2023-04-21, 23:48
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Tror inte City kommer gå rent. Bara svårt att se vart dom ska tappa. Dom lär ju slå Arsenal och då har råd med ett kryss någonstans. Dom lär även ha råd med någon förlust för inte fan går Arsenal rent?
Det jobbiga för City är det täta schemat, spelar 26/4, 30/4, 3/5, 7/5 & Real (B) 9/5
Citera
2023-04-21, 23:51
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Det jobbiga för City är det täta schemat, spelar 26/4, 30/4, 3/5, 7/5 & Real (B) 9/5
Dom har ju dock flera elvor som håller hög klass. Jag tror dom kommer få slut på bensin men att det kommer lagom till CL. Matchen imorgon bör dom kunna ställa upp C-laget och alla matcher i PL så räcker det att Håland får spela 45 min för att avgöra
Citera
2023-04-21, 23:59
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Dom har ju dock flera elvor som håller hög klass. Jag tror dom kommer få slut på bensin men att det kommer lagom till CL. Matchen imorgon bör dom kunna ställa upp C-laget och alla matcher i PL så räcker det att Håland får spela 45 min för att avgöra
De lär få spela ett B-lag mot Leeds 7/5 för 54 t senare möter de Real borta 😳
Citera
2023-04-22, 00:05
Medlem
Free12s avatar
Citat:
De lär få spela ett B-lag mot Leeds 7/5 för 54 t senare möter de Real borta 😳
Bara låt Håland få kvart så har han gjort 3 Och 54t känns ju inte så jätte nära.
Citera
2023-04-22, 00:09
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Bara låt Håland få kvart så har han gjort 3 Och 54t känns ju inte så jätte nära.
Är egentligen bara 52 timmar då jag räknade från avsparkstiden. 2 dygn och 4 t + resa är sjukt kort tid inför en semi i CL.
Citera
2023-04-22, 00:21
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Är egentligen bara 52 timmar då jag räknade från avsparkstiden. 2 dygn och 4 t + resa är sjukt kort tid inför en semi i CL.
Det är ju iaf två dygn. Det spelar man ju regelbundet i hockey.

Det är ju sjukt att PL väljer att ha 4 turneringar och inte ge sina lag vila inför stora matcher. Tycker ändå att är man så välbetalt så ska man kunna spela på toppnivå dygnet runt nästan.
Citera
2023-04-22, 00:27
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Det är ju iaf två dygn. Det spelar man ju regelbundet i hockey.

Det är ju sjukt att PL väljer att ha 4 turneringar och inte ge sina lag vila inför stora matcher. Tycker ändå att är man så välbetalt så ska man kunna spela på toppnivå dygnet runt nästan.
I hockey spelar man 20-30 min på sin höjd med vila mellan bytena.
Eftersom det blev inställt pga av någon dog och sen begravning på det och lite flytt pga FA så blir det så här komplicerat.

En match i taget, City kanske redan har ryckt ifrån till Leeds matchen 🤔
Citera
2023-04-22, 00:30
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Eftersom det blev inställt pga av någon dog och sen begravning på det och lite flytt pga FA så blir det så här komplicerat.

Ja, men man reser också utav bara helvete i NHL och 20-30 min är nog samma som 90min i fotboll.. Nej, det är inte enbart drottningens fel, England har tajtare schema eftersom dom anser det nödvändigt att ha två inhemska cuper..

Ja, så fort dom har 4 poängs försprång så kommer dom börja vila spelare.
Senast redigerad av Free12 2023-04-22 kl. 00:37.
Citera
2023-04-22, 00:35
Medlem
Imbazs avatar
Citat:

Det är ju stor skillnad på 30 min i hockey och 30 min i fotboll. Det förstår väll även du ?
Citera
2023-04-22, 00:45
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ja, men man reser också utav bara helvete i NHL och 20-30 min är nog samma som 90min i fotboll.. Nej, det är inte enbart drottningens fel, England har tajtare schema eftersom dom anser det nödvändigt att ha två inhemska cuper..

Ja, så fort dom har 4 poängs försprång så kommer dom börja vila spelare.
Det går inte att spela fotboll varann dag med kvalitet, så viss skillnad bör finnas.
I NHL spelar man väl några bortamatcher i stöten eller hur funkar det? Ser inte hockey såvida tre kronor inte mönstrar stjärnor.

Alltid svårt att få ihop antal matcher på begränsad tid när man går långt i alla turneringar.
Senast redigerad av Drickback 2023-04-22 kl. 01:26.
Citera
2023-04-22, 00:49
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Det går inte att spela fotboll varann dag med kvalitet, så viss skulle bör finnas.
I NHL spelar man väl några bortamatcher i stöten eller hur funkar det? Ser inte hockey såvida tre kronor inte mönstrar stjärnor.

Alltid svårt att få ihop antal matcher på begränsad tid när man går långt i alla turneringar.
Det är klart det går. Dom får väl lära sig träna för det bara?

Ja, och då är man borta några dagar från familj och sover på hotell osv. Är ju enklare i fotboll där det enbart är en övernattning om det är en CL match i annat land.

Det är ju England som har valt att ha så. Spanien,Tyskland,Italien har inte samma problem riktigt.
Citera
2023-04-22, 02:39
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Att City har typ 3 startelvor som håller klass(
Det går säga mycket om City men det där är en överdrift. De klarar med nöd och näppe att få ihop 2 kompletta riktigt bra startelvor. Då baserat på "namn", inte form. Deras styrka är att de klarar av att ha 5-6 spelare borta från deras optimala 11:a utan att märks i någon större bemärkelse. Tätt matchande, några skador samt CL som prioritet är vad som kan ställa till det.
Senast redigerad av Alex P. Keaton 2023-04-22 kl. 02:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in