Citat:
Ursprungligen postat av
Nordanvindarna
Intressant kurva. Det stödjer ju din tes om att det är ett pågående prisfall utanför storstäder som är ganska påtagligt. Det stödjer också min tes om att jag personligen hade en djävulsk tur med tajmingen när jag gjorde min s.k "bostadskarriär"

Känner likadant. Köpte 2015, för 500k. Som högst har den varit uppe på 1.2/1.3 miljoner (värdering, och vad liknande gått för vid försäljning) Nu är den värderad till 950.000. Bor utanför större stad. Lustigt att priserna påverkas här, mer än i stan.
Dock ska man inte sitta upp sig över detta. Dels då jag inte vill/behöver sälja nu, och kollar man på dom senaste 36 månaderna på Booli för min gata/BRF så har priset utslaget över 36 månader enligt grafen gått upp och ner rätt mycket. Nu är min lägenhet lika mycket/lite värd som 2019, då det var en dipp av någon anledning.
Så 500k inköpspris, 385.000 kvar på lånet, och värdering på 950k sitter jag ganska lugnt. Man hade tur att man slog till när man gjorde. Vinsten kanske har minskat, men man lär aldrig hamna under inköpspris, eller vad man har kvar i bolån. Det är det viktigaste för min del.