2023-06-19, 23:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tror Arvid vill ha så mycket egentid för att han helt enkelt inte tycker att det är särskilt kul att umgås med Ida. Jag tror han tycker att hon är ytlig och att han snabbt blir uttråkad i hennes sällskap.

Det är vad han vill att vi ska tänka, och vad han vill att Ida ska tänka. Men han har ju alltid varit sån i alla relationer, jag tror mer att han har en drivkraft att sänka sin partner och visa genomgående hur lägre stående än honom hen är. Sen kanske han egentligen inte är attraherad av kvinnor alls…
Citera
2023-06-19, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Tycker du? Jag tycker att hon är arrogant och eftersom hon fått pengar av sina föräldrar enda in i medelåldern så har det räckt. Jag tycker att hon verkar vara stendum och helt ointresserad av kunskap. Kan inte se henne anstränga sig dagligen med att plugga och skriva uppsatser. Återigen, folk som tittar på programmet verkar blanda ihop pengar med intelligens. Hon pratar en dialekt som i Göteborg hör ihop med ekonomisk tur medans Alex pratar folklig Ullaredsdialekt och flera tror då att hon är smartare än honom för att hon har beige inredning och klamrar sig fast vid snobberi kring mat. Jag som är från Stockholm trodde att Alex pratade västgötska, typ som Robert Gustafsson.

Nä, jag tänkte mer att hon verkar lite statusfixerad. Så snarare att hon skulle pluggat något bara för att hon är mån om hur hon framstår. Stendum tycker jag inte att hon verkar, men känner en som påminner om henne och där är yta och hur man framstår viktigt. Det var därför det förvånade mig. Man kan ju läsa sånt som ser bra ut på pappret men inte kräver så mycket dessutom.

För övrigt gillar jag Alex, varm, fin och klok. Tycker inte alls att hon verkar spontan eller djup. Han däremot, han är lite osäker bara men det kan ju bero på sällskapet… hoppas han hittar någon bra.
Citera
2023-06-19, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jo så är det säkert. Men jag hade nog ändå inte fixat det i den åldern. Kanske när man var 20-25 år. Men det gör man ju som man vill med.

Tror faktiskt det är enklare när man är 35 än 20-25. I 20-års åldern tenderar det enda roliga vara att festa och ha kul.
Citera
2023-06-19, 23:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pop-ikon
Njäe, jag vet inte. Pendlar mellan att tycka att det känns som att han knappt kan känna några känslor, och att han kanske bara skådespelar/trollar/retas för sakens skull.

Detta tror jag. På samma gång.
Citera
2023-06-19, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Tror faktiskt det är enklare när man är 35 än 20-25. I 20-års åldern tenderar det enda roliga vara att festa och ha kul.

Hmm, det är nog olika. Jag är i Arvids ålder och det känns helt uteslutet att bo hos en släkting. Men så har jag familj också.
Citera
2023-06-19, 23:24
Avslutad
Sådana artskillnader skyls dock ständigt över av psykologerna, både för att försvara de miserabla matchningarna och hålla tittarna i ovisshet till sista avsnittet. Problemet är bara att vi har ögon, öron och en hjärna, och märker därför hur psykologerna omformulerar den uppenbara bristen på kemi till kommunikationsproblem.

Tankarna smittar även av sig på paren som snart pratar flytande HR – med verktyg som de behöver för att känna sig sedda. Till slut låter de som mamman på lekplatsen som förklarar att Liam manglade ned din unge med en påk för att han har svårt att uttrycka sina behov.

https://www.flamman.se/det-ar-inte-jag-gvfo-det-ar-du/

Håller inte med om sista meningen dock, jag kommer inte se nästa säsong.

Idas svar i Aftonbladets chatt… det där har jag sett framför mig hela tiden. Folk tror att hon är starkare och mer klarsynt än vad hon är. Hon måste ha haft ett jättebehov av att bli älskad som slår ut hennes annars höga intelligens och kapacitet. Hon förtjänar bättre men kommer väl aldrig inse det. Påminner om en jag känner som är helt fantastisk; rolig, jättesmart, högpresterande, vacker, men verkar helt blind inför att hennes man drar ner henne. Bakom den starka fasaden finns ett enormt behov av att bli sedd och älskad och en tro på att hon står långt under honom och borde vara tacksam för att han vill leva med henne, när det är precis tvärtom.
Citera
2023-06-19, 23:25
Medlem
baron-brazils avatar
Jag hade svårt för Arvid i början.
Ända tills den första gemensamma utflykten alla par hade.
Då visade han sig vara den mest intressanta, intelligenta och socialt kompetenta deltagaren av dom alla.

Ida känner nog sin biologiska klocka ringa ruggigt. Hon har några roliga ögonblick men känns mest kär i Arvids utseende, yrkesroll och den situation dom hamnat i.

Stina och Fredrik. Vad säger man?
Jag står helt likgiltig till allt som rör dessa två.

Alexander har från början varit en favorit men har med tiden hela tiden först anpassa sin persona till Linas skruvade, bortskämda och politiskt korrekta önskemål.
Han tappade sig själv helt enkelt.
Är nog i grund och botten både en god människa, bra vän och rolig.

Lina, fyfan vilket jävla arsle hon är.
Man märker hur jävla förspänt hon haft det i livet och hur jävla mycket indoktrinerad dynga som sipprat i hennes liv.
Bortskämd, urtrist, självupptagen, självömkande, lat, vidrig.
Jag hade inte pissat på henne om hon så brann.
Nä fyfan.

Om det stämmer att hon och Alex gått ifrån varandra, BRA!
Citera
2023-06-19, 23:29
Avslutad
Citat:
Nä, jag tänkte mer att hon verkar lite statusfixerad. Så snarare att hon skulle pluggat något bara för att hon är mån om hur hon framstår. Stendum tycker jag inte att hon verkar, men känner en som påminner om henne och där är yta och hur man framstår viktigt. Det var därför det förvånade mig. Man kan ju läsa sånt som ser bra ut på pappret men inte kräver så mycket dessutom.

För övrigt gillar jag Alex, varm, fin och klok. Tycker inte alls att hon verkar spontan eller djup. Han däremot, han är lite osäker bara men det kan ju bero på sällskapet… hoppas han hittar någon bra.

Inte hennes sort. Hon känner inget behov av att ”bli något” för att få status, hon lägger all sin status i att hennes föräldrar är rika eftersom hon får ta del i deras livsstil och ekonomi. På det sättet påminner hon om någon som är född in i överklassen och är bortskämd. Hon har inget behov av att bevisa någonting och tycker att hon redan får det hon behöver. I relation med Alex däremot som utbildat sig och arbetar som chef vill hon hävda sig och använder klass, försöker få honom att se underlägsen ut eftersom hon förlitar sig på att vi tycker att hennes vanor är finare än hans och att det ska kompensera att hon är lågutbildad…
Citera
2023-06-19, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Inte hennes sort. Hon känner inget behov av att ”bli något” för att få status, hon lägger all sin status i att hennes föräldrar är rika eftersom hon får ta del i deras livsstil och ekonomi. På det sättet påminner hon om någon som är född in i överklassen och är bortskämd. Hon har inget behov av att bevisa någonting och tycker att hon redan får det hon behöver. I relation med Alex däremot som utbildat sig och arbetar som chef vill hon hävda sig och använder klass, försöker få honom att se underlägsen ut eftersom hon förlitar sig på att vi tycker att hennes vanor är finare än hans och att det ska kompensera att hon är lågutbildad…

Du har nog rätt. Det hade varit intressant att få veta lite mer om deltagarnas bakgrunder.

Vad ser egentligen Alex hos Lina?
Citera
2023-06-19, 23:35
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Ida är absolut inte ful. Definitivt bland de 25 procent snyggaste i hennes ålder
Eller rättare sagt den halte och lytte Lina har ikväll valt en man som inte doftar man, skit samma vilka bevekelsegrunder hon har, det är slutresultatet som spelar roll, inte vad hon känner innerst inne

Även om det må vara kortvarigt, så har han vunnit spelet
Citera
2023-06-19, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Arvid hade ett hus i Arvidsjaur, och hade ett allvarligt förhållande där som nästan ledde till nästa steg med barn och allt. Han bor väl provisoriskt i ett rum med enkelsäng hos mormor sen han flyttade till Stockholm oktober 2021. Så det verkar som om han trivs hos mormor. Hon kanske har bra ordning i sina kökslådor.

Okej. Bra, då vet han ju vad det innebär. Hoppas allt går väl för dem.
Citera
2023-06-19, 23:39
Avslutad
Citat:
Hmm, det är nog olika. Jag är i Arvids ålder och det känns helt uteslutet att bo hos en släkting. Men så har jag familj också.

Jag har läst i intervjuer att han flyttade in hos henne och hyrde ut sin lägenhet i andrahand inför programmet och att han tyckte det var komiskt att folk tror att han bor med sin mormor. Jag tror att han gjorde det för att han ville att det skulle stå Arvid Stark, Djursholm när han var i bild under programmet och att det skulle bli en del av hans narrativ i media. Han bodde säkert i Skarpnäck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in