2023-06-14, 14:34
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Landslagsspelarna ser i alla fall gärna att Zlatan får en roll i Blågult.

– Han har mycket att bidra med erfarenhetsmässigt. Sedan i vilken typ av roll kan inte jag svara på. Det är upp till de andra. Men det är dumt att inte nyttja den erfarenheten han har, säger Viktor Claesson och fortsätter:

– Han har varit i alla de stora ögonblicken. Han vet vad som krävs på planen för att vinna och går genom berg och kan få ut till spelare.

NEEEEEEJ
Citera
2023-06-14, 15:25
Medlem
Magica-Lazios avatar
Biljerar gyökeres i landslaget och Sverige kommer till EM så blir det en landslagströja med gyökeres på ryggen. Kan bli en personlig favorit för han var grym coventry det lilla jag sett honom. Var längesen jag kände något extra för någon spelare i landslaget skulle väl vara henke Larsson och marcus allbäck isåfall.

Spela gyökeres och Isak längst fram! Fan vill inte se en usel kulusevski som anfallare ihop med Isak. Jag säger som daniel nannskog sa typ att gyökeres vill jag se från start mot österrike och om det blir så att kulusvski sitter på bänken så får det bli så.
Citera
2023-06-14, 15:49
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Biljerar gyökeres i landslaget och Sverige kommer till EM så blir det en landslagströja med gyökeres på ryggen. Kan bli en personlig favorit för han var grym coventry det lilla jag sett honom. Var längesen jag kände något extra för någon spelare i landslaget skulle väl vara henke Larsson och marcus allbäck isåfall.

Spela gyökeres och Isak längst fram! Fan vill inte se en usel kulusevski som anfallare ihop med Isak. Jag säger som daniel nannskog sa typ att gyökeres vill jag se från start mot österrike och om det blir så att kulusvski sitter på bänken så får det bli så.

Kulusevski är återigen ingen anfallare. De ska inte konkurrera om samma plats.
Citera
2023-06-14, 16:54
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Kulusevski är återigen ingen anfallare. De ska inte konkurrera om samma plats.

Du behöver inte påminna mig om det. Jag skrev ett långt inlägg om att just kulusevski inte är en anfallare. Spelar liksom ingen roll vad jag eller andra tycker, Janne har spelat han som anfallare ändå. Men nu har förhoppningsvis Janne inget annat val än att spela Isak och gyökeres längst fram med tanke på vad gyökeres har visat.
Citera
2023-06-15, 11:12
Medlem
Smithsonians avatar
Hur Sverige bör ställa upp:

Johansson
Holm - Lindelöf - Hien - Gudmundsson
Svanberg - H. Larsson
Kulusevski - Forsberg - J. Karlsson
Isak

Här har vi två riktigt bra offensiva ytterbackar som kan trycka upp spelet högt upp i kanalerna. Forsberg centreras då hans arbetsförmåga kommer att göra mycket nytta både defensivt och offensivt. Kommer att avlasta centrala mittfältet rejält. Karlsson plockas istället in på kanten då han har mer fart än Forsberg. Kulusevski och Isak så klart givna. Vinst 2-1 mot Österrike.

Hur vi kommer att ställa upp:

Olsen
Krafth - Lindelöf - Helander - Augustinsson
Claesson - Ekdald - Svanberg - Forsberg
Isak - Kulusevski/Gyökeres

Som vanligt, ett lågt sittande mittfält som måste kämpa sig till possession för att det är för utspritt och är för långsamt centralt. Gyökeres/Kulusevski och Isak får turas om att springa fel och feltajma allt i ett hopplöst paranfall utan en stark luftspelare. Förlust 3-1 mot Österrike.

Notera att jag inte kommer att följa Sveriges landskamper då SvFF numera har en maffialiknande korrupt ordförande.
Senast redigerad av Smithsonian 2023-06-15 kl. 11:17.
Citera
2023-06-15, 11:32
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smithsonian
Gyökeres/Kulusevski och Isak får turas om att springa fel och feltajma allt i ett hopplöst paranfall utan en stark luftspelare. Förlust 3-1 mot Österrike.
Mmmm, Gyökeres är en usel huvudspelare.
Citera
2023-06-15, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smithsonian

Johansson
Holm - Lindelöf - Hien - Gudmundsson
Svanberg - H. Larsson
Kulusevski - Forsberg - J. Karlsson
Isak

Här har vi två riktigt bra offensiva ytterbackar som kan trycka upp spelet högt upp i kanalerna. Forsberg centreras då hans arbetsförmåga kommer att göra mycket nytta både defensivt och offensivt. Kommer att avlasta centrala mittfältet rejält. Karlsson plockas istället in på kanten då han har mer fart än Forsberg. Kulusevski och Isak så klart givna. Vinst 2-1 mot Österrike.

Hur vi kommer att ställa upp:

Olsen
Krafth - Lindelöf - Helander - Augustinsson
Claesson - Ekdald - Svanberg - Forsberg
Isak - Kulusevski/Gyökeres

Som vanligt, ett lågt sittande mittfält som måste kämpa sig till possession för att det är för utspritt och är för långsamt centralt. Gyökeres/Kulusevski och Isak får turas om att springa fel och feltajma allt i ett hopplöst paranfall utan en stark luftspelare. Förlust 3-1 mot Österrike.

Notera att jag inte kommer att följa Sveriges landskamper då SvFF numera har en maffialiknande korrupt ordförande.

Haha, vi kommer alltså att starta med Krafth - VNL - Helander - Augustinsson som backlinje mot Österrike?

Okej..

Edit: Cred ändå att du fick in VNL, övriga tre är ej uttagna till denna samling, inte Holm heller för den delen..
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-06-15 kl. 11:41.
Citera
2023-06-15, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Nordfeldts insats mot Elfsborg idag visar bara ytterligare varför han borde fasas ut ut landslaget, men i Jannes ögon kommer han för evigt vara näst bäst av alla målvakter i Sverige

Japp, Nordfeldt startar mot Nya Zeeland..

Claesson blir lagkapten och lär därmed inte vara tänkt att starta mot Österrike..
Citera
2023-06-15, 18:08
Medlem
Kedoxs avatar
Man blir lite matt.

Vill man nödvändigtvis ha med Forsberg vilket har sin funktion då han är playmaker så ska det inte behöva vara på Karlssons bekostnad. Sätt Foppa på mitten som 10 och Jesper på vänsterkanten.

Kulan ska INTE vara anfallare, det är varken vad han själv vill eller är bäst på. Han är begränsad till specifika positioner så sätt honom där.

Isak är en teknisk spelare som är bra i 1 mot 1. Hans egenskaper som han är en av de bättre på i världen kommer inte till sin rätt så som vi spelar. Han är varken tung, fysisk eller en huvudspelare. Ska man köra långa bollar på Bengt och vill ha någon som köttar fram behöver man inte köra Isak alls. Han får ju mest bråka i defensiven nu.

Sidleds-Koffe har fått mååånga chanser nu och det måste ta stopp. Vi kan bygga ett bättre mittfält idag och har gubbar som kan göra allt det han faktiskt inte suger på mycket bättre än honom.

Lindelöf skall INTE vara kapten. Han är mjäkig. Låt honom göra det han kan bra istället för att ge honom ansvar han inte kan hantera.
Förövrigt undrar jag om han inte skall flyttas ut på kanten. Men är beredd att ge honom chansen i mittlåset några matcher med en stor stark Hien för att se om det klickar.

Gör om gör rätt!
Citera
2023-06-15, 22:11
Medlem
Vad tror vi om elvan imorgon? Gissar på:

Nordfeldt
Sundgren, H Ekdal, Starfelt, Gudmundsson
Claesson (K), Cajuste, Larsson, Karlsson
Quaison, Elanga

Efter matchen tippar jag att Kurtulus, Sema, Larsson och Rohdén får åka hem. Sverige åker alltså med 25 spelare till Wien, där ytterligare två måste petas från truppen innan avspark (kanske Cajuste och Elanga).
Citera
2023-06-16, 09:13
Medlem
Tippar på elvan mot Nya Zeeland:

Olsen
Sundgren Ekdal Starfelt Sema
Claesson Cajuste H Larsson Karlsson
Quaison Elanga

I överlag tror jag inte Janne kommer chansa med några av våra bärande spelare: Lindelöf, Hien, Kulusevski, Ekdal, Forsberg och Isak. Dom kommer nog vara ganska hårt hållna och få vila. Tror även detsamma gäller Holm, Gudmundsson, Gustafson/Karlström till viss del.

Målvakt? Olsen mår nog bra av att rosta av innan det barkar loss mot Österrike då han som bekant får knapert med speltid. Möjligen att det blir ett byte med Johansson i halvtid alternativt att Johansson får 90 minuter. Nordfeldt tror jag är med enbart som back up.

Backlinjen lär även den luftas. Holm tror jag inte Janne vill chansa alltför mycket med heller, sett till dennes skada under våren. Således blir det alltså Kurtulus/Wahlqvist eller Sunken till höger. Centralt tror jag att Hjalle kommer få chansen tillsammans med Starfelt, som jag betraktar som våra 3e och 4de val på mittbacken. På vänsterbacken tror jag Gudmundsson ändå kommer figurera mot Österrike, om det nu inte blir att Janne vill "säkra upp" med rutinerad M Olsson, vilket inte låter helt klokt i mina ögon men större konstigheter har skett. Det känns inte orimligt att testa Sema i vb-rollen, där han kommer få springa lite mer fritt.

Mittfältet tror jag formeras av att Jeppe K och Claesson är självskrivna. Jeppe får 60-65 min för att kunna vara lite mer fräsch i benen om inhopp mot Österrike krävs. Jag kan då tänka mig att Rohdén byts in och byter kant med Claesson. Hugo Larsson tror jag kommer få en hel match, och det är väl inte otänkbart att det även gäller Cajuste. Möjligen att någon/båda byts ut mot Svanberg/K Olsson. Oklart hur Janne tänker kring Karlström och Gustafson och vem som är hetast där, möjligt att bägge kan få inhopp alternativt starta även om jag snarare tror att minst en av dom lär fredas mer och inte få spela.

I anfallet är det ganska sparsmakat. Isak och Gyökeres lär starta mot Österrike, och framförallt Isak lär behöva vilas men även Gyökeres som alltså spelat 50 matcher den här säsongen, varav den senaste den 27 maj. Så visst vilobehov finns. Utöver Quaison återstår alltså bara Elanga att användas på topp - förutsatt att Sverige spelar med två anfallare: För det ska verkligen sägas: Det finns ingen mening med att Janne ska in och mixtra med något annat system (igen).

Aktuella inhopp:
Wahlqvist för Sunken
Kurtulus för Starfelt/Ekdal
M Olsson för Sema

Svanberg för Larsson
K Olsson/Gustafson för Cajuste

Rohdén för Karlsson
Senast redigerad av mushymushy 2023-06-16 kl. 09:21.
Citera
2023-06-16, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Förövrigt undrar jag om han inte skall flyttas ut på kanten.
Håller med om allt du skriver förutom det här, Lindelöf har absolut ingenting på en kant att göra.

Torsk mot Österrike så är EM i princip borta. Precis vad som lär hända också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in