2023-04-27, 10:19
Medlem
Beaver14s avatar
Jag hoppas verkligen att PL vågar göra mer än att smälla City på fingrarna gällande deras regelbrott.

Degradering är det rätta men det blir väl på sin höjd max 10p avdrag till nästa säsong. Om ens det. Böter biter inte i alla fall.
Citera
2023-04-27, 11:21
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jag hoppas verkligen att PL vågar göra mer än att smälla City på fingrarna gällande deras regelbrott.

Degradering är det rätta men det blir väl på sin höjd max 10p avdrag till nästa säsong. Om ens det. Böter biter inte i alla fall.

Jag räknar kallt med att ingenting händer. Det blir som CAS, mycket tjafs om ingenting.

Här kan den som vill läsa mer. I korta ordalag: City har dopat klubben ekonomiskt via ägarna för att kunna bygga sin framgångssaga mot FFP. Vilket säger sig självt att det krävts egentligen. Jag håller inte andan.

https://www.skysports.com/football/news/11661/12804623/man-city-premier-league-charges-explained-what-are-they-what-could-punishment-be-whats-the-timescale
Citera
2023-04-27, 11:28
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag räknar kallt med att ingenting händer. Det blir som CAS, mycket tjafs om ingenting.

Här kan den som vill läsa mer. I korta ordalag: City har dopat klubben ekonomiskt via ägarna för att kunna bygga sin framgångssaga mot FFP. Vilket säger sig självt att det krävts egentligen. Jag håller inte andan.

https://www.skysports.com/football/news/11661/12804623/man-city-premier-league-charges-explained-what-are-they-what-could-punishment-be-whats-the-timescale

Tror inte heller att något händer. Det största problemet med dessa olika arabiska ägare är deras direkta koppling till sina regeringar. Hårda straff för deras fiffel kan få politiska konsekvenser och det vill man inte ha.
Citera
2023-04-27, 12:27
Medlem
Halloween2s avatar
Varje dag här inne är kul, city rent free i en dels huvuden.

Inget straff kommer ske denna säsong eller nästa. Sitt ner i båten ett tag nu.

United och Liverpool kommer själva ha suggar daddys inom några säsonger. Kanske därför ni skriver av er så mycket nu 😜

Arsenal som alltid varit större rival till United hejar man på framför tysta lillebror City.
Citera
2023-04-27, 13:22
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2

United och Liverpool kommer själva ha suggar daddys inom några säsonger. Kanske därför ni skriver av er så mycket nu 😜

Arsenal som alltid varit större rival till United hejar man på framför tysta lillebror City.

Inga som helst moraliska tvivel kring era ägare eller resan ni gjort? När hoppade du på supporterskapet?

Själv har jag sagt att får LFC ägare i klass med Citys tar mitt supporterskap paus. Precis som jag bojkottade Qatar-VM drar jag gränsen där.
Citera
2023-04-27, 13:29
Moderator
zanteras avatar
Citat:

Oavsett vilket lag det är så tycker jag det är äckligt på sättet det har gått till på. Skulle Man Utd råka ut för samma öde skulle jag nog likt EnLitenFrys pausa mitt supporterskap, dvs bara sluta kolla på matcherna och hade börjat kolla på andra lag istället. Visst finns det fler smutsiga klubbar än City inom fotbollen men det finns ju inget att tycka om i med lag som är så smutsiga.

Angående att jag höll på Arsenal i ligaracet är helt enkelt att de är ett mer sympatiskt lag med historia som byggt upp till denna säsongen, och det hade varit kul om de fick någon utdelning för det. Att Arsenal är en mer historisk rival till Man Utd är ju en sak men får City fortsätta vinna PL titlar och mygla med regelbrott utan bestraffningar i 10 år till så är de ju snart om både Man Utd och Liverpool. Dessutom tråkigt när ett lag vinner ligan år efter år utan att någon annan kan sticka mellan.
Citera
2023-04-27, 14:36
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Dessutom tråkigt när ett lag vinner ligan år efter år utan att någon annan kan sticka mellan.

Sas det samma när United dominerade ligan och arsenal någon gång stack upp under 90-2000talet?

Vad jag läst om runt på internet så verkar det som man hejar på Arsenal för att man inte vill att City ska slå Uniteds tre liga titlar i rad. Eller ännu värre, att City fixar trippeln.
Citera
2023-04-27, 14:46
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Sas det samma när United dominerade ligan och arsenal någon gång stack upp under 90-2000talet?

Vad jag läst om runt på internet så verkar det som man hejar på Arsenal för att man inte vill att City ska slå Uniteds tre liga titlar i rad. Eller ännu värre, att City fixar trippeln.

Det är ju lugna bollar!

United var först så kommer City vara den eviga tvåan
Citera
2023-04-27, 14:49
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Det är ju lugna bollar!

United var först så kommer City vara den eviga tvåan

Så är det. Inga problem med det

För övrigt vill jag aldrig igen höra att Ødegaard är bättre än KDB.
Citera
2023-04-27, 14:52
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Så är det. Inga problem med det

För övrigt vill jag aldrig igen höra att Ødegaard är bättre än KDB.

Är inte Ödegård 130% bättre än KDB?
Citera
2023-04-27, 14:58
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Är inte Ödegård 130% bättre än KDB?

Stämmer lika mycket som att Partey är bättre än Rodri.
Citera
2023-04-27, 15:12
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Noterar att du inte svarat på mina frågor?

Inget som tvingar dig att göra det såklart, men inget svar är också på sitt vis ett svar.

----------------

Även om jag ofta och högljutt gärna kritiserar Citys väg till konstgjord storklubb, ser vi på Chelsea att bara investeringar inte är någon garanti för framgång.

Laget ligger på en elfteplats, 6p från 10e-platsen. Man är 14p från en potentiell Conference League-placering. 18p kvar att spela om. Man är i totalt ingenmansland och det ser ut att vara en trupp i ruiner. Om Spurs får skit för att alla spelar för sig själva, vad ska man då säga om Chelsea?

Så här blir troligen europaplatserna för övrigt:

Champions League: 1, 2, 3, 4
Europa League: 5, 6
Europa Conference League: 7

Så visst, man kan ifrågasätta hur City byggt sin framgång, men samtidigt har de ju tagit många beslut rätt. Enbart pengar garanterar inga titlar, även om det såklart blir mycket lättare och förr eller senare klaffar det skapligt i varje fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in