2025-01-24, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Varför skulle det vara jättekonstigt? Det har ju varit massor av klipp och klistra och lögner och halvlögner under hela året.

Känns väl bra konstigt om Jocke gick ut i en hel podd och pratade om detta och sen är det inte sant, vem kommer se dum ut då tror du?
Han kan ju berätta väldigt detaljerat vad som har hänt.
Han får inte ut ett dugg av att ljuga om en sån sak.
Citera
2025-01-24, 21:35
Medlem
Hann inte lyssna på Jockes poddavsnitt där han hängde ut sin familj och pratade om åtal för stämpling till misshandel. För han tar ju bort dessa avsnitt nästan på en gång då han vet att det som sägs på nätet stannar och vidarebefordras av andra på nätet. Så han utåt sett ser oskyldig ut och utanför dramat. Men lyssnat på dom värsta meningarna och på Jackes storys. Dom hade lovat varandra att det dom sa till varandra skulle stanna dom emellan även om dom skulle bli ovänner. Det förtroendet bröts på nolltid. Det är nog ingen slump att han sökte kontakt med Jacke just precis i samband med att hans dokumentär gjordes. Han behövde bli vän med sin bror för att manipulera honom att läsa bara utvalda delar av hans soc papper, där saker tas ur ett större sammanhang, för att förmå och gaslighta Jacke till hans ring hörna. Han behövde honom eftersom han också är med i dokumentären och intervjuats. När allt är klart behövs inte vänskapen längre och han slängs direkt under bussen. Jag hoppas att Jacke en gång för alla har förstått att en relation med sin bror alltid kommer att innebära drama och oärlighet. Jocke hatar förmodligen sina syskon för att dom tog hans mamma ifrån honom som han ser det.
Citera
2025-01-24, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
För att både han & Anjo skulle förlora på att hitta på en sån sak.

Inte i deras värld, där gör dom aldrig något fel och är perfekta. Sen om dom får IRL världen emot sig gällande något då är det inte deras fel utan andras fel.

Jag tror nog dom förstorar detta med lite granna, och överdriver. Men det tar dom ingen skada av i deras värld.
Citera
2025-01-24, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Känns väl bra konstigt om Jocke gick ut i en hel podd och pratade om detta och sen är det inte sant, vem kommer se dum ut då tror du?
Han kan ju berätta väldigt detaljerat vad som har hänt.
Han får inte ut ett dugg av att ljuga om en sån sak.

Han har fått hela sin följarskara att tro det är Chrippa innan något ens är bevisat.
Ju längre detta gått desto mer oklart är det vem som faktiskt gjort vad. Det enda Jocke och Anjo vet bör vara att någon har försökt skicka någon, men vem vet man inte än. Då kan jag tycka det är jävligt dumt att snacka som han gör.
Men jag är inte förvånad när han är som han är.
Citera
2025-01-24, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NSSAS
Han har fått hela sin följarskara att tro det är Chrippa innan något ens är bevisat.
Ju längre detta gått desto mer oklart är det vem som faktiskt gjort vad. Det enda Jocke och Anjo vet bör vara att någon har försökt skicka någon, men vem vet man inte än. Då kan jag tycka det är jävligt dumt att snacka som han gör.
Men jag är inte förvånad när han är som han är.

Men både Jocke & Anjo har ju fått tagit del av det som berör dom i ärendet, tror faktiskt inte någon av dom vill hitta på en sån allvarlig sak. Polisen har ju läst upp konversationer.
Citera
2025-01-24, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Inte i deras värld, där gör dom aldrig något fel och är perfekta. Sen om dom får IRL världen emot sig gällande något då är det inte deras fel utan andras fel.

Jag tror nog dom förstorar detta med lite granna, och överdriver. Men det tar dom ingen skada av i deras värld.

Jag tror på dom i just detta, men vi får se vad tiden har att utvisa och har jag fel så lägger jag mig platt.
Citera
2025-01-24, 23:05
Medlem
Hur många minderåriga har Jockib varit med tror ni
Citera
2025-01-24, 23:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sumuk20
Hur många minderåriga har Jockib varit med tror ni

Jag känner till två via Jocke själv så inga flickor jag träffade.

Han började begära legitimation av en anledning.
Citera
2025-01-24, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Jag känner till två via Jocke själv så inga flickor jag träffade.

Han började begära legitimation av en anledning.
Vad krävde han för ålder när han begärde legitimation, 15+?
Citera
2025-01-24, 23:17
Medlem
Är senaste avsnittet av Sanningen måste fram borttaget? (Jockes podd)
Där Jocke pratar om stämpling till misshandel.
Citera
2025-01-24, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10686
Är senaste avsnittet av Sanningen måste fram borttaget? (Jockes podd)
Där Jocke pratar om stämpling till misshandel.
Japp, liksom alla dramarelaterade avsnitt. Tex om Crippas skattefiffelmetoder. Det försvinner efter en dag av ngn anledning. Det går att lyssna på podden gratis i det öppna RSSflödet. Tex poddtoppen
Citera
2025-01-24, 23:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Marrier
Japp, liksom alla dramarelaterade avsnitt. Tex om Crippas skattefiffelmetoder. Det försvinner efter en dag av ngn anledning. Det går att lyssna på podden gratis i det öppna RSSflödet. Tex poddtoppen

Rasks video där han reagerar på poddavsnittet är kvar än så länge.

Kommentarsfältet där är mycket angenäm läsning för den som inte sväljer allt med hull och hår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in