Citat:
Ursprungligen postat av
sebastianlarsson2
Jag har råkat ut för en vuxen människa som fungerar som ett väldigt litet barn i huvudet. Och jag har i inlägg efter inlägg respekterat detta och behandlat dig som ett litet barn. Och du plockar ändå inte upp informationen på det sätt som ett litet barn förväntas klara av.
Jag förstår att det inte är intuitivt eftersom du är direkt efterbliven, men om du stannar upp och tänker till lite kommer du inse varför ovanstående är frustrerande.
Jag förstår varje stavelse du skriver men håller ändå inte med dig.
Du har helt enkelt fel.
Varför tror du så många köper bostäder? Hur stor andel höginkomsttagare bor i hyresrätter?
Vad tror du medelinkomsten är på näset eller i Mölle för att ta några exempel i södra Sverige.
Signerar från ett av dina inlägg:
”Det mest grundläggande feltänket är nog att ni ser er primära bostad som en "investering". Det är efterblivet. Det har ingen rimlig karaktärstik som investering. Acceptera att ni är fattiga istället, och faktiskt inte har råd att investera i saker för alla era pengar går till överlevnad (mat och tak över huvudet). Det är inte fult att vara fattig, och om man nu bor och äter bra är det tveksamt om det ens spelar någon större roll.”
Och så jämför jag utfallet i mitt liv, tillsammans med min fru är vi dollarmiljonärer.
Vi har en rejäl portfölj med aktier, fonder samt ett fritidshus och en lägenhet utan lån.
Grunden i detta var köp och försäljningar av bostäder, vi använde den kostnaden vi avsatte till vårt boende varje månad på ett sådant sätt att det gett oss en ekonomisk situation som vi knappast kunnat drömma om för 25 år sedan.
Mina föräldrar är i en liknande situation, så vi har en period på 60 år där det rätt förvaltat varit extremt fördelaktigt att äga sitt boende.
För oss i för att citera ett av dina vuxna och högkvalitativa inlägg ”öVrE mEdElKlAsSeN" så har det gett bra ekonomisk avkastning.