2023-06-17, 07:06
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badmoessa
Efter podden om Bookens liv har det varit märkvärdigt tyst från Suckunges stjärna. Ruvar förmodligen på en rejäl hämnd.
Förmodligen men jag skulle gärna vilja veta vad som hände i Frankrike. Hade det varit en skada så hade vi nog fått det matat ett otal gånger. Jag anar att Anna hade sina professionella skäl
Citera
2023-06-17, 09:59
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Förmodligen men jag skulle gärna vilja veta vad som hände i Frankrike. Hade det varit en skada så hade vi nog fått det matat ett otal gånger. Jag anar att Anna hade sina professionella skäl
Det skulle ju kunna vara något som typ det Anders Övergård, arga snickaren fick löpa gatlopp för. Så hon håller sig borta just nu.
Citera
2023-06-17, 12:12
Medlem
Mmm där är det troliga svaret. Anna var med på båten ut men innan inspelningen skulle starta slog någon (en annan deltagare?) larm om att Anna verkade berusad. Det är ju en direkt fara för både henne själv och andra att tävla då. Raskt konstaterades att Anna inte var i tävlingsskick och så plockades hon bort. Därav mörkläggningen också. Och ångestattacken.
Citera
2023-06-17, 15:00
Medlem
Undrar om jag kommer se Anna på The Weeknd ikväll. Hon och Fisan är ju hans stööööörsta fans!
Citera
2023-06-17, 15:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NY2020
Ja men på vilka grunder, när det är hennes egna intervjuer och lögner som avhandlas i podden liksom?
Karma! Bam! Bam! BAM!
Förtal.
Det är solklart att hon KAN görs det men sen kommer det inte leda nån vart då programledarna har varit oerhört noga med att inte vara tykna eller elaka men förtal kan det bli även om det är sant, det beror på hur man förmedlar sanningen. Om den sprids på ett sätt som tyder på att man vill svartmåla en person eller framställa den negativt så kan det falla under förtal. Ex är tjejer som blivit våldtagna och som hänger ut våldtäktsmän med namn och bild, även om han blivit fälld får man inte sprida det hur som helst
Citera
2023-06-17, 15:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Nä som jag skrev kan podden inte klassas som förtal. Det är inte ens avgörande om det som sägs är sant (vilket det ju är här) eller ej utan det handlar om syftet och huruvida man agerar för att måla ut personen som brottslig eller på annat sätt klandervärd och utsätta denne för andras missaktning.
Det de möjligen målar ut henne som är nån som slirar en del på sanningen 😉 men det är inte tillräckligt för att en anklagelse om förtal ska leda till nåt.
Citera
2023-06-17, 15:49
Avslutad
Citat:
Det de möjligen målar ut henne som är nån som slirar en del på sanningen 😉 men det är inte tillräckligt för att en anklagelse om förtal ska leda till nåt.
Absolut inte, men hon har polisanmält en hel massa ggr och framförallt hotat med att göra det (på helt galna grunder) midsommar för ett par år sedan när en bil passerade det Bookska hemmet och vrålade obscena saker tex. Så hon kan säkert själv hitta nåt att anmäla för, men ingen åklagare i världen kommer att ta i det med tång....å andra sidan kan hon då gråta ut offentligt för att hon inte blir tagen på allvar eller blir sämre behandlad och hårdare bedömd för att hon är kändis , samma orsaker som låg till grund när båda barnen blev fällda i tingsrätten för brott som de hade begått
Citera
2023-06-17, 15:51
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Förtal.
Det är solklart att hon KAN görs det men sen kommer det inte leda nån vart då programledarna har varit oerhört noga med att inte vara tykna eller elaka men förtal kan det bli även om det är sant, det beror på hur man förmedlar sanningen. Om den sprids på ett sätt som tyder på att man vill svartmåla en person eller framställa den negativt så kan det falla under förtal. Ex är tjejer som blivit våldtagna och som hänger ut våldtäktsmän med namn och bild, även om han blivit fälld får man inte sprida det hur som helst
Citat:
Säg att hon trotsar allt förnuft, och lyckas övertala nån brännvinsadvokat att föra hennes talan i en förtalsprocess. Måste hon då betala svarandens försvarskostnader om hon förlorar? Och blir alla vittnesmål offentlig handling? 🙏🙂
Citera
2023-06-17, 17:45
Medlem
Nu har jag lyssnat på podden. En bra beskrivning av Anna om vilken otrevlig. lögnare hon är. Bra att de bara höll sig till att prata om Anna och.inte prata om barnen. Vad obehaglig hon var när hon kallade tramsfrans för falukorv. Sedan podden kom ut har Anna tystnat helt på Instagram. Det måste ha ett samband , nu kan hon fortsätta sin tillvaro som hemmafru i Märsta och bara skriva på sitt privata konto. Hon har försökt hänga kvar i det förflutna med lögner. Nu vet alla sanningen om Anna.
Citera
2023-06-17, 18:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Säg att hon trotsar allt förnuft, och lyckas övertala nån brännvinsadvokat att föra hennes talan i en förtalsprocess. Måste hon då betala svarandens försvarskostnader om hon förlorar? Och blir alla vittnesmål offentlig handling? 🙏🙂
Så länge ingen är minderårig eller lever under skyddad id blir ett sånt mål offentligt i sin helhet. Om hon förlorar går hon med största säkerhet betala även motståndarens kostnader. Men det är tveksamt om hon stämmer någon, det kostar ju nämligen pengar, minst 900 kronor
Citera
2023-06-17, 22:23
Medlem
ett livstecken på story

https://postimg.cc/v4btRwSc
Citera
2023-06-17, 23:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
ett livstecken på story

https://postimg.cc/v4btRwSc

Jaha..så nu ska vi tycka synd om henne pga ångest och depression?

Jag jobbar med det dagligen och ingen av de personer jag träffar skulle ta på sig offerkoftan och gråta ut och be om sympati, tvärtom så får jag ofta uppmärksamma dem på att de borde tillåta sig själva att må dåligt och vila i det, att lära sig möta ångesten. Det hon uppvisar är helt klart något hon behöver hjälp med, jag tvivlar inte på att hon känner ångest/panik men det är mycket pga situationer hon själv skapat och inte klarar av att rakryggad säga "skit, jag har gjort fel, jag har ljugit för att jag ville vinna något på det" utan istället lägger hon skuld på dr som avslöjat hennes lögner, flashback, arrangörer, managers och nu paddlare troligtvis....

Den depressionen kommer hon ta sig ur om hon börjar ta ansvar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in