2023-06-15, 14:13
Medlem
Poisonouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
Han kallas Retardo också.

Sant, men det tänker jag är relaterat till hans intelligensnivå.

"Halmpyntet" är mer relaterat till hans tofflande för sin tjocka fru.
Citera
2023-06-15, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poisonous
Sant, men det tänker jag är relaterat till hans intelligensnivå.

"Halmpyntet" är mer relaterat till hans tofflande för sin tjocka fru.
Precis, det är därför han står ut med henne, en man med normal intelligensnivå hade lämnat henne för länge sedan .
Citera
2023-06-15, 17:17
Medlem
Tänker på dessa lives där Anna är arg och gråter om vartannat. Hon låter så påverkad av ngt, antingen alkohol eller medicin eller misslyckad kombination. Hoppas det har blivit bättre och att hon kanske är mer balanserad och kan hantera kritiken på sociala medier. Sen kanske hon släppt hoppet pm seriös come back som sångerska.
Citera
2023-06-16, 16:15
Medlem
Efter podden om Bookens liv har det varit märkvärdigt tyst från Suckunges stjärna. Ruvar förmodligen på en rejäl hämnd.
Citera
2023-06-16, 16:44
Medlem
Hon har gett upp! 😂😂😂😂😂
Citera
2023-06-16, 18:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Badmoessa
Efter podden om Bookens liv har det varit märkvärdigt tyst från Suckunges stjärna. Ruvar förmodligen på en rejäl hämnd.
En stämning kanske?
Citera
2023-06-16, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
En stämning kanske?

Ja men på vilka grunder, när det är hennes egna intervjuer och lögner som avhandlas i podden liksom?
Karma! Bam! Bam! BAM!
Citera
2023-06-16, 22:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
En stämning kanske?
Hon skulle säkert vilja göra en Gunilla Persson och dra igång ett förtalsärende. Men podden kan knappast klassas så.
Citera
2023-06-16, 22:43
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Hon skulle säkert vilja göra en Gunilla Persson och dra igång ett förtalsärende. Men podden kan knappast klassas så.
Det vore en dröm för Took att det blev en förtalsrättegång med stoora feeta rubriker i tidningarna, där hon fick gråta ut och få sympatier och ryggdunkar av kleti och pleti. Det är ju just den sortens uppmärksamhet som offer som narcissisten Took lever av.

Jag har dock mycket svårt att se att det skulle kunna ske. Podden redovisar enbart vad en person (dvs Took-Stolle själv) sagt genom åren, och försöker reda ut hur det egentligen ligger till. Inte ett ord om kriminella aktiviteter eller domar, inte heller om hennes kriminella barn.

Om det här skulle klassas som förtal så är det slut med alla personporträtt, där föremålet själv inte deltar, i framtiden. För exakt VAD får man i så fall säga? Ska man behöva ta precis allt som en person säger som sanning? Om t.ex. Clark Olofsson säger att han bodde på Mars i sin ungdom, men en podd "avslöjar" att så inte var fallet, skulle det alltså vara förtal.

Haha, nej. Tänk inte ens tanken Anna-Took. Gör något vettigt istället av den tid du har kvar. De hade kunnat ta upp sååååå mycket värre saker. Det där med att du påstod dig ha högsta betyg i alla ämnen t.ex. Det kom ju upp så sent som förra året (i programmet Klassfesten) att det var ett vrål-ljug. LÄGSTA betyg i alla ämnen hade varit mer sanningsenligt.
Hoppas du har mage (!!) att skämmas åtminstone, men jag betvivlar. Vi vet ju att du läser här.

#NarcissistDeLuxe #NarcissistJavisst
Citera
2023-06-16, 23:21
Avstängd
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Det vore en dröm för Took att det blev en förtalsrättegång med stoora feeta rubriker i tidningarna, där hon fick gråta ut och få sympatier och ryggdunkar av kleti och pleti. Det är ju just den sortens uppmärksamhet som offer som narcissisten Took lever av.

Jag har dock mycket svårt att se att det skulle kunna ske. Podden redovisar enbart vad en person (dvs Took-Stolle själv) sagt genom åren, och försöker reda ut hur det egentligen ligger till. Inte ett ord om kriminella aktiviteter eller domar, inte heller om hennes kriminella barn.

Om det här skulle klassas som förtal så är det slut med alla personporträtt, där föremålet själv inte deltar, i framtiden. För exakt VAD får man i så fall säga? Ska man behöva ta precis allt som en person säger som sanning? Om t.ex. Clark Olofsson säger att han bodde på Mars i sin ungdom, men en podd "avslöjar" att så inte var fallet, skulle det alltså vara förtal.

Haha, nej. Tänk inte ens tanken Anna-Took. Gör något vettigt istället av den tid du har kvar. De hade kunnat ta upp sååååå mycket värre saker. Det där med att du påstod dig ha högsta betyg i alla ämnen t.ex. Det kom ju upp så sent som förra året (i programmet Klassfesten) att det var ett vrål-ljug. LÄGSTA betyg i alla ämnen hade varit mer sanningsenligt.
Hoppas du har mage (!!) att skämmas åtminstone, men jag betvivlar. Vi vet ju att du läser här.

Hallelujah allt du skriver är 100 procent rätt.
Citera
2023-06-17, 03:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida

Nä som jag skrev kan podden inte klassas som förtal. Det är inte ens avgörande om det som sägs är sant (vilket det ju är här) eller ej utan det handlar om syftet och huruvida man agerar för att måla ut personen som brottslig eller på annat sätt klandervärd och utsätta denne för andras missaktning.
Citera
2023-06-17, 03:22
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Nä som jag skrev kan podden inte klassas som förtal. Det är inte ens avgörande om det som sägs är sant (vilket det ju är här) eller ej utan det handlar om syftet och huruvida man agerar för att måla ut personen som brottslig eller på annat sätt klandervärd och utsätta denne för andras missaktning.
Precis. Och eftersom de inte nämnde något om kriminalitet, varken Annas eller hennes avkommors, så kan förtal inte komma i fråga. Men om vi känner Anna rätt så kommer hon försöka. Inget tillfälle att få synas/höras kan försittas enligt en narcissist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in