Citat:
Jag håller inte heller dörren stängd för "Hymme" men hur skulle han ha klarat sig ute i den vida världen?
Kjell-Åke däremot kan inte ha haft några problem med det. Han var en överlevare. Kjell-Åke måste också ha känt till om "Hymmes" försvinnande från tidningar såsom G-P och GT. Även om de inte liknade varandra helt och hållet så fanns det likheter. En person som inte hade känt Kjell-Åke innan han försvann kan säkert ha blandat ihop dessa båda ynglingar som det bara skilde drygt två år mellan dem. Kjell-Åke såg betydligt äldre ut än sina drygt 16 år sommaren 1965.
Jag har haft ett flertal teorier vad som kan ha hänt "Hymme" men vet inte längre vad man skall tro.
Kjell-Åke däremot kan inte ha haft några problem med det. Han var en överlevare. Kjell-Åke måste också ha känt till om "Hymmes" försvinnande från tidningar såsom G-P och GT. Även om de inte liknade varandra helt och hållet så fanns det likheter. En person som inte hade känt Kjell-Åke innan han försvann kan säkert ha blandat ihop dessa båda ynglingar som det bara skilde drygt två år mellan dem. Kjell-Åke såg betydligt äldre ut än sina drygt 16 år sommaren 1965.
Jag har haft ett flertal teorier vad som kan ha hänt "Hymme" men vet inte längre vad man skall tro.
Det har du rätt i, "Hymme" kändes inte som den mest psykiska stabila personen han gick väl på tunga mediciner också? och skulle nog vara en kamp för honom att ta sig så långt bort. Men vem vet?
Hade Kjell-Åke sitt pass med sig när han lämnade sitt hem för sista gången? Eller kom han att erhålla ett nytt? Jag skulle inte alls bli förvånad om Kjell-Åke lämnade sitt vanliga pass hemma, han verkar som en sådan som skulle klara sig ett tag på egen hand utan det.
En annan sak jag tänkt på ofta är att jag är alldeles övertygad Kjell-Åke om att han lever än idag. Skulle inte alls bli förvånad om han bor i Västra Götaland med annan identitet.
Storebrodern hans lever så vitt jag vet i Vänersborg, där hans föräldrar kom att leva sista åren? Systern lever väl också till Kjell-Åke.
Har träffat en kvinna som var bekant till en släkting till mig för några år sedan, hon var nämligen släkt med Kjell-Åke på hans mammas sida var intressant att höra men hon visste inget mer än någon annan.