2024-11-04, 22:56
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Adam är ett kap. Trevlig och jordnära. Hade jag varit tjej hade jag försökt haffa honom. Elsa söker nog någon som bryr sig mer om ytan. Vill leva NYC-liv, sken upp som en sol när han sa att hon såg rik ut. Får intrycket att fasaden utåt är viktig för henne, samtidigt som Adam är mer trygg i sig själv och skiter i sånt. Undrar vad det var för ”avancerade ord” han hade använt som hon inte förstått.

Ha, ha.
Hon tål inte att Adam har mer hjärna än henne.
Det är därför som hon, det stora influencerpack hon är, ska trycka ner honom.

Har han bekräftat henne så mycket, så hon får storhetsvansinne?

Hon kommer ha noll chans att bilda familj, så dryg och självupptagen som hon är. Om man ska säga något negativt om Adam, så är det att han framstår som lite blåst, som till varje pris vill behaga henne, vänder ut och in på sig in absurdum. Hon hade fått en stor käftsmäll (metaforiskt menar jag) av en normal kille.

Men Adam inser förhoppningsvis sitt värde av all pepp i sociala medier.
Det kommer nog finnas giftaslystna tjejer som ställer sig på kö efter programmet?
Och familjelivet kommer han fixa då han är så snäll och mån om att lösa konflikter.
(Men det får inte vara en ragata som sätter sig på honom. Han kan hitta någon likasinnad, som ju Nicklas och Ninni har fått i varandra.)
Citera
2024-11-04, 23:33
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Himla snack om Elsas rumpa. Jag har inte noterat den alls. Kan inte Crapmagic skärmdumpa en bild? (Varsågod att rickrolla med nån valross-röv först, bara vi får den riktiga också).

Erkänner dock gärna att Elsa var rätt porrig i Gynningtröjan. Dessutom fick Adam in en hyfsat bra neg! (Innan han han cuckade ner sig)
Har inte reflekterat över Elsas rumpa (den är antagligen i lika fint skick som Lilithseyes profil ass we speak) nå mycket ännu då jag stirrat mig blind på hennes skalle, palla ta en bild på rumpa iförd täckbyxor i backen, jag förväntar mig ett kallbad innan jag orkar bli den tydligen förväntade Robert Capa

Vad sa Adam för neg? minns inget
Citera
2024-11-04, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jandals
Ja, och killars fixering vid utseende (och ovilja att sänka de kraven) är en bidragande orsak till att de inte "får ligga" (det var hela min grundtes som du nu lite bekräftade). Jag förstår att den tanken inte är populär – att det är skönare att tycka synd om sig själv och peka finger mot kvinnorna som inte "släpper till" än att granska det hela lite mer objektivt. Sen finns det såklart extremfall (inom båda kön), men jag pratade om "vanliga" killar.

Har haft manliga vänner utan särskilt mycket eget utseendemässigt kapital (varken snygga, vältränade eller välklädda) som gnäller att de inte får ligga, samtidigt som de ratar alla tjejer som inte är 1. supermodeller med dunderfysik 2. minst ett par år yngre. Hur kan du då säga att det inte är självvalt?

För att det du säger inte har någon bäring på det jag har sett eller hört under alla mina år.

Det är inte heller så jag har känt eller resonerat under mina år.

Jag eller några jag känner pekar inte heller finger åt kvinnor på det sätt du beskriver.

Du gör det väldigt lätt för dig själv genom att säga att du sitter inne på sanningen och sedan säga "hur kan du då säga att det inte är självvalt?"

Jag säger att det inte är självvalt för att det du säger inte stämmer helt enkelt.

All empiri visar ju på motsatsen. Du kan läsa på i böcker om relationer, sexuellt urval etc. Det är inte mycket mer komplicerat än så.

Men du gör det ju väldigt enkelt för dig själv genom att hitta på en sanning som alla ska motbevisa.
Citera
2024-11-04, 23:37
Medlem
Citat:
Jag skulle tro att Ninni känns lite mystisk och svåråtkomlig, som en liten älva, samtidigt som hon verkar ha lustiga quirky drag. Många män går igång på det. En lättsam, spännande och mystisk tjej helt enkelt, lite besläktat med "manic pixie dream girl".

Just här tror jag delvis det beror på klippning, Ninni har ju ett synnerligen extrovert yrke (mäklare) och är antagligen inte riktigt så mystisk eller quirky som hon framställs. Men bilden av henne verkar tillräcklig för att sätta snurr på grabbarnas fantasi!

Intressant vinkel.

Och ja - den kan säkert stämma.

Även om det snarare verkar som att det är tjejer som tror att hon är alla grabbars fantasi.
Citera
2024-11-04, 23:43
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
För att det du säger inte har någon bäring på det jag har sett eller hört under alla mina år.

Det är inte heller så jag har känt eller resonerat under mina år.

Jag eller några jag känner pekar inte heller finger åt kvinnor på det sätt du beskriver.

Du gör det väldigt lätt för dig själv genom att säga att du sitter inne på sanningen och sedan säga "hur kan du då säga att det inte är självvalt?"

Jag säger att det inte är självvalt för att det du säger inte stämmer helt enkelt.

All empiri visar ju på motsatsen. Du kan läsa på i böcker om relationer, sexuellt urval etc. Det är inte mycket mer komplicerat än så.

Men du gör det ju väldigt enkelt för dig själv genom att hitta på en sanning som alla ska motbevisa.

Här har du empiri.
Erik & Mackan - Bevisar att tjejer får ligga hur de än ser ut:
https://www.youtube.com/watch?v=fPfiU8lXges
Citera
2024-11-05, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Många som delat ut utseendepoäng ser jag. Det är ju kul att kulturstrategs ande lever och frodas i tråden även när han inte är där. Fast ingen är ju i närheten av korrekt i sin bedömning. Facit nedan:

Magnus: Befinner sig trots lite hästansikte på övre halvan av medel, 5,75/10.

Hector: Okej benstruktur. Förlorar på att han ser ut som en bög, samt hud och ögonfärgen. Den mörka oliv/mulatt-hudfärgen är den minst attraktiva. Får honom att se ut som om han vore doppad i en latrintunna. Blir nätt och jämnt en 5/10.

Adam: Tydlig hypoplasi i mittansiktet, vilket ger illusionen om mild vattenskalle. Dessutom tunnhårig och rödhårig. Oattraktiva ögon - framförallt formen(runda) men även färgen. Jag har avrundat lite uppåt när jag skriver 3/10.

Elsa: Lite platt ansikte, vilket får ögonen att stå ut en aning och gör dem rundare i formen. Annars ser hon helt okej ut. Hyfsat fina drag och okej harmoni gör henne ändå till årets mest attraktiva deltagare, 6/10(avrundat uppåt).

Andreas: Ett ganska harmoniskt ansikte och relativt sund benstruktur. Men det lyfter inte över medel med de mjäkiga dragen. Dessutom begynnande tunnhårighet. På samma nivå som Magnus, 5,75/10.

Selma: Här har vi den mest oattraktiva tjejen i år. Hästansikte trots gott mellanrum mellan ögonen. Dålig ansiktsharmoni och småfula drag. Ser ut som en sån där androgyn, assimilerad invandrartjej som agerade husneger på vänsterflummiga fester på 70-talet. Hör Repmånad-temat i huvudet när jag ser henne. Hon är också en sån som ser ofräsch ut hur mycket hon än tvättar sig.
Trots det hamnar hon lite ovanför Adam och Nicklas, som är missbildade. 3,75 till Selma.

Ninni: Är inte många millimeter från att ha en fin och feminin skallform. Men tyvärr sitter ögonen för djupt och tänderna sticker ut en aning. Väldigt blek är hon också Carrie... jag menar Ninni. Blir lite under medel, 4,5/10.

Nicklas: Ögonen sitter alldeles för tätt. Typisk böghypoplasi i ansiktet p.g.a att mittansiktet formats efter modern genom epigenetik. Har en ganska maskulin underkäke men riktigt dålig harmoni och proportioner. En dryg halv poäng ovanför Adam, 3,5/10.

Observera att det enbart är ansiktet jag bedömer.
Vad i helvete är det för överbetyg till Elsa ditt felögda fanskap? Har du fått en stroke? Inte ens en berusad Göteborgspatriot kan hitta symmetrin i den sönderbökade suggans ansikte. Ser ju ut som att någon amatörkirurg lappat ihop hennes ansikte med plastic padding och taggtråd.

Ger dig ändå credd för att du vågar kalla flintskallighet för ful. Många lättkränkta ollonskallar i tråden märker jag.

Fråga - kan inte viss asymmetri bidra till ett bättre utseende? En knäckt näsa på Andreas eller ett rejält ärr över kinden och hakan borde bidra till mer av en kukmaktsaura.
Citera
2024-11-05, 02:38
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Jag skulle tro att Ninni känns lite mystisk och svåråtkomlig, som en liten älva, samtidigt som hon verkar ha lustiga quirky drag. Många män går igång på det. En lättsam, spännande och mystisk tjej helt enkelt, lite besläktat med "manic pixie dream girl".

Just här tror jag delvis det beror på klippning, Ninni har ju ett synnerligen extrovert yrke (mäklare) och är antagligen inte riktigt så mystisk eller quirky som hon framställs. Men bilden av henne verkar tillräcklig för att sätta snurr på grabbarnas fantasi!

Hon är mäklar-assistent/administratör. En viss skillnad och förmodligen en roll som passar en introvert, tillbakadragen bra.
Citera
2024-11-05, 02:50
Medlem
Crapmagics avatar
Greta Garbos svaga 5:a

Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg

Elsa: Lite platt ansikte, vilket får ögonen att stå ut en aning och gör dem rundare i formen. Annars ser hon helt okej ut. Hyfsat fina drag och okej harmoni gör henne ändå till årets mest attraktiva deltagare, 6/10(avrundat uppåt).

Ninni: Är inte många millimeter från att ha en fin och feminin skallform. Men tyvärr sitter ögonen för djupt och tänderna sticker ut en aning. Väldigt blek är hon också Carrie... jag menar Ninni. Blir lite under medel, 4,5/10.
Men Elsa har ju inte feminin skallform, hur kan du leva med det? och dela ut 6:an? även om det må va korrekt, anar vi en enorm harmoni kompensation? av dina tankar

Ska vi föreställas veta vem Carrie är?, Hej! Carrie-Ann....nej?
Senast redigerad av Crapmagic 2024-11-05 kl. 02:56.
Citera
2024-11-05, 03:03
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Men Elsa har ju inte feminin skallform, hur kan du leva med det? och dela ut 6:an? undrar jag, även om 6:an är ganska korrekt

Ska vi föreställas veta vem Carrie är?, Hej Carrie-Ann?....nej?

Jag skiljer på feminin och kvinnlig. Feminin förknippar jag med typiskt petite, kvinnligt utseende. Audrey Hepburn är ett typexempel på en väldigt feminin skallform. Kvinnlig kan man se ut ändå. Själv föredrar jag lite större drag.
Det skall också sägas att mitt betyg till Elsa är satt objektivt. Utifrån min egen smak skulle jag inte satt mer än 5:a på Elsa.

Carrie: https://www.youtube.com/watch?v=fxYkJbBKxZE
Citera
2024-11-05, 03:31
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nazismochknark
Nu bedömer du en omständighet och inte hennes faktiska utseende. Hon ska ha ett plus i kanten som inte stänger in en liten kompis i en bur. 6+.
Gissar att alla hennes kläder luktar blöt hund, inte så hett.
Citera
2024-11-05, 03:32
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:

Det har bara med desperation att göra. De tänker(undermedvetet) att hon är ett gammalt mobboffer och mer förnöjsam än vanliga tjejer och att de skulle ha chans på henne. Att hon går igång på Nicklas säger ju en del*.
Minns en kontaktannons jag läste för ca 15 år sen som löd något i stil med: "Man på 61 år söker kvinna mellan 18-25 med talfel eller lättare handikapp". Det är samma fenomen som med Ninni - män dras till kvinnor med defekter av olika slag för att de tror att kvinnorna i fråga är mer förnöjsamma och att det är mindre konkurrens om dem.

*Nu går hon inte igång på riktigt på honom, vilket avhandlats i sjunde kulturstrategsbrevet, kapitel #18820, vers 2:

Citat:
Nicklas är bög. Ninni bryr sig inte. Hon är bara ute efter att få barn - gärna en son då som hon kan ha en semi-incestuös(eller bara incestuös) relation med när han blir äldre.
Senast redigerad av kulturstrateg 2024-11-05 kl. 03:35.
Citera
2024-11-05, 07:53
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Mina åsikter om paren hittills:

Hector och Magnus
Tycker Magnus verkar stel, självcentrerad och rätt taskigt. Tyckte väldigt synd om Hector när han pratade om att han skulle avboka salsan, och Magnus var snabbt positiv till den idén och man bara såg hur Hector sjönk. Besvikelsen var så otroligt tydlig och man märkte där och då hur Magnus inte alls var redo att anstränga sig

DETTA!! Magnus sjönk som en sten i mina ögon när jag såg det. Att inte kunna göra en sån enkel sak för nån annan. När han dessutom påstått att han älskar dans och att det är attraktivt med män som dansar. Pinsamt egoistiskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in