2023-06-09, 21:24
Medlem
madsolars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Finns inget annat sätt att göra saker och ting på med våran nuvarande konfiguration. Aliens skulle inte ändra på den saken ett dugg. Aliens skulle kunna börja bygga baser runt om på planeten och interagera med människor på daglig basis på ICA, skulle inte göra någon större skillnad i hur folk för sig. Det skulle inte göra någon extrem skillnad för min del iallafall. Och varför skulle det egentligen? Jag är fortfarande människa och har mina intressen, mål, moral. Små gröna män kan inte ändra på den saken även om det är ascoolt. Sen ser nog jag och många andra inte religion som något absolut utan snarare en abstrakt ide. Jag kallar mig till exempel kristen och försöker leva som en sådan, även om jag inte tror på en gubbe bland molnen. Aliens skulle inte ändra den saken för mig heller. Dom har säkert sina egna moralkoder och myter, och jag misstänker att dom mer eller mindre skulle vara förenliga med våra eftersom det bygger på någonting mycket djupt som jag tror alla intelligenta varelser i universum delar på ett eller annat sätt. Det skulle nog snarare stärka min tro på något ännu större än det fysiska universum om aliens skulle dyka upp.

Men nu tror jag ju att det är en psyop ändå så det spelar ingen roll

Absolut, för dig kanske det kvittar men för många andra kan det har stor inflytande. Tänk att UFOns existens attackerar kärnan av många stora religioner som ex kristendomen.
Citera
2023-06-09, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macccan87
Va? Då har du inte läst mycket... Själva grundprincipen är ju att debunka allt vetenskapligt och det som inte går att debunka kvarstår som oidentifierat. Genomsyrar kärnan av ufo-folket. Sen finns det gott om psykfall i periferin som slänger in allt möjligt i ekvationen.. kolla reddit vad som får upvotes och inte på t.ex. /UFOs..
Jag syftade på sådana som anser sig blivit bortförda osv. Sådana som hittar kodade meddelanden från ufon i varje bok, tidning eller nyhetsprogram de tittar på.
Citera
2023-06-09, 21:26
Medlem
madsolars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rale
Dagish igen!
Rymdvarelser på Jorden är osannolikt då avstånden i Rymden är så stor. Bara för våra Voyager-sonder att ta sig ut ur vårt solsystem har tagit dem typ 50år. Skulle rymdvarelsena annars komma på något annat system att förkorta vägen strular de enligt Einsteins teorier med tiden. Vad är vitsen att komma hem igen till sin planet 1000 år efter att ens polare dött? Tråkigt.

Framtidsmannen™ H.A.R.®

Rättelse av ditt argument är väl snarare att det är för osannolikt gör människor att ta sig till andra planeter med civilisationer. Inte för att civilisationer från andra planeter ska kunna ta sig hit.

Ty, för att uppskatta sannolikheten måste du i vart fall ha någon uppfattning om vad som är möjligt med vederbörande teknologi av vilket dununge har någon gällande utomjordiska civilisationer.
Citera
2023-06-09, 21:27
Avstängd
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madsolar
Absolut, för dig kanske det kvittar men för många andra kan det har stor inflytande. Tänk att UFOns existens attackerar kärnan av många stora religioner som ex kristendomen.
Nej, det gör det inte
Citera
2023-06-09, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Varför ligger den här tråden högst upp på aktuella ämnen? Är det verkligen såhär degenererat flashback blivit?

Varför förstår du inte att detta är intressant? Varför förstår du inte att detta är mer intressant än ännu en galning som har utfört ett bestialiskt brott, där alla sitter och spekulerar om han också ligger bakom en serie andra bestialiska brott?
Det är också viktigt att du och jag är här och påpekar vikten av att vara skeptisk tills dess att oomkullrunkeliga bevis och konsensus föreligger.
Citera
2023-06-09, 21:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Jag har tagit upp det tidigare utan att få några svar så jag försöker igen - kan någon förklara varför Grusch inte överhuvudtaget nämnde några döda utomjordingar för Leslie Kean under intervjuerna de gjorde inför detta ”tillkännagivande”? Varför höll han tyst om en sådan avgörande detalj - ända tills någon helt annan reporter ställde frågan och han helt plötsligt var tvärsäker på att man hade hittat döda utomjordingar också i rymdskeppen.. ??
Citera
2023-06-09, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
Varför förstår du inte att detta är intressant? Varför förstår du inte att detta är mer intressant än ännu en galning som har utfört ett bestialiskt brott, där alla sitter och spekulerar om han också ligger bakom en serie andra bestialiska brott?
Det är också viktigt att du och jag är här och påpekar vikten av att vara skeptisk tills dess att oomkullrunkeliga bevis och konsensus föreligger.
Det är klart man kan tycka det är intressant. Frågan är ju bara hur man utreder om ufon existerar. Använder man sig av vetenskapliga metoder, med på förhand godkända kriterier för vad som ska accepteras som bevis mm. Överger man det vetenskapliga förhållningssättet kan man bevisa vad som helst.
Citera
2023-06-09, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Det är klart man kan tycka det är intressant. Frågan är ju bara hur man utreder om ufon existerar. Använder man sig av vetenskapliga metoder, med på förhand godkända kriterier för vad som ska accepteras som bevis mm. Överger man det vetenskapliga förhållningssättet kan man bevisa vad som helst.

Man kan gå och kolla där tefaten förvaras. Har vi inte förklarat det för dig en gång redan? Har du ens kollat på klippet från intervjun?
Citera
2023-06-09, 21:47
Jag har ytterst svårt för dessa alienteorier, en främmande livsform som är tillräckligt högteknologisk för att kunna överbrygga de extrema avstånden i rymden skulle knappast plötsligt tappa kontrollen och krascha på Tellus av alla ställen. Dessutom att detta skulle ske under den extremt korta perioden människan existerat?
Citera
2023-06-09, 21:47
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234

Du menar att det vi anser vara gångbart som norm inom vetenskapen gäller för hela universum?

Utvecka gärna det. Idel öra.
Citera
2023-06-09, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av recept
Man kan gå och kolla där tefaten förvaras. Har vi inte förklarat det för dig en gång redan? Har du ens kollat på klippet från intervjun?
Nej, det har du inte förklarat. Det jag hör från dig är mest mumbo jumbo, även när du ska förklara vad ditt mumbo jumbo betyder. Du tycks vara helt oförmögen att skriva begripligt.
Citera
2023-06-09, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av recept
Såg precis den här: https://www.youtube.com/watch?v=QJKwglRgwDM

Härligt att se att folk äntligen börjar vakna till.

Mycket intressanta nyheter, tack.

Ett utdrag för den late:
Citat:
In recent reporting, author Michael Shellenberger writes that multiple sources have confirmed whistleblower David Grusch's claim that the United States Government possesses a number of non-human vehicles.
These sources are, quote "either high-ranking intelligence officials, former intelligence officials or individuals who could be verified as being involved in the United States UAP efforts for three or more decades," according to his reporting.

Shellenberger writes that the individuals claims they had seen or been presented with, quote "credible and verifiable evidence" that the U.S. government and the U.S. military contractors possess at least 12 or more alien spacecrafts, some of which they shared with AARO, or the All-domain Anomaly Resolution Office.
Senast redigerad av Genderbender 2023-06-09 kl. 21:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in