2023-05-25, 00:20
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Samtidigt så sålde ni arenanamnet till araberna, ni kunde väl ha skippat dom pengarna och döpt arenan till Dennis Bergkamp arena eller liknande om nu titlar inte betyder nåt...

Absolut är det så, men dom pengarna räckte väl kanske till 10% av vad arenan kostade att bygga, Wenger fick inte mycket pengar att värva förrens lånen var betalda. Kunde lika gärna sålt arenanamnet till ett amerikanskt bolag för samma cash. Sen har Arsenal även ruttna avtal med Rwanda jag gärna hade sett dom dumpa. Absolut är det illa, men inte riktigt samma sak.

[quote=TheJacket|84566521]Du reggade dig 2009 och har PSG i namnet, så hur länge har du tyckt att dom är "det dåliga" med fotboll?

Var det när de fick nya ägare som du bytte till Arsenal?[/QUOTE

Namnet är helt random tagit, som jag minns det spelade jag med PSG i fm det året. Jag har följt arsenal sedan 10-årsåldern i slutet på 90-talet. Fick en Freddie-tröja på semestern, enda laget jag brytt mig om.
Citera
2023-05-25, 07:33
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Idag håller vi på Chelsea de kan trots allt bli 11:a

Nej det vore bättre för draften att förlora. Det är så man bygger långsiktig framgång med nya spännande amerikanska perspektiv enligt General Didier.
Citera
2023-05-25, 07:52
Medlem
Generalanderssons avatar
Allright, vi forlorade titeln, och vi kan inte skylla pa nagra andra an varat eget lag. Dock sa ar vi Arsenal fans iaf rakryggede nog till att erkanna just det.
Citera
2023-05-25, 08:06
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Idag håller vi på Chelsea de kan trots allt bli 11:a

Det gör vi, inte pga att jag vill att de slutar högre utan mer för att jag hoppas att manu tappar poäng, skulle ju vara roligt ifall de torskar platsen till pool. Dock tror jag inte de gör det utan kommer säkert sluta trea. Vi möter ju chelsea i sista matchen och frågan är ifall laget verkligen har möjlighet att ladda om och fokusera om efter urladdningen efter Leicester. Skulle vi inte varit klara för CL skulle jag sagt att vi haft goda chanser nere i London, men nu känns det mer öppet.
Citera
2023-05-25, 08:43
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Allright, vi forlorade titeln, och vi kan inte skylla pa nagra andra an varat eget lag. Dock sa ar vi Arsenal fans iaf rakryggede nog till att erkanna just det.

Bra där generalen. Det är faktiskt mer än man kan säga om din generalkollega i andra änden av stan.

Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Äckligt att se hur uppenbart uppgjord denna liga är.
Citera
2023-05-25, 08:48
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Var det någon i Sverige som höll på PSG innan 2012?

Inte många. De få som brydde sig om fransk fotboll som jag kände gillade typ Marseille eller Lyon.
Citera
2023-05-25, 09:06
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg

Namnet är helt random tagit, som jag minns det spelade jag med PSG i fm det året. Jag har följt arsenal sedan 10-årsåldern i slutet på 90-talet. Fick en Freddie-tröja på semestern, enda laget jag brytt mig om.

Aha jag förstår! Roligt hur det kan bli med användarnamn. Som han ZlatanMania som hatar Zlatan och håller på AIK

Kul minne! Vi har alla våra historier med hur det blev det laget man håller på. Min är mer random än de flestas tror jag dock, vetefan om jag kan berätta utan att outa iofs haha
Citera
2023-05-25, 09:09
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Nej det vore bättre för draften att förlora. Det är så man bygger långsiktig framgång med nya spännande amerikanska perspektiv enligt General Didier.

Jag minns när jag var liten och spelade NHL på SNES och skulle hålla på med draften, fattade verkligen noll.

Nu förstår jag självklart systemet men tycker fortfarande att det är helt bisarrt. Och på något vis väldigt amerikanskt men samtidigt väldigt o-amerikanskt på samma gång.
Citera
2023-05-25, 09:28
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Jag minns när jag var liten och spelade NHL på SNES och skulle hålla på med draften, fattade verkligen noll.

Nu förstår jag självklart systemet men tycker fortfarande att det är helt bisarrt. Och på något vis väldigt amerikanskt men samtidigt väldigt o-amerikanskt på samma gång.

Ja det känns rätt kommunistiskt och ”skyddad verkstad” med lönetak, ingen nedflyttning och bidrag till de som presterar sämst.

Men sånt är väl General Didier van vid från sin dagliga verksamhet.
Citera
2023-05-25, 09:34
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ja det känns rätt kommunistiskt och ”skyddad verkstad” med lönetak, ingen nedflyttning och bidrag till de som presterar sämst.

tillhör chelsea east eller west ? general didier född 2002 eslöv nämnde inte det
Citera
2023-05-25, 09:40
Medlem
TheJackets avatar
Citat:

Ja även stängd liga ger lite "både och" vibbar. Rikt och kapitalistiskt att om du betalar så är du med för alltid, men lite gammelkommunistiskt att en storklubb aldrig kan försvinna eftersom reglerna inte tillåter det. Fast det är "ligan" istället för staten då.

Sen försvinner dom ju ändå pga flyttar och ägarbyten osv. iofs.

På fotbollssidan så är det ju samma sak i stort sett. Dom har collegedraft, stängd liga, conferences och slutspel.

En udda detalj är att om en klubb i nån av de "nedre" divisionerna vill in i MLS, så måste de först lägga ner. Då startas det istället en ny klubb med samma namn och färger osv för MLS.

Orlando City är ett exempel i närtid. Orginalklubben lades ner 2014, sen startades en ny med samma namn & färger i MLS 2015.
Citera
2023-05-25, 10:20
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Aha jag förstår! Roligt hur det kan bli med användarnamn. Som han ZlatanMania som hatar Zlatan och håller på AIK

Kul minne! Vi har alla våra historier med hur det blev det laget man håller på. Min är mer random än de flestas tror jag dock, vetefan om jag kan berätta utan att outa iofs haha

Ja på den tiden jag reggade var det många vänner och även syskon som hängde på fb dagligen, så ett random namn+något litet/privat från mitt liv fick det bli. 😁

Min äldsta bror köpte Bergkamp efter hans drömmål mot Argentina -98, mittenbrorsan däremot var ett fan av Beckham och hans frisparkar. Så på det sättet valde vi syskon våra klubbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in