Citat:
Ursprungligen postat av
Drickback
Tack, ska läsa artikeln.
Det jag vänder mig mot är att det först fanns källa och nu källor att Rice uttalat till West Ham att bara Arsenal är aktuella att gå till, men de är svårfunna och nu efterfrågade jag länkar för att göra egen bedömning men det var inte aktuellt (förväntat) att ge mig.
Finns som skrivet tidigare inget skäl för Rice att uttala sig så, annan sits om han hade sagt att han bara lämnar WH för Arsenal. Eller uttalat att London är enda stället han vill lira boll i.
Här hittade jag en annan källa som hävdar att Rice har sagt till West Ham att han bara är intresserad av Arsenal -
https://www.google.com/amp/s/metro.co.uk/2023/06/11/declan-rice-tells-west-ham-his-next-club-after-90m-arsenal-bid-18931329/amp/
Dock står det inte vem källan till rapporten är, så jag tycker man ska ta det med en nypa salt.
Jag tror faktiskt att Artetas projekt är väldigt lockande för honom iallafall, på grund av att det är en presterande och ung trupp som har potential att växa med en bra tränare och där Rice har möjlighet att starta varje match och dessutom har chans att bli framtida kapten för.
Samtidigt är det svårt att säga nej till självaste levande legenden Pep, men hur länge kommer han stanna kvar? Artetas projekt känns lite mer long term och därför kanske mer attraktivt för Rice som fortfarande är ung. Dessutom börjar ju Citys trupp bli lite åldrande, t.ex. de fantastiska Bruyne och Walker som inte fått spela/inte orkat spela alla matcher. Dessa viktiga spelare kommer förr eller senare fasas ut och hur stor omorganisation kommer då behövas? Detta är ju en risk i sig och kanske något som Rice har i beaktning tänker jag.
Oavsett är det nog svårt att tacka nej till nyblivna trippelmästarna, även om det är mer bekvämt att stanna i London.