Citat:
Finns inget annat sätt att göra saker och ting på med våran nuvarande konfiguration. Aliens skulle inte ändra på den saken ett dugg. Aliens skulle kunna börja bygga baser runt om på planeten och interagera med människor på daglig basis på ICA, skulle inte göra någon större skillnad i hur folk för sig. Det skulle inte göra någon extrem skillnad för min del iallafall. Och varför skulle det egentligen? Jag är fortfarande människa och har mina intressen, mål, moral. Små gröna män kan inte ändra på den saken även om det är ascoolt. Sen ser nog jag och många andra inte religion som något absolut utan snarare en abstrakt ide. Jag kallar mig till exempel kristen och försöker leva som en sådan, även om jag inte tror på en gubbe bland molnen. Aliens skulle inte ändra den saken för mig heller. Dom har säkert sina egna moralkoder och myter, och jag misstänker att dom mer eller mindre skulle vara förenliga med våra eftersom det bygger på någonting mycket djupt som jag tror alla intelligenta varelser i universum delar på ett eller annat sätt. Det skulle nog snarare stärka min tro på något ännu större än det fysiska universum om aliens skulle dyka upp.Men nu tror jag ju att det är en psyop ändå så det spelar ingen roll