2023-06-24, 21:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kungpungstaden
Jacke söker dig ......

Vad menar du med det?
Citera
2023-06-24, 21:42
Medlem
kungpungstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tooonytiigerr
Det är usel content för det blir aldrig klart.
Irriterande.

Inte bra för barnen växa upp på byggarbetsplatts.
År efter År
Jag är orolig för deras barn.
Funderar göra en orosanmälan i höst om de inte får huset helt färdigt inom 3månader senast.

Sluta sup framför datorn ensam Frisa !!!

Dom bor inte ens på adressen stolle
och barnen går de absolut ingen nöd på

// Frida
Citera
2023-06-24, 21:50
Bannlyst
Jag tycker Jonna börjar se riktigt fin ut. Härliga kurvor.
Vilken kvinna Jocke har. Han bör vara nöjd. Jonna är så gullig och härlig människa med.
Jätte rar person.

Jocke är hyvens han med. Dom passar så bra ihop. Och båda är verkligen bra med sina barn.
Men de måste få husjäveln klar nu fort.
För allas bästa och välmående. Specielt barnens. Slå sig till ro.

Göra långfilmer, sluta med Youtube helt, och inte filma barnen helatiden.
Det är aldrig bra.

Inget barn mår bra av att ha filmkameror runt helatiden på.
Och vara ute på medier. Det är fel
Citera
2023-06-24, 21:57
Medlem
kungpungstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tooonytiigerr
Varför bor dom där då? men är skrivna annanstans?
Konstigt att inte stå skriven på sitt hus. Är det företaget som äger huset eller?

Kan någon kolla upp vem som äger huset som aldrig blir färdigt ?

Vem är Jacke?
Varför ska han besöka någon Flashbackare för?

Dom som vet dom vet tycker de räcker där.......
Citera
2023-06-24, 22:02
Bannlyst
Citat:
Dom som vet dom vet tycker de räcker där.......

Okeyrå, tråkig du är
Citera
2023-06-24, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Olof K Gustafsson hade rätt alltså. Ha så kul på kåken Jockeboi...
Varför? Vad har hänt
Citera
2023-06-24, 22:46
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Så huset är firman?
Förklara för mig.
Firma för vad? Huset inreds och renoveras för att dom ska leva och bo där.
Med barnrum mm. Men dom bor inte där? Vart bor dom då?
Vart ska dom bo om nu huset är *Firman*?
Från första början när dom började trodde jag huset skulle bli ett sk Youtube hus.
Dom skulle filma och köra live med andra influensers.
Men nu verkar det mer vara ett hus där dom filmar.. Något slags *Hemma hos Lundell*
Men det är inte *Hemma hos Lundell* För dom bor inte där?
Citera
2023-06-24, 23:27
Medlem
TheFinals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Så huset är firman?
Förklara för mig.
Från första början när dom började trodde jag huset skulle bli ett sk Youtube hus.
Men nu verkar det mer vara ett hus där dom filmar.. Något slags *Hemma hos Lundell*

Firman äger huset, det gör att det inte får användas "gratis" av någon som bostad, de får således betala för det.
Huset måste också vara till nytta för bolaget, t.ex. att användas för inspelningar av videos eller hyras ut till någon.
Därav så måste J & J hyra den del av huset de tänkt använda som bostad och göra flertalet videos i huset så man kan styrka att det behövs just av den anledningen.

Det SKV har haft åsikter om är väl hur stor del de hyr vs hur stor del de faktiskt kan använda som boende och ska därför betala skatt på mer än de själva anser att de hyr.

Lite som att bolaget köper en bil, så ska man betala förmånsskatt för att få använda den bilen privat. Jag tog ut en firmabil och får betala ett par tusen varje månad för att jag har tillgång till den privat.

Samma är det med bostad eller annat som företaget äger.
Gillou åkte nyligen på liknande smäll med hans fastighet bolaget äger, där han tillbringade tiden på vintern för att skriva böcker = arbeta, men SKV ansåg att det ska förmångsbeskattas då han kan bo där.
Citera
2023-06-24, 23:28
Medlem
Citat:
Du är medveten om att Ramus är homosexuell och inte bisexuell hoppas jag din valp
// Frida

När blev Rasmus bög? Han har ju haft flickvän innan.
Citera
2023-06-24, 23:46
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFinal
Firman äger huset, det gör att det inte får användas "gratis" av någon som bostad, de får således betala för det.
Huset måste också vara till nytta för bolaget, t.ex. att användas för inspelningar av videos eller hyras ut till någon.
Därav så måste J & J hyra den del av huset de tänkt använda som bostad och göra flertalet videos i huset så man kan styrka att det behövs just av den anledningen.

Det SKV har haft åsikter om är väl hur stor del de hyr vs hur stor del de faktiskt kan använda som boende och ska därför betala skatt på mer än de själva anser att de hyr.

Lite som att bolaget köper en bil, så ska man betala förmånsskatt för att få använda den bilen privat. Jag tog ut en firmabil och får betala ett par tusen varje månad för att jag har tillgång till den privat.

Samma är det med bostad eller annat som företaget äger.
Gillou åkte nyligen på liknande smäll med hans fastighet bolaget äger, där han tillbringade tiden på vintern för att skriva böcker = arbeta, men SKV ansåg att det ska förmångsbeskattas då han kan bo där.

Jag tror inte du hänger med. Danjal och Jockiboi säger ju att de som jobbar på skatteverket inte vet själva hur man ska beskatta YouTubers. Lagen är föråldrad och YouTube är en livsstil som inte kan beskattas som alla andra bolag i Sverige.

https://www.youtube.com/watch?v=mX4iJ1rqO4g
"cluee news om danjals fiffel (9 dagar gammal)"

kungpungstaden, så nu vet du, Jockiboi Epstein har koll så du behöver inte vakna kallsvettig av vad skatteverket tycker.
Citera
2023-06-25, 03:24
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Så huset är firman?
Förklara för mig.
Jocke och Jonnas företag äger huset, och Jocke och Jonna hyr huset av sitt eget företag. Samma med bilarna, alla bilar förutom Jonnas gamla ägs av företaget. Jocke och Jonna äger väldigt lite själva.
Därför dem fått problem med skatteverket då dem vill göra massa avdrag på huset, kläder, utlandsresor, osv eftersom den är content och därför en del av deras företag. Medans skatteverket anser att dem inte kan göra så mycket avdrag som dem vill på deras boende, kläder och semester resor.
Citera
2023-06-25, 03:27
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
Jag tror inte du hänger med. Danjal och Jockiboi säger ju att de som jobbar på skatteverket inte vet själva hur man ska beskatta YouTubers. Lagen är föråldrad och YouTube är en livsstil som inte kan beskattas som alla andra bolag i Sverige.

https://www.youtube.com/watch?v=mX4iJ1rqO4g
"cluee news om danjals fiffel (9 dagar gammal)"

kungpungstaden, så nu vet du, Jockiboi Epstein har koll så du behöver inte vakna kallsvettig av vad skatteverket tycker.
Ja, juristen jocke som är utbildad inom allt vet bättre än skatteverket om hur han ska beskattas
Det är snarare youtuber/influenser som utnyttjar systemet genom att kalla hela deras liv content, och därför ska allt räknas som företag, allt från restaurang besök, spa, bio, semester, boende, bil, kläder, ja hela deras liv, inget ska dem betala för som normalt folk, allt ska räknas som jobb/företag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in