Citat:
Ursprungligen postat av
Halloween2
Sas det samma när United dominerade ligan och arsenal någon gång stack upp under 90-2000talet?
Vad jag läst om runt på internet så verkar det som man hejar på Arsenal för att man inte vill att City ska slå Uniteds tre liga titlar i rad. Eller ännu värre, att City fixar trippeln.
Noterar att du inte svarat på mina frågor?
Inget som tvingar dig att göra det såklart, men inget svar är också på sitt vis ett svar.
----------------
Även om jag ofta och högljutt gärna kritiserar Citys väg till konstgjord storklubb, ser vi på Chelsea att bara investeringar inte är någon garanti för framgång.
Laget ligger på en elfteplats, 6p från 10e-platsen. Man är 14p från en potentiell Conference League-placering. 18p kvar att spela om. Man är i totalt ingenmansland och det ser ut att vara en trupp i ruiner. Om Spurs får skit för att alla spelar för sig själva, vad ska man då säga om Chelsea?
Så här blir troligen europaplatserna för övrigt:
Champions League: 1, 2, 3, 4
Europa League: 5, 6
Europa Conference League: 7
Så visst, man kan ifrågasätta hur City byggt sin framgång, men samtidigt har de ju tagit många beslut rätt. Enbart pengar garanterar inga titlar, även om det såklart blir mycket lättare och förr eller senare klaffar det skapligt i varje fall.