2023-06-24, 20:16
Medlem
Tylfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undercover.Brother
Folk ljuger hela tiden om sina löner.

Kollar bara på IT-fånarna. Snackar du med dom, så är det 70-95k i månaden. Sen efter några öl, kryper sanningen fram, och dom får ut runt 30-35 efter skatt i många fall, om ens det.
Haha ja det är fan sant IT snubbar är inga att lita på.
Citera
2023-06-24, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undercover.Brother
Folk ljuger hela tiden om sina löner.

Kollar bara på IT-fånarna. Snackar du med dom, så är det 70-95k i månaden. Sen efter några öl, kryper sanningen fram, och dom får ut runt 30-35 efter skatt i många fall, om ens det.

Vet inte om det är ljug. 70k brutto är sådär 40k netto.
Citera
2023-06-24, 20:20
Medlem
Låter mycket även om man jobbar natt. Men du känner din kompis bättre än vi. Brukar han ljuga lite?
Citera
2023-06-24, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tylfo
Ja det kan ju absolut vara så att det är lite fler timmar än vad han säger. Men då är det alltså inte helt orimligt att ha den lönen?

Det går att uppnå. Om din vän har det låter jag vara osagt. Men rätt avtal och natt gör riktigt bra pengar.
Citera
2023-06-24, 20:21
Bannlyst
Citat:
Haha ja det är fan sant IT snubbar är inga att lita på.

Dom fattar ju inte att det är lätt att gå in på bolaget dom jobbar på, och kolla vad dom omsätter t.ex eller vad dom gör för vinster.

Många som jobbat på bolag med 15-20 anställda påstår att dom tjänar dessa pengar, sen går man in och ser att bolaget omsätter hälften av vad dessa löner skulle kosta årligen. Då blir det genomskinligt.

IT bolag brukar betala bra, men inte i närheten av dom fantasisummorna som it-fånarna ofta påstår. Dessa företag är vinstdrivande, och betalar inte ut fantasisummor utan anledning. Funkar inte så. Har du spetskompetens så kan du tjäna riktigt bra. Men en vanlig utvecklare/kodare eller UX designer tjänar inte i närheten av dessa pengar, såvida dom inte har många års erfarenhet, och speciell kunskap som företaget inte kan vara utan.
Citera
2023-06-24, 20:21
Medlem
hockexs avatar
Isåfall jobbar han mycket mer övertid och verksamheten har egna ob-tilägg, annars nej.
Citera
2023-06-24, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Vet inte om det är ljug. 70k brutto är sådär 40k netto.

I många fall saltas det ordentligt om du beställer deklarationen.
Citera
2023-06-24, 20:22
Medlem
Tylfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timergu
Låter mycket även om man jobbar natt. Men du känner din kompis bättre än vi. Brukar han ljuga lite?
Nej han har inte den typen som ljuger om sånt. Därför jag skrev att jag inte tror att han skulle ljuga. Men som sagt så lät det jävligt bra.
Citera
2023-06-24, 20:27
Medlem
Inte omöjligt om han jobbar skift och på ackord.
Citera
2023-06-24, 20:29
Medlem
ZtarZcreams avatar
Citat:
Hejsan!

Jag har en polare som arbetar på ett av Sveriges största lager där hans arbetsuppgifter är att plocka varor och hantera in och utleveranser med truck nattetid. Han jobbar 45 timmar i veckan. Han säger att han har en lön på 65tkr(brutto) i månaden. Kan det stämma? Nu tror jag inte att han skulle ljuga men det låter ju jävligt bra. Ni som jobbar på lager nattetid skulle ni säga att det låter rimligt eller är det en ovanligt hög lön? Han har precis börjat också med noll erfarenheter sen tidigare.

Jag själv blev riktigt sugen på att söka jobb där pga lönen. Så om jag åker dit på intervju kan jag förvänta mig att det är den lönen eller ska jag inte ha så höga förväntningar?

Knappast! Ring facket och hör med dem vad snittlönen på just denna tjänst är på just det företaget!
Citera
2023-06-24, 20:32
Medlem
sfrges avatar
Ja, jäklar. Är det lagerjobb som är det nya statusyrket? Varför bli läkare eller SAS-pilot när man kan jobba på lager och tjäna lika mycket.? Pengar, kokainlinor och snabba bilar. Och brudarna står på kö utanför lagerlokalen.
Senast redigerad av sfrge 2023-06-24 kl. 20:34.
Citera
2023-06-24, 20:32
Medlem
Måste vara ett puckat företag som betalar så mycket. När de kan få samma jobb för hälften..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in