2023-06-24, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Lägger inte ut några källor öht. Men fakta är att Rice ska, enligt flera olika källor, ha gett besked till West Ham om att han önskar sig en övergång till AFC. Dock så återstår det att se om Rice har heder o ära.
Nej Rice har överhuvudtaget ej uttalat sig om nån nästa klubb nånstans,Inte ens city

Det enda fakta som kommit vart Rice kan tänkas spela är en artikel om hur bra vänner Jack Grealish och Rice är,och Jack skulle försöka övertala Rice city är bästa klubb för honom,
Citera
2023-06-24, 11:18
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Vad jag försöker att få fram, är det faktum att Rice ska ha sagt till West Ham att han endast önskar en övergång till Arsenal.
Du försöker mycket men ingen framgång i det!
Söker febrilt efter källor.. Är desperat att få läsa ett sådant uttalande på midsommardagen.

Svara nu på min fråga! Du som ”expert” har väl inga problem att formera ett mittfält för Arsenal?
Citera
2023-06-24, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Söker febrilt efter källor.. Är desperat att få läsa ett sådant uttalande på midsommardagen.

Svara nu på min fråga! Du som ”expert” har väl inga problem att formera ett mittfält för Arsenal?
Glöm ej hans källor sa Conte hade sagt han ville till Arsenal och träna dem...så trovärdig är hans källa
Citera
2023-06-24, 12:27
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Glöm ej hans källor sa Conte hade sagt han ville till Arsenal och träna dem...så trovärdig är hans källa
Eller källan (sig själv) att vinna PL 🥴

Har man källor att redovisa gör man det när man blir ifrågasatt om trovärdighet.
Finns ingen rimlighet att sitta med 2- års kontrakt och säga bara en klubb är aktuell att gå till.
Dags att komma till beslut, snart börjar försäsongen.

Frågat 3-4 ggr nu om mittfältsformation utan kunna besvara det, möjligt för att det inte ska kunna slå tillbaka. Bara skriva; om möjligt gärna dessa på mittfältet.
Citera
2023-06-24, 12:30
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:

Här har du en källa: https://www.theguardian.com/football/2023/jun/22/manchester-city-bid-declan-rice-arsenal-signing-west-ham

Det är ju dock inget direkt uttalande av Rice själv, och det behöver inte nödvändigtvis stämma till fullo. City kan ju också komma med fler lockande erbjudanden som får honom att ändra sig.

Dessa rykten med Rice intresse i Arsenal har ju också florerat i flera veckor redan innan City gav sig in i jakten, så Generalen är ju inte helt ute o cyklar när det gäller det. Dock å andra sidan så anser jag inte att det varit en klappad och klar deal sen förra året då han började hävda sig om det. Tvärtom, så börjar hoppet minska mer och mer för varje dag som går.

Men viss hopp har jag ändå kvar i samband med att ett tredje bud från Arsenal väntas komma snart.
Citera
2023-06-24, 13:06
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Här har du en källa: https://www.theguardian.com/football/2023/jun/22/manchester-city-bid-declan-rice-arsenal-signing-west-ham

Det är ju dock inget direkt uttalande av Rice själv, och det behöver inte nödvändigtvis stämma till fullo. City kan ju också komma med fler lockande erbjudanden som får honom att ändra sig.

Dessa rykten med Rice intresse i Arsenal har ju också florerat i flera veckor redan innan City gav sig in i jakten, så Generalen är ju inte helt ute o cyklar när det gäller det. Dock å andra sidan så anser jag inte att det varit en klappad och klar deal sen förra året då han började hävda sig om det. Tvärtom, så börjar hoppet minska mer och mer för varje dag som går.

Men viss hopp har jag ändå kvar i samband med att ett tredje bud från Arsenal väntas komma snart.
Tack, ska läsa artikeln.

Det jag vänder mig mot är att det först fanns källa och nu källor att Rice uttalat till West Ham att bara Arsenal är aktuella att gå till, men de är svårfunna och nu efterfrågade jag länkar för att göra egen bedömning men det var inte aktuellt (förväntat) att ge mig.

Finns som skrivet tidigare inget skäl för Rice att uttala sig så, annan sits om han hade sagt att han bara lämnar WH för Arsenal. Eller uttalat att London är enda stället han vill lira boll i.
Citera
2023-06-24, 13:30
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Tack, ska läsa artikeln.

Det jag vänder mig mot är att det först fanns källa och nu källor att Rice uttalat till West Ham att bara Arsenal är aktuella att gå till, men de är svårfunna och nu efterfrågade jag länkar för att göra egen bedömning men det var inte aktuellt (förväntat) att ge mig.

Finns som skrivet tidigare inget skäl för Rice att uttala sig så, annan sits om han hade sagt att han bara lämnar WH för Arsenal. Eller uttalat att London är enda stället han vill lira boll i.

Här hittade jag en annan källa som hävdar att Rice har sagt till West Ham att han bara är intresserad av Arsenal - https://www.google.com/amp/s/metro.co.uk/2023/06/11/declan-rice-tells-west-ham-his-next-club-after-90m-arsenal-bid-18931329/amp/

Dock står det inte vem källan till rapporten är, så jag tycker man ska ta det med en nypa salt.

Jag tror faktiskt att Artetas projekt är väldigt lockande för honom iallafall, på grund av att det är en presterande och ung trupp som har potential att växa med en bra tränare och där Rice har möjlighet att starta varje match och dessutom har chans att bli framtida kapten för.

Samtidigt är det svårt att säga nej till självaste levande legenden Pep, men hur länge kommer han stanna kvar? Artetas projekt känns lite mer long term och därför kanske mer attraktivt för Rice som fortfarande är ung. Dessutom börjar ju Citys trupp bli lite åldrande, t.ex. de fantastiska Bruyne och Walker som inte fått spela/inte orkat spela alla matcher. Dessa viktiga spelare kommer förr eller senare fasas ut och hur stor omorganisation kommer då behövas? Detta är ju en risk i sig och kanske något som Rice har i beaktning tänker jag.

Oavsett är det nog svårt att tacka nej till nyblivna trippelmästarna, även om det är mer bekvämt att stanna i London.
Citera
2023-06-24, 13:38
Moderator
zanteras avatar
Visst är det vanligt att man förhandlar och vill nå bästa deal möjligt, men i fallet med Rice så kan man ju tycka att man borde gått in och fixat det direkt. Det är ändå en spelare som går in på mittfältet i alla topplagen i PL och som har intresse från andra håll, det är väl bara Liverpool och Spurs som inte länkats till Rice alls, men det har ju funnits intresse från Man Utd (har inte råd), Chelsea (har råd men känns inte aktuellt) och sen Arsenal och City. Ska man då lägga massa skämtbud med att betala över 4 år och klausuler att West Ham får typ 10-15 av miljonerna ifall Arsenal vinner CL och PL, då blir det ju bara parodi. Är det en av ligans bästa mittfältare man vill värva eller ska man köpa en Toyota?

Rice borde ju varit prio 1 och man borde gått all in och fixat det direkt bara. Nu har man istället lagt fokus på 2-3 andra spelare, jag menar Havertz t.ex... var det verkligen sån brådska? Det var ju inte så att klubbarna stod på led för att rycka honom direkt. Borde ju varit en deal man kunde gjort efter Rice och inte före.

Nu kan det ju såklart fortfarande bli Arsenal över City, men City lär ju betala mer, de 115 regelbrotten verkar ju inte avskräcka klubben direkt.
Citera
2023-06-24, 14:22
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Nej Rice har överhuvudtaget ej uttalat sig om nån nästa klubb nånstans,Inte ens city

Det enda fakta som kommit vart Rice kan tänkas spela är en artikel om hur bra vänner Jack Grealish och Rice är,och Jack skulle försöka övertala Rice city är bästa klubb för honom,
Rice ska själv ha sagt till styrelsen i West Ham att han önskar en övergång till de rödvita i norra-London.
Citera
2023-06-24, 14:31
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Rice ska själv ha sagt till styrelsen i West Ham att han önskar en övergång till de rödvita i norra-London.
Han önskar en flytt från West Ham för nya äventyr dock inte vart specifikt (detta är inte påvisat). Vad jag hoppas City kapar affären nu 🤓

Uppställning mittfält sökes…
Citera
2023-06-24, 15:49
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:

Leyton Orient FC
Citera
2023-06-24, 15:57
Medlem
Tibertiuss avatar
Har funderat lite på att börja titta på engelsk fotboll då premier league drar igång till hösten.

Jag skulle vilja hitta ett lag att följa som är aggressivt och tar risker för att vinna matcher.
Mycket action skulle vara mycket trevligt.

Vilka klubbar har den spelstilen i dagsläget?
Är inte så sugen på långsam fotboll eller väldigt defensiv fotboll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in