2023-05-30, 23:42
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Ahjjfan, det gjorde jag. Du har rätt i att du anser det

Jag tycker att statistik blir svårt att använda när vi ska jämföra dessa två. Kane spelar i Spurs i PL medans Benzema spelat i RM som varit världens bästa lag i flera år och omgångar. Jag tror ändå att Kane gjort det bättre i Real än vad Benzema gjort i Spurs, men omöjligt att veta nu.
Citera
2023-05-30, 23:47
Bannlyst
Jag förstår mig inte på folk som säger att Kane är bättre än Håland.

Håland mål per 77 min. Kane mål per 114 min.

Kane är en trofélös systemspelare, som aldrig gjort något utanför Tottenham.
Citera
2023-05-31, 00:30
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Naturligvis. Men Liverpool fansen ar bara i en helt egen liga. Tror fan inte ens att gudarna vet hur manga idiotlijliga uttalanden som har de kommit med genom arens gang.
Århundradets idiotiska uttalande kom från dig! Att Arsenal skulle vinna ligan 22/23……
Citera
2023-05-31, 00:37
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susozs
Jag förstår mig inte på folk som säger att Kane är bättre än Håland.

Håland mål per 77 min. Kane mål per 114 min.

Kane är en trofélös systemspelare, som aldrig gjort något utanför Tottenham.
Svårt att räkna så. Haaland spelade i lag 2 i Tyskland och lag 1 i England, Kane har inte riktigt spelat i sådant lag mer än nån säsong. Sen behöver man ta hänsyn till ålder (snabbheten minskar med åren) sett till fotbollskunnande är Kane klart bättre än Haaland. Man behöver se fotboll på mer än antal mål och hur spelaren används av sin coach. Räkna tex bort straffar (ej koll hur många respektive har gjort denna säsong).

Nu har Kane valt att stanna i Tottenham hade han gått till City, Liverpool, Real, Barca, Bayern hade han haft medaljer.
Citera
2023-05-31, 01:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Svårt att räkna så. Haaland spelade i lag 2 i Tyskland och lag 1 i England, Kane har inte riktigt spelat i sådant lag mer än nån säsong. Sen behöver man ta hänsyn till ålder (snabbheten minskar med åren) sett till fotbollskunnande är Kane klart bättre än Haaland. Man behöver se fotboll på mer än antal mål och hur spelaren används av sin coach. Räkna tex bort straffar (ej koll hur många respektive har gjort denna säsong).

Nu har Kane valt att stanna i Tottenham hade han gått till City, Liverpool, Real, Barca, Bayern hade han haft medaljer.

I din fantasi kanske.

Fler mål per minut och fler assist per minut har Håland. Kane är en trofelös Tottenhamnolla som inte har bevisat att han fungerat i andra system. En strikers uppgift är att göra mål, så mål per 77 min är alla dagar bättre än mål per 114 min. 7-5 i straffar till fördel Håland, där Kane även har missat en straff den här säsongen. Fattar inte er töntar som försvarar spelare och säger att de har andra uppgifter än de faktiskt har. Målen ska in. Håland världsbäst i sin roll.
Citera
2023-05-31, 01:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
sett till fotbollskunnande är Kane klart bättre än Haaland.

Vill du inte diskutera vem som är bäst i sin position så kan jag säga att, sett till fotbollskunnande är Thibaut Courtois bättre än Harry Kane.
Citera
2023-05-31, 05:15
Moderator
zanteras avatar
Alla som följt PL denna säsongen (eller förra för den delen) vet ju vem Macallister är, men när han är aktuell för en rival och man är en Jöns så är det lättare att köra ner huvudet i sanden och säga "öh vem är det?" för att förminska köpet. Hade han varit på väg till Arsenal hade det dock låtit annorlunda såklart.

Angående Kane vs Haaland så kan man argumentera för båda. Haaland slår rekord i ett lag som pumpar chans efter chans medans Kane spelar i Spurs som var rekordusla i år.
Citera
2023-05-31, 06:14
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
I din fantasi kanske.

Fler mål per minut och fler assist per minut har Håland. Kane är en trofelös Tottenhamnolla som inte har bevisat att han fungerat i andra system. En strikers uppgift är att göra mål, så mål per 77 min är alla dagar bättre än mål per 114 min. 7-5 i straffar till fördel Håland, där Kane även har missat en straff den här säsongen. Fattar inte er töntar som försvarar spelare och säger att de har andra uppgifter än de faktiskt har. Målen ska in. Håland världsbäst i sin roll.
Vi börjar med att han heter Haaland sen skriver du i onödig aggressiv ton (min upplevelse).

Kane har valt stanna i sin klubb istället för gå till pengar. Om man spelar i mindre framgångsrikt lag men ändå producerar så måste det tas med i beaktande. Vad talar för att Kane inte passar in i andra system? Ekvationen målchanser kontra mål är en annan parameter.

Rätt töntigt att stirra sig blind enkom på siffror i sin bedömning. Hades skrivit att Haaland gör fler mål än Kane hade utgångspunkten varit annan.
Citera
2023-05-31, 06:17
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Vill du inte diskutera vem som är bäst i sin position så kan jag säga att, sett till fotbollskunnande är Thibaut Courtois bättre än Harry Kane.
Lågvatteninlägg…
Citera
2023-05-31, 09:09
Medlem
TheJackets avatar
Hörde nu att Pickford vill lämna. Vem fan vill ha honom?

Visst, han är landslagsmålvakt men det verkar ju snarare handla om att han har någon hållhake på Southgate eller nåt
Citera
2023-05-31, 09:17
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Hörde nu att Pickford vill lämna. Vem fan vill ha honom?

Visst, han är landslagsmålvakt men det verkar ju snarare handla om att han har någon hållhake på Southgate eller nåt

Eftersom han är engelsk landslagsmålvakt är prislappen kraftigt tilltagen i förhållande till den kvalitet man faktiskt får. Men Tottenham behöver väl en målvakt. Jag vet inte vilket förtroende Poch har till Kepa/Mendy, men de kanske vill ha en ny målvakt.
Det är väl de två lagen som kan tänkas betala det överpris det innebär att köpa Pickford.

edit: Man Utd måste väl börja fundera på ny målvakt om man inte vill förlänga med världens dyraste keeper (visserligen mycket kompetent i sina bästa stunder)

edit 2: fan det känns tomt utan PL. Så har jag inte känt på länge.
Senast redigerad av Beaver14 2023-05-31 kl. 09:19.
Citera
2023-05-31, 09:30
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Eftersom han är engelsk landslagsmålvakt är prislappen kraftigt tilltagen i förhållande till den kvalitet man faktiskt får. Men Tottenham behöver väl en målvakt. Jag vet inte vilket förtroende Poch har till Kepa/Mendy, men de kanske vill ha en ny målvakt.
Det är väl de två lagen som kan tänkas betala det överpris det innebär att köpa Pickford.

edit: Man Utd måste väl börja fundera på ny målvakt om man inte vill förlänga med världens dyraste keeper (visserligen mycket kompetent i sina bästa stunder)

edit 2: fan det känns tomt utan PL. Så har jag inte känt på länge.

Men det som talar emot att Tottenham eller Chelsea skulle köpa honom är ju att de vet mycket väl hur kass han är. Och vilken gris han är.

Men tror inte han flyttar utomlands...så vilka alternativ har han egentligen? Slutar nog med att han stannar om det inte är så att Everton sagt till honom att de letar efter en ny målvakt.

Blir det utomlands ändå så lär det ju bli typ Turkiska ligan max.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in