Citat:
Ursprungligen postat av
kaReri182
Vi får verkligen hoppas att det gäng som skall spela mot Österrike håller flera klasser högre standard än de som var på planen igår. Den ende som möjligtvis får godkänt var Jesper Karlsson. Visst, det blev 4-1, men glöm då inte att Nya Zeeland är en usel fotbollsnation som inte tillhör de 100 bäst rankade i världen.
"Möjligtvis får godkänt" känns lite hårt. Han gjorde det som förväntades och lite till. Klart godkänd i min bok. Dock märktes det dock att han inledningsvis inte fick mycket att jobba med. Missade ett friläge i början där han i 90 % av fallen får bollen på mål. Han gestikulerade ofta efter boll och djupledslöpte medan övriga spelare spelade sidleds, tillbaka, eller till ut till Rohdén. Fanns 2-3 lägen senare i matchen där Quaison och Elanga kunde släppt bollen till honom om de skulle lyft blicken, så hade vi möjligtvis haft en hattricksskytt igår. Men det märktes att Quaison känner att hans plats är hotad då han ofta sökte avslut själv och ibland lite själviskt inte passade, detsamma märktes på Elanga som ibland dribblade lite för mycket. Något bolltapp här och där men även en frispelning till Claesson, sammantaget klart godkänd.
Förövrigt tyckte jag det var löjligt av Janne att efter matchen i studion stå och blåneka till att elvan redan är spikad. Han blev nästan förnärmad när han fick frågan om de som satt på läktaren är elvan mot Österrike och undrade om de (experterna i studion) kunde skicka sms till honom hur startelvan ser ut då han själv inte vet det än (och det ska vi tro på?).
Tyvärr kan jag föreställa mig att vi gör en skitmatch mot Österrike där Forsberg missat 1-2 frilägen och där Janne trots allt ändå försvarar sitt val med huvudet i sanden. Hans taktlöshet gör mig fullständigt förbannad.