Citat:
Ursprungligen postat av
LTO
Okej, där ser man! Det är en galen procentuell ökning får man säga.
Ja, det kan man säga. Jag hade ytterligare en fin resa med nästa objekt, inte lika mycket ökning procentuellt sett, men eftersom det var ett betydligt dyrare objekt blev det ändå en vinst som gjorde att jag (tillsammans med lite sparade pengar) kunde köpa huset jag bor i idag och ta väldigt lite i lån. Idag är det betalt. Lite grovt kan man säga att de där 35 000:- nästan betalat huset. Jag har haft tur, detta är ingenting jag skrävlar om och försöker framstå som duktig, jag hade enorm tur med tajmingen.
Citat:
Ursprungligen postat av
LTO
Förstår att priserna har gått upp i städer med 10000-tals invånare eller mer. Men i detta exempel undrar jag om denna kanske gått för 100K eller mer någon gång i tiden.. Svårt att hitta statistik för små orter!
Svårt att säga. Det kan vara som du säger. Tror det spelar rätt stor roll hur utvecklingen för orten sett ut de senaste åren. Är det en avfolkningsort? Har någon bärande industri lagt ner så att hundratals eller fler blivit utan jobb? Är det tiotals mil till nästa stad där det finns arbete? Finns det vettiga tåg- och/eller bussförbindelser? Sånt väger in skulle jag säga.
Kan man "jobba hemifrån" och uppskattar att bo lite offside så finns det säkerligen kap att göra i mindre städer fortfarande. Ingen aning hur det ser ut just i Hagfors