuber/influenser som utnyttjar systemet genom att kalla hela deras liv content, och därför ska allt räknas som företag, allt från restaurang besök, spa, bio, semester, boende, bil, kläder, ja hela deras liv, inget ska dem betala för som normalt folk, allt ska räknas som jobb/företag

Det går rykten att om personalen på skatteverket känner sig osäkra om hur företag/privatpersoner ska betala in skatten så har de ett direktnummer till Jockiboi. Kom ihåg att det här är bara till 2020(tror jag) och de lär ha kört på samma spår tills iaf 2022. På 2 extra år så lär de troligen samlat lite mer skatter som ska betalas tillbaka. Roligt framtid.
Citera
2023-06-25, 03:59
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
Det går rykten att om personalen på skatteverket känner sig osäkra om hur företag/privatpersoner ska betala in skatten så har de ett direktnummer till Jockiboi. Kom ihåg att det här är bara till 2020(tror jag) och de lär ha kört på samma spår tills iaf 2022. På 2 extra år så lär de troligen samlat lite mer skatter som ska betalas tillbaka. Roligt framtid.
Tur att jocke står redo att hjälpa dem reda ut hur de ska beskatta honom och hans företag
Så det dem ska betala extra i skatt är bara fram till 2020? skatteverket har inte kollat på 2021-2022?
Citera
2023-06-25, 09:20
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Ok..
Tittarna/följarna vill alltså se Jocke stå och duscha i ett lyxigt badrum som kostar en halv miljon.
Vi vill se Jocke bada och plaska i ett poolområde och trädgård som är lite som mini Disneyland.
Vi vill se dom semestra lyxigt i Dubai. Det är content och då är det avdragsgillt.
Det är ju hans dröm att leva det här Amerikanska lyxlivet. Det är det som är content.
Då frågar jag mig? Gäller detta bara Jocke eller gäller detta alla sk youtubers?
Kan tex Rask göra samma sak?
Då kan han också köpa sig ett hus till sin familj eller lyxbilen han drömmer om och säga.. Det är content.
Och Moa kan sätta igång och renovera hela sin övervåning och säga.. Det är content.
Det borde ju gå om det nu är skrivet som *firma*
Alla *resor* allt dom köper .. - Är content.

Om det nu är så tycker jag fler youtubers borde göra som Jocke.. Varför inte liksom?
Senast redigerad av Tarmstuvning 2023-06-25 kl. 10:13.
Citera
2023-06-25, 16:49
Medlem
TheFinals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
Jag tror inte du hänger med. Danjal och Jockiboi säger ju att de som jobbar på skatteverket inte vet själva hur man ska beskatta YouTubers. Lagen är föråldrad och YouTube är en livsstil som inte kan beskattas som alla andra bolag i Sverige.

https://www.youtube.com/watch?v=mX4iJ1rqO4g
"cluee news om danjals fiffel (9 dagar gammal)"

kungpungstaden, så nu vet du, Jockiboi Epstein har koll så du behöver inte vakna kallsvettig av vad skatteverket tycker.

Attans, ska genast ringa Dr Boi och höra efter om han har några äss i rockärmen hur jag kan betala mindre skatt från mina bolag.
Att olagligt och mot gällande regelverk annonsera och sälja aktier i privata bolag kanske vore nåt 😁
(den yxan har inte fallit över dem än, men snart så)
Citera
2023-06-25, 17:52
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Ok..
Tittarna/följarna vill alltså se Jocke stå och duscha i ett lyxigt badrum som kostar en halv miljon.
Vi vill se Jocke bada och plaska i ett poolområde och trädgård som är lite som mini Disneyland.
Vi vill se dom semestra lyxigt i Dubai. Det är content och då är det avdragsgillt.
Det är ju hans dröm att leva det här Amerikanska lyxlivet. Det är det som är content.
Då frågar jag mig? Gäller detta bara Jocke eller gäller detta alla sk youtubers?
Kan tex Rask göra samma sak?
Då kan han också köpa sig ett hus till sin familj eller lyxbilen han drömmer om och säga.. Det är content.
Och Moa kan sätta igång och renovera hela sin övervåning och säga.. Det är content.
Det borde ju gå om det nu är skrivet som *firma*
Alla *resor* allt dom köper .. - Är content.

Om det nu är så tycker jag fler youtubers borde göra som Jocke.. Varför inte liksom?
Det är det jocke tror han kan göra.
Dem andra inser att man inte kan göra så, och dem andra vill inte åka på en skattesmäll på 5,7 miljoner :P
Citera
2023-06-25, 17:56
Medlem
Dopys avatar
Har jag fattat detta rätt, jocke ber om omprövning av skattebeslutet att dem ska betala 5,7 miljoner extra i skatt.
Och efter omprövningen kommer skatteverket fram till "ja vi hade fel, ni ska betala ytterligare skattetillägg på 864 000 kronor vardera" så totalt blir det 5,7+1,7 miljoner de ska betala?
Citera
2023-06-25, 22:00
Medlem
Maskotens avatar
Man ser på Jockes dotter att hon kommer bli så JÄVLA sexig runt 15 års åldern. Hur gammal är hon nu?
Citera
2023-06-25, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maskoten
Man ser på Jockes dotter att hon kommer bli så JÄVLA sexig runt 15 års åldern. Hur gammal är hon nu?

Haha usch. Ungen har uppenbara problem med att prata då barn i hennes ålder brukar ligga mycket längre fram i talet. Ungen är likblek och verkar lite bakom flötet. Var det inte den ungen som Jocke tappade i trappen på ett youtubeklipp? Hahah.
Citera
2023-06-26, 08:53
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klocksyndrom
Haha usch. Ungen har uppenbara problem med att prata då barn i hennes ålder brukar ligga mycket längre fram i talet. Ungen är likblek och verkar lite bakom flötet. Var det inte den ungen som Jocke tappade i trappen på ett youtubeklipp? Hahah.
Nu ska jag lära dig något! Barn utvecklas i olika takt.
Hon kommer garanterat komma ikapp. Kanske gå om.
Citera
2023-06-26, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klocksyndrom

Dra inte in barnen, isf har du grova problem..
Citera
2023-06-26, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Nu ska jag lära dig något! Barn utvecklas i olika takt.
Hon kommer garanterat komma ikapp. Kanske gå om.

Nu ska jag lära dig något! Vissa barn är efterblivna och kommer inte ikapp. Barn som har föräldrar som tappar dom i trappen som spädbarn och som är gamla missbrukare brukar också få det svårare i livet. Men du kanske är immun mot fakta?
Citera
2023-06-26, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Dra inte in barnen, isf har du grova problem..

Du kanske missade att jag svarade på ett inlägg ovanför mig. Om Jocke t.ex har tappat sitt barn i trappen i ett av sina youtubeklipp får man inte ta upp och diskutera det här då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in