Citat:
Ursprungligen postat av
Neroxx
Utan att gå allt för mycket in på texten så såg jag den i en positiv ljust att det lyste ändå framtid om det (men vi lämnar det om du inte vill snacka om det).
Jag är inte allt för insatt i pool ska påpekas och om man inte följer en klubb på nära håll är det ofta svårt att få fullt grepp då mam missar en hel del intressanta saker. Men något som slagit mig när jag följt dem (frugan håller på pool, så har ju sett en hel del) så finns verkligen kapaciteten där och pool kan spela en väldigt rolig fotboll. Diaz var ju ruggit bra innan hans skada och en av de som lyste när andra var sämre. Vill ävdn slå ett slag för Caravalho (stavning?) , detta trots att det var han som dräpte oss i 98:e. Tycker det är synd att han inte fått mer chanser faktiskt och nu läste jag att Klopp funderade på att låna ut honom igen. Stefan tycker jag även imponerat på mittfältet när han spelat, frågan ifall han inte var MOTM en match när jag såg honom (trist med hans skada).
Det snackas ju om att pool kommer behöva förstärkning på MF , och det är väl sant men mitt tips borde vara att köra mer med Caravalho (stavning igen?) Och Stefan , samt att även flytta upp Trent oxh införskaffa en ny ytterback.
Ja texten är skriven i väldigt positiv anda och lite klarsynt. Men orkar inte riktigt med nedklankande från visst håll därav undviker jag utförligare text ev i ett pm.
Carvalho har vad jag förstått lidit/lider av psykisk ohälsa men Klopp tycker han har utvecklats väldigt mycket fotbollsmässigt men trots det tror jag Klopp inte riktigt tror på honom alt det blir för mycket press på Carvalho. Personligen tycker jag att han inte räcker till utav det jag har sett. Bajcetic däremot verkar ha grunder att stå pall dock svikta det när det väl gällde och fick tom stå över, tror att en del av problemet var ovanan att belastas tätt vilket är förståeligt och som på posten kom skadan.
Problemet man ser med dessa och övriga MF är att de hopplösa på 1 mot defensivt och det krävs ibland upp till 4 st för att vinna bollen.
Trent lär spela mer offensivt men behöver Liverpool verkligen ha 4 backar? Hur ska den rollen se ut för HB? Klarar Konate ta nästa steg och VvD kommer upp på sin nivå innan skadan räcker det långt med dessa + Robertson. Någonstans måste laget göra avkall och just nu inser Klopp att MF och i den centrala linjen det brister allra mest och det arbetet är påbörjat men krävs bättre lungor och duellspelare för att stänga ytorna. Vissa spelare har det naturligt i dig att stå rätt hela tiden dessvärre finns det ingen sån i Liverpool, VvD var sån i sin bästa stund.
Vad behöver Liverpool förstärka med? I mitt tycke; mittback av klass, 1 DM, 1 OM, 1 HA (press på Salah)
Liverpool har högerback som förhoppningsvis är klar efter sin operation och är duktig 1 mot 1 (Ramsay - dock ung) Doak kan vara ett alternativ till Salah dock osäker på om fysiska styrkan räcker till i vart fall inte vecka in vecka ut.
Om Mac Allister köps in vet jag inte hur Klopp vill använda honom, OM eller central anfallare?
Jag är väl den ende som tror det men om Diaz får hjälp med det taktiska och spelförståelse (dock inte slipa han för mycket så det kreativa blir låst) kan han mycket väl vara ett alternativ på mittfältet. Vilket han blir om valet är 3-2-4-1, 3-2-3-2
Mycket om och men vilken formation Klopp väljer påverkar i högsta grad vilka sorts spelare som behöver inhandlas. Eller får välja formation utfrågning de lyckades värva.
En sak Liverpool måste få rätt på (negativt DNA) är att stänga/städa av matcher. Känslan att leda med 2-0 med 8 min kvar men ändå känna det kan bli oavgjort behöver åtgärdas.
Gott att du ”halvhåller” på Liverpool eller åtminstone gillar deras spelstil
Hoppas du fick klarare bild av mitt tyckande 👍🏻