2023-06-20, 00:37
Medlem
pop-ikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Haha läste Carros inlägg på instagram nu.

...

Det mest talande är ändå att hon drar in världens snällaste kille Agust i hopen av män som inte respekterar andras gränser. Jag har alltid tvivlat på sanningshalten i att hennes ex var såna svin….

Åh herregud. Det är ju hemska grejer hon listar när det gäller otrohet eller ghostande men... väldigt dåliga exempel på något som skulle vara könsbundet.
Citera
2023-06-20, 00:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Nej men varför är det konstigt? Lite ovanligt bara kanske. Hon verkar ju klok så förstår om han ser upp till och gillar henne.
En 30+ man som har mormor till bästis..? Det om något är omanligt.
Citera
2023-06-20, 00:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sibbing
Det absolut sjukaste den här säsongen, förutom Arvids ansökan om att få ett hall pass in i valfri kvinna utanför äktenskapet, samt hans löpsedelspiskande frieri, är den här jävla flashbacktråden. Hälften av er är helt jävla pantade och jag hoppas att ni blir facking råbannade från nästa års tråd så att världen aldrig mer behöver veta av ert patetiska evighetsgnabb sinsemellan. Är ni här så får ni diskutera programmet, sedan kan ni gå ut och slåss med era dumma jävla pseudointellekt på egen tid. Ni är för fan anonyma människor på ett forum för Gift vid första ögonkastet, skaffa lite självdistans era jävla freaks.

I övrigt har Gregers Werle redeemed himself, och hej Agust
Välkommen till Flashback!
Citera
2023-06-20, 00:51
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Manér och rörelsemönster varierar över tid och över kulturer. Ett modernt västerländskt rörelsemönster (och manér) är precis vad det låter - som de flesta män i moderna västerländska kulturer rör sig. Inte som apor, inte som pimpinetta prinsessor. Avslappnat och icke-aggressivt.
Alltså är Arvid inte unik, du verkar ha låga förväntningar att han ska hoppa in som prima ballerina i bild, vill du recensera, Alexander, Jerry? & Agust rörelsemönster också?
Citera
2023-06-20, 00:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Alltså är Arvid inte unik, du verkar ha låga förväntningar att han ska hoppa in som prima ballerina i bild, vill du recensera, Alexander, Jerry? & Agust rörelsemönster också?
Vad är ditt problem? Samtliga män i programmet rör sig och för sig som normala svenska män. Har du problem med förståelsen av det?
Citera
2023-06-20, 01:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Det är vad han vill att vi ska tänka, och vad han vill att Ida ska tänka. Men han har ju alltid varit sån i alla relationer, jag tror mer att han har en drivkraft att sänka sin partner och visa genomgående hur lägre stående än honom hen är. Sen kanske han egentligen inte är attraherad av kvinnor alls…
Fast bägge pratar ju mycket om att de är så olika. Jag tror att Ida är mycket mer social, spontan och lite tanklös medan Arvid är mycket för ensamaktiviteter, helst fysiska såna, och att försöka vara djup. Det sista går dock inte bra för Arvid. Men jag får en känsla av att han ser ner på Idas typ och därför på Ida.
Citera
2023-06-20, 01:18
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Vad är ditt problem? Samtliga män i programmet rör sig och för sig som normala svenska män. Har du problem med förståelsen av det?
Inte Kalle väl? skämt åsido, jag har läst om din ursprungsreplik nu och det var ett dead end
Citera
2023-06-20, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Inga tankar eller känslor kring att ni just har blivit exponerade och exploaterade, och allt detta helt utan betalning vad jag har förstått? Själv kan jag inte förstå varför någon vill utsätta sig för detta frivilligt, speciellt inte i SVT.
Jag gjorde ett medvetet val att vara med. Den exponeringen visste jag om, och exploateringen tja det får man acceptera(alltså att dom dramatisera litegran och inte kan visa allt). Självklart är det obetalt, annars skulle det vara skevt. Det är mycket i världen som jag inte förstår, men att man vill medverka i detta program det kan jag förstå! För att det är förjävla fint. Inte oproblematiskt, men ändå lärorikt och vackert.

Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Aha det har jag missat men då ska jag allt ta reda på det!

Tråkigt du behövt ligga sömnlös, får man fråga hur du mår efter hela den här grejen? Har du några roliga planer inför sommaren eller ska du mest slicka såren och ta igen dej?
Jag får skylla mig själv som ska läsa allt och är upptagen hela dagarna.

Jag mår bra, tack. Inga sår att slicka, inte från detta experiment. Just nu är jag på Island. Vi har begravt min morfar. Känt en del sorg idag såklart, samtidigt är jag enormt tacksam för att jag fick en så fin morfar och att hans begravningen blev så lyckad. Flyger hem igen på onsdag. Sommaren är full av äventyr, men jag jobbar även en hel del. Har ett företag som hyr ut stretchtält, så jag åker runt en del! Sen blir det såklart en del nakenbad, eldkanoner och dans.
Citera
2023-06-20, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Haha nä tack. Jag har redan en lång kö av friare här på forumet att beta av om jag skulle vilja det.
(Det vill jag inte.)

Men det hade vart kul om Ernie kom och hängde med oss ”riktiga” fb:are backstage. Han är en duktig skribent med sunda värderingar och sådana behöver vi fler av här på forumet så hoppas han stannar kvar. Gillade hans inlägg om när han flög sönder den där heliokoptern eller vad det hette och mördade en örn haha. Jag blev lite imponerad av hans sätt att berätta och det gillade jag! Min största behållning av att hänga på fb är när jag får ta del av andras livsberättelser och särskilt när det görs med bra inlevelse och historieberättande. Ja det och att försöka få kompletta idioter att sluta vara idioter eller åtminstone att hålla sina dumma käftar stängda så man slipper läsa eländet då.

Dessutom finns det ju massa roliga ledtrådar så dom tror jag han skulle trivas i så hoppas få se mer av dig på forumet Ernie! Det är rätt kul här faktiskt om man vet vart man ska leta. Många med barnasinnet i behåll!
Kul att du gillade den berättelsen och tack för uppmuntran. Jag gillar denna tråden iaf, vi får väl se om jag vandrar vidare till en annan tråd efter detta. Har du någon annan favorittråd?
Citera
2023-06-20, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03

Citat:

https://www.instagram.com/reel/CtrhZnkNo-d/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Klistrar in texten jag skrev om bygget på instagram.

"Varning! 🔥
DON'T DO THIS AT HOME!
GÖR INTE DETTA HEMMA!

Vad... En borg. Här ser vi ett av tornen brinna upp.

Hur... Jag samlade udda pallar på jobbet i två år. Dom skulle köras till tippen för att brännas. Dom fick ett lite längre liv och blev en installation på Borderland. Vilket är besläktat med det amerikanska Burning Man.

Varför... Jag älskar att bygga ohämmat. Temporära installationer bjuder in till breda ramar, då de har lägre säkerhetsmässiga och administrativa krav. En samling vid en stor brasa kan upplevas som en helig händelse. Den bjuder in till total närvaro och intensiv värme.

Den här konstruktionen var stabil och höll för ett 50 tal gäster att klättra upp och dansa. Den hade två trappor, balkong i alla väderstreck och ett skruttigt tak i mitten. Ett älgtorn-deluxe.

Sedan(i oktober 2022) försvagades konstruktionen rejält, genom att bland annat kapa alla strävor. Vi fyllde tornet med material och vätte basen med bränsle. Sedan tände vi på klockan 7 på morgonen. Allt i samråd med lokala brandkåren. "
Citera
2023-06-20, 02:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ernie1616
Jag gjorde ett medvetet val att vara med. Den exponeringen visste jag om, och exploateringen tja det får man acceptera(alltså att dom dramatisera litegran och inte kan visa allt). Självklart är det obetalt, annars skulle det vara skevt. Det är mycket i världen som jag inte förstår, men att man vill medverka i detta program det kan jag förstå! För att det är förjävla fint. Inte oproblematiskt, men ändå lärorikt och vackert.

Ok, tack för svar. Du framstår som en hygglig karl men ingenting av det du skriver kan jag relatera till, jag blir bara perplex, som om vi lever i två olika världar med motsatta fysiska lagar. Jag ser ingenting vackert med programmet, lärorikt säkert på många sätt men ingenting vackert i hur programmet är utformat. För mig är det självklart att man ska ha betalt om man ger av sin tid, energi och sitt mest privata för att vara en av huvudaktörerna i en stor produktion för ett program som visas i landets största mediekanal. Alla i produktionen får betalt (utgår jag ifrån åtminstone), utom ni, huvudaktörerna. Utan er blev det inget program. Sedan att man söker kärlek till priset av sin integritet är för mig en oxymoron.

Men ja, vi är väl olika, och bra är väl det, antar jag

Allt gott.

P.S.
Citat:
Sedan(i oktober 2022) försvagades konstruktionen rejält, genom att bland annat kapa alla strävor. Vi fyllde tornet med material och vätte basen med bränsle. Sedan tände vi på klockan 7 på morgonen. Allt i samråd med lokala brandkåren."

Det där hade åtminstone Carro gillat!
Senast redigerad av RobRoys 2023-06-20 kl. 02:38.
Citera
2023-06-20, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sibbing
... hej Agust
Hej

Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Ok, tack för svar. Du framstår som en hygglig karl men ingenting av det du skriver kan jag relatera till, jag blir bara perplex, som om vi lever i två olika världar med motsatta fysiska lagar. Jag ser ingenting vackert med programmet, lärorikt säkert på många sätt men ingenting vackert i hur programmet är utformat. För mig är det självklart att man ska ha betalt om man ger av sin tid, energi och sitt mest privata för att vara en av huvudaktörerna i en stor produktion för ett program som visas i landets största mediekanal. Alla i produktionen får betalt (utgår jag ifrån åtminstone), utom ni, huvudaktörerna. Utan er blev det inget program. Sedan att man söker kärlek till priset av sin integritet är för mig en oxymoron.

Men ja, vi är väl olika, och bra är väl det, antar jag

Allt gott.
Tack för att du delar dina åsikter. Spännande att läsa, även om jag inte helt håller med.

Om deltagarna fick betalt då vore det inte längre en reality-dokusåpa. Då hade det istället varit en något vanlig tv-serie med betalda skådespelare. Då mister programmet sin dragningskraft. Alltså att det är riktiga människor, som är sig själva och agerar utifrån sina egna intressen.

Din oxymoron bygger på att du tycker att vi offrar vår integritet genom vårt deltagande och det håller jag inte med om. Vår insats är tiden vi lagt på att vara med. Sen får vi stå ut med att vi filmas och att det delas med världen, men hur jäkla märkvärdigt är det egentligen? Jag tycker om att dela saker med världen. Om jag fick välja så skulle vi öppet dela mycket mer med/om varandra än vad vi idag normalt sätt gör.

Du verkar tycka att det inte är värt att vara med. Där tycker vi olika och jag vet att jag nog tillhör en minoritet där. Och det är helt okej!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in