2023-06-24, 20:36
Bannlyst
Ts, Gör kreditupplysning anonymt via Ratsit.
Citera
2023-06-24, 20:39
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tylfo
Hejsan!

Jag har en polare som arbetar på ett av Sveriges största lager där hans arbetsuppgifter är att plocka varor och hantera in och utleveranser med truck nattetid. Han jobbar 45 timmar i veckan. Han säger att han har en lön på 65tkr(brutto) i månaden. Kan det stämma? Nu tror jag inte att han skulle ljuga men det låter ju jävligt bra. Ni som jobbar på lager nattetid skulle ni säga att det låter rimligt eller är det en ovanligt hög lön? Han har precis börjat också med noll erfarenheter sen tidigare.

Jag själv blev riktigt sugen på att söka jobb där pga lönen. Så om jag åker dit på intervju kan jag förvänta mig att det är den lönen eller ska jag inte ha så höga förväntningar?
Han har förmodligen varit medlem på Flashback ganska länge.

Ett Flashbackmedlemskap är nog den enskilda åtgärd som gör mest för att höja lönen.
Citera
2023-06-24, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Ts, Gör kreditupplysning anonymt via Ratsit.

Deklarerad inkomst kommer väl upp ett år senare. Så om kompisen nyss blivit anställd kanske Ratsit inte ger rätt bild nu ?

Jag tror även maskinförare kan komma upp i lönesumman som TS anger. De kan oclså jobba på ackord.
Senast redigerad av Tissetiss 2023-06-24 kl. 20:46.
Citera
2023-06-24, 20:46
Medlem
Tylfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Ja, jäklar. Är det lagerjobb som är det nya statusyrket? Varför bli läkare eller SAS-pilot när man kan jobba på lager och tjäna lika mycket.? Pengar, kokainlinor och snabba bilar. Och brudarna står på kö utanför lagerlokalen.
Jag tror att SAS pilot är mycket roligare så satsa på det du!
Citera
2023-06-24, 20:48
Medlem
DeValeras avatar
TS skrev att han jobbar 45 timmar i månaden, såldes är förmodligen några timmar kval övertid.

Vi har 40 timmars arbetsvecka, vissa yrkesgrupper har även förhandlat till sig lägre timtal.
Citera
2023-06-24, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
OB-tillägg.
Då är ju inte 65K så otroligt
Citera
2023-06-24, 20:53
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Måste vara ett puckat företag som betalar så mycket. När de kan få samma jobb för hälften..

Om vi nu säger att kompisen talar sanning. Och säger att han kanske varit på firman i tiotalet år och är en ytterst bra anställd. Så kan han mycket väl ha 65 brutto om han jobbar 45 timmar natt varje vecka.

Om han nu är en sådan mönsteranställd så skulle åtminstone jag behålla honom för detta istället för att få dit någon idiot som jobbar 45 timmar natt för 32,5 kkr/mån.

För ingen vettig människa jobbar natt för hälften, jag menar att du har fel där. Man kommer att få en massa idioter som prövar och slutar om och om igen.
Citera
2023-06-24, 20:55
Medlem
Citat:
Hejsan!

Jag har en polare som arbetar på ett av Sveriges största lager där hans arbetsuppgifter är att plocka varor och hantera in och utleveranser med truck nattetid. Han jobbar 45 timmar i veckan. Han säger att han har en lön på 65tkr(brutto) i månaden. Kan det stämma? Nu tror jag inte att han skulle ljuga men det låter ju jävligt bra. Ni som jobbar på lager nattetid skulle ni säga att det låter rimligt eller är det en ovanligt hög lön? Han har precis börjat också med noll erfarenheter sen tidigare.

Jag själv blev riktigt sugen på att söka jobb där pga lönen. Så om jag åker dit på intervju kan jag förvänta mig att det är den lönen eller ska jag inte ha så höga förväntningar?

Om han jobbar ständig natt och 5 timmar övertid varje vecka kan det säkert stämma.
Citera
2023-06-24, 21:07
Medlem
Citat:
Hejsan!

Då skapar han värde för 100k i månaden för bolaget så de går jämt ut? Kan han köra någon maskin som ingen annan kan eller kanske ett pratar han ett utdött språk bolaget behöver kompetens på lagergolvet med?
Om företaget han jobbar för betalar ut detta regelbundet så finns detta utvecklingspotential där iaf.
Be han komma med en lönespecifikation och få det överstökat bara, tills dess kan du skryta med förra helgens nödslakt av en enhörning inbringade bra med kött till dina irländska dvärgbetjänter.
Citera
2023-06-24, 21:09
Medlem
ZdravoKobilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Vet inte om det är ljug. 70k brutto är sådär 40k netto.

70 000 kr brutto är ca;

45 000 kr i Dorotea (högst skatt i Sverige)
46 800 kr netto i Sverige (genomsnitt, dvs. 32.24% skatt)
48 500 kr netto i Österåker (läge skatt i Sverige)
Citera
2023-06-24, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Vet inte om det är ljug. 70k brutto är sådär 40k netto.
Måste va mer. Snarare 50 netto
Citera
2023-06-24, 21:33
Medlem
Min bror jobbar på Biltemas lager skift och han har cirka 22 ut.. Så tror din kompis pratar i nattmössan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in