2023-06-09, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Nej, det har du inte förklarat. Det jag hör från dig är mest mumbo jumbo, även när du ska förklara vad ditt mumbo jumbo betyder. Du tycks vara helt oförmögen att skriva begripligt.

Kanske du skulle titta på klippen innan du ger dig in i diskussioner. Jag är rätt säker på att jag redan talat om den självklarheten för dig, att du bör veta vad du talar om innan du dogmatiskt avfärdar det.
Citera
2023-06-09, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Du menar att det vi anser vara gångbart som norm inom vetenskapen gäller för hela universum?

Utvecka gärna det. Idel öra.
Vet inte vad du menar med det. Men jag tror nog att andra civilisationer bedriver vetenskap på liknande sätt, med liknande metoder.
Citera
2023-06-09, 21:52
Medlem
1912gammals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av recept
Såg precis den här: https://www.youtube.com/watch?v=QJKwglRgwDM

Härligt att se att folk äntligen börjar vakna till.
Så whistleblowers får veta att det kommer att få konsekvenser om de talar, t.ex. deras karriär förstörs och dom kan bli laglig åtalad. Därför var David Grosch tvungen att gå till US Congress, för att få skydd mot åtal, om han ville berätta.

Det luktar så att förstahandsvittnen har blivit ganska allvarligt hotade til inte att säga något.
Citera
2023-06-09, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Mycket intressanta nyheter, tack.

Ett utdrag för den late:

Detta är rätt intressant: "some of which they sdhared with AARO, or the All-domain Anomaly Resolution Office."

Eftersom Kirkpatrick som leder AARO sa något helt annat. Något i stil med att det inte fanns säkra bevis eller nåt. Också mystiskt att han fick göra sin presentation utan att svära ed.
Citera
2023-06-09, 21:57
Medlem
ZugMaskins avatar
Jag har sett dom ex antal gånger. Så det är plausibelt. Dock är min upplevelse över hur de flyger så att säga, att jag inte kan tänka mig att sådan avancerad teknik kan krasha. Det låter osannolikt.
Citera
2023-06-09, 21:58
Citat:
Såg precis den här: https://www.youtube.com/watch?v=QJKwglRgwDM

Härligt att se att folk äntligen börjar vakna till.
Tack för länk!

Kanske redan länkats i tråden men här är artikeln av Shellenberger där han mer i detalj redogör för det han nämner i intervjun.

https://public.substack.com/p/us-has...en-space-craft
Citera
2023-06-09, 22:09
Medlem
Soperents avatar
Jag är tveksam till att David Grusch är äkta och "god". Han har garanterat fått allt han säger grönat av pentagon innan han gick till media och kongressen. Tycker det känns som 2023s Richard Doty och det hela är en psyop.
Citera
2023-06-09, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Är kanske inte medvetet, men du är väldigt nära att göra det klassiska logiska misstaget att tro att bara för att man inte kan förklara något, så måste det i sin tur bevisa något annat.

Argumentum ad ignorantiam eller på svenska okunnighetsargument.

”Bara för att jag saknar förmåga att tänka på alternativa möjligheter, så bekräftar det ens påstående eller slutsats.

Med andra ord. Bara för att det finns en eller flera händelser som inte kan förklaras, så bevisar det inte att det är utomjordingar. Det kan givetvis vara en möjlig förklaring, men det skulle ju lika gärna också kunna vara något annat fenomen eller förklaring som vi idag inte känner till.

Det är samma bristfälliga logik som även religiösa knäppgökar använder. ”Bara för att jag inte vet hur universum skapades eller kognitivt klarar av att greppa det där med Big Bang, så bevisar det att gud måste finnas.

Jag säger dock inte att det handlar om utomjordingar. De observationer som gjorts är märkliga och ger ett visst stöd för att observationerna är en del av ett fenomen som vi har svårt att förklara, eller har väldigt liten kännedom om.
Citera
2023-06-09, 22:17
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Det fetade skulle jag vilja ha en annan källa på, när jag läste den ursprungliga artikeln uppfattade jag det som att ICIG tog David Grusch uppgifter om hot och trakasserier på allvar, att de var "urgent and credible".
Jag tror du har rätt i det faktiskt. Hittar inte heller någon annan källa som talar för någon annan tolkning.
Citera
2023-06-09, 22:17
Medlem
Citat:
Kanske du skulle titta på klippen innan du ger dig in i diskussioner. Jag är rätt säker på att jag redan talat om den självklarheten för dig, att du bör veta vad du talar om innan du dogmatiskt avfärdar det.
Jag har inget minne av att du nämnt det, men jag kan ha glömt det. Hur som helst, så förstår du väl att videon inte bevisar något? Däremot borde det gå att undersöka uppgifterna, eftersom vissa platser pekas ut där ufon ska finnas.

Men om militären verkligen hade ufon i sina lagerlokaler förstår jag inte varför de publicerade ufo-filmer av usel kvalitet nyligen, när de lika gärna kunde gått in i en av lokalerna och tagit en högupplöst bild.
Citera
2023-06-09, 22:18
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Vet inte vad du menar med det. Men jag tror nog att andra civilisationer bedriver vetenskap på liknande sätt, med liknande metoder.

Du menar tiden som vi anger den är samma som aliens använder i hela universum?

Och månader och år? Och meter och mm mått?

Intressant teori.
Citera
2023-06-09, 22:18
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soperent
Jag är tveksam till att David Grusch är äkta och "god". Han har garanterat fått allt han säger grönat av pentagon innan han gick till media och kongressen. Tycker det känns som 2023s Richard Doty och det hela är en psyop.

Att det han säger är "grönat" av Pentagon, eller av Defense Office of Prepublication and Security Review at the Department of Defense som det heter, framgår klart och tydligt av den första intervjun han gjorde med TheDebrief. Så dina garantier kanske är lite överflödiga.

Citat:
In accordance with protocols, Grusch provided the Defense Office of Prepublication and Security Review at the Department of Defense with the information he intended to disclose to us. His on-the-record statements were all “cleared for open publication” on April 4 and 6, 2023, in documents provided to us.
Senast redigerad av Arthur Dent 2023-06-09 kl. 22:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in