2023-05-26, 15:12
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Erkänn att det lockar att åka till Bravida i november och ta ett par bira med trazke

Iofs är ju Häcken så jävla fantastiska att det blir nog CL-gruppspel för deras del.

Haha nej tack.

Däremot har Trazke mer eller mindre lovat att jag ska få se Häcken i CL
Citera
2023-05-26, 15:27
Medlem
TilhelmWells avatar
Om det här blir mina sista säsong som jag aktivt följer Manchester United FC (om klubben blir uppköpt av Qatar) så började min resa för 38 år sedan 1985 med en FA-cupfinal mot ligavinnaren (då Everton) och kommer då också att avslutas med en FA-cupfinal mot ligavinnaren, Manchester City. Det blev vinst 1985 som underdogs och en utvisad spelare (Everton hade också vunnit Cupvinnarcupen). Nu är United underdogs igen.

Som det står nu så har arabjäveln bjudit någonstans mellan 5 och 5,5 miljarder pund för hela klubben medans Sir Jim Ratcliffe har värderat United till 6 miljarder pund och vill köpa ut fyra av sex Glazers (Joel och Avram blir kvar till 2026 där de då själva köps ut) och behålla de 31% av de aktierna som finns på NYSE. Sen finns några diffusa bud från olika amerikanska investerare som enbart vill köpa in sig i klubben.
Citera
2023-05-26, 16:40
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Bryr mig inte ett dugg. Helt ointressant spela i Conference League

Om man vinner Conference League ger det automatiskt biljett till Europa League? Tänkte om det var det samma som att vinna EL att man får spela CL hur det än gått i ligan?
Citera
2023-05-26, 16:58
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Om man vinner Conference League ger det automatiskt biljett till Europa League? Tänkte om det var det samma som att vinna EL att man får spela CL hur det än gått i ligan?
Japp.
Citera
2023-05-26, 17:11
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Japp.

Nu vet jag inte vilka andra lag som är med men känns ändå lite som Tottenham skulle kunna ha en chans på denna titel. Kanske? Njae.. eller jo. FAN vet
Citera
2023-05-26, 17:12
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Nu vet jag inte vilka andra lag som är med men känns ändå lite som Tottenham skulle kunna ha en chans på denna titel. Kanske? Njae.. eller jo. FAN vet
En chans skulle dom nog ha men vem fan vill ha den titeln?
Citera
2023-05-26, 17:24
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Det har varit klart länge att Liverpool skulle missa CL surt men inte hela världen
Salah har kontrakt till 2025
Egentligen inga
Såklart, varför skulle han vilja gå någon annanstans?

Det är klart att det är en rejäl besvikelse att missa CL, för ett lag som pool är ju CL det absolut minsta man begär gissar jag (säger detta utan att vara en supporter av klubben). Om jag försöker sätta mig in i hur det är att vara en supporter av pool skulle jag ändå uppskatta Salahs text, då det visar att de har högre ambitioner vilket i förlängningen innebär att de kommer försöka ännu mer. Det ända jag kan tänka mig påverkar i transferväg är väl isåfall de targets som kommer lite oväntant och som som gärna vill ha CL spel direkt. Men det flesta kan nog köpa in sig i projeketet pool då sannolikheten är rätt hög att det återigen är tillbaka i finrummet, utan att vi har koll så kanske förlusten av Jude var pga CL (omöjligt att veta hur nära man var att verkligen kunna värva honom förstås). Sett till Klopps uttalande så känns det inte som han tänker lämna klubben och det ser ju ut som det ända sättet för att han inte ska vara manager då ledningen inte lär kicka honom.
Citera
2023-05-26, 17:53
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
En chans skulle dom nog ha men vem fan vill ha den titeln?

Well, den smäller väl högre än Audi Cup?
Citera
2023-05-26, 17:55
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Det är klart att det är en rejäl besvikelse att missa CL, för ett lag som pool är ju CL det absolut minsta man begär gissar jag

Läser på twitter att folk är glada över att se Liverpool i EL för det är den enda titeln Klopp saknar.
Citera
2023-05-26, 17:58
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Well, den smäller väl högre än Audi Cup?
Gör den verkligen det? Där är det ju ändå flera storlag med..

ECL är något jävla påhitt för att mindre klubbar ska känna sig delaktiga och få låtsas som att dom spelar i CL
Citera
2023-05-26, 18:02
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Läser på twitter att folk är glada över att se Liverpool i EL för det är den enda titeln Klopp saknar.

Conference League då?
Citera
2023-05-26, 18:03
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Gör den verkligen det? Där är det ju ändå flera storlag med..

ECL är något jävla påhitt för att mindre klubbar ska känna sig delaktiga och få låtsas som att dom spelar i CL

Kanske, den cupen är ju bara under två dagar. Fast ja man slog Real och Bayern i finalen (på straffar) men har svårt att tro att Bayern eller Real tog detta så seriöst

Vad finns det mer för ''stora'' namn i kommande ECL?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in