Citat:
Ursprungligen postat av
Undringar
Tycker du? Jag tycker att hon är arrogant och eftersom hon fått pengar av sina föräldrar enda in i medelåldern så har det räckt. Jag tycker att hon verkar vara stendum och helt ointresserad av kunskap. Kan inte se henne anstränga sig dagligen med att plugga och skriva uppsatser. Återigen, folk som tittar på programmet verkar blanda ihop pengar med intelligens. Hon pratar en dialekt som i Göteborg hör ihop med ekonomisk tur medans Alex pratar folklig Ullaredsdialekt och flera tror då att hon är smartare än honom för att hon har beige inredning och klamrar sig fast vid snobberi kring mat. Jag som är från Stockholm trodde att Alex pratade västgötska, typ som Robert Gustafsson.
Nä, jag tänkte mer att hon verkar lite statusfixerad. Så snarare att hon skulle pluggat något bara för att hon är mån om hur hon framstår. Stendum tycker jag inte att hon verkar, men känner en som påminner om henne och där är yta och hur man framstår viktigt. Det var därför det förvånade mig. Man kan ju läsa sånt som ser bra ut på pappret men inte kräver så mycket dessutom.
För övrigt gillar jag Alex, varm, fin och klok. Tycker inte alls att hon verkar spontan eller djup. Han däremot, han är lite osäker bara men det kan ju bero på sällskapet… hoppas han hittar någon bra.