2023-05-25, 20:45
Medlem
Alla diskussioner om Arvid - är väl varningsflagg nog att han är militär! Vem vill ha en självgod, spännig stridspitt!? Han utstrålar noll innerlighet och maler på om saker som han tror låter smart och bra. Fullt förståeligt att Ida attraherades fysiskt i början, men hon verkar för vettig för att stå ut med honom i längden.
Citera
2023-05-25, 20:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Förstår vad du menar, men för mig är just det där symptomatiskt för den som har en otrygg undvikande aknytning. Han får ångest av att hon är tillgänglig, det kväver honom, han måste ta sig ut. Den impulsen kommer oavsett vad han egentligen känner för henne. Det är en kamp han för med sig själv.

Hm… eller så spelar han på att han skulle fungera på det sättet som nån slags strategi för att känna att han har kontrollen i relationer.
Citera
2023-05-26, 00:22
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Nu får jag faktiskt logga in och protestera. Kan förstå vad som är möjligt att läsa in i Arvids utstrålning - men jag håller inte med. Det är hans tomma blick, monotona röst, eviga prat om egentid och vikten av att båda parter kan kommunicera egna behov, säger sig ha effektiviserat sin vardag (får vi se när han sitter framför exceel med staplar i olika färger), det übermanliga levernet som kvalificerar honom till gay, va kontrollerande, ha ett osunt behov av egentid, leta livmoder och rekvisita i fru o husa, och vilja leva ett eget (hemligt) parallellt liv.

Ida beskrev honom som den manligaste och den känsligaste (el. nåt likn.) man hon träffat. Han har bra självkännedom och vet precis hur svår han kan vara och är därför (kanske över)tydlig med vem han är för hennes och sin egen skull. Han behöver vissa saker på sitt sätt, har rutiner och tydliga behov, som mat och träning. Egentiden lägger han på träning eller annat som är svårt för andra att förstå, då majoriteten tillbringar den tiden i soffan och han själv inte ens minns när han satt i sin egen.

Han undrar om hon är självständig nog att reda sig själv och sin egen lycka, om han kan va trygg med att hon vet vad hon behöver och säger ifrån om det inte funkar för henne, att hans tempo, traditioner och rutiner funkar med hennes. Gör det det och när SvT stänger av är han ett riktigt kap. Han har ett mindset som en elitidrottare och det är nog inte konstigare än så.

Och nu får faktiskt jag backa in här och protestera tillbaka. Din tolkning av Arvids oro är ju rakt värre än något annat.
Vem tror han att han är egentligen? Uppenbarligen verkar han utgå ifrån att hans nyvunna fru är mindre kapabel att ta ansvar för sig själv än vad han kan, eller?
Han är sååå orolig och måste försäkra sig om att det lilla livet kan klara sig utan honom när han vill motionera, tälta och koka soppa på en spik i skogen utan henne.
Han utgår ifrån att hon inte kommit så långt i sin personliga utveckling och inte vet vad hon behöver och kan uttrycka det.

Jag kan tycka att från en som bor hemma hos mormor så är det direkt opassande att noja över sin frus eventuellt låga personliga mognad.
Citera
2023-05-26, 06:38
Medlem
Isnatts avatar
Ser fram mot nästa avsnitt när dom ska ses och dricka. Brukar alltid hända saker när dessa sammanstrålningar sker
Citera
2023-05-26, 06:48
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Ser fram mot nästa avsnitt när dom ska ses och dricka. Brukar alltid hända saker när dessa sammanstrålningar sker

Jag är faktiskt också lite nervöst hoppfull inför parhelgen. Tror det kommer bli massa roliga bråk det här året faktiskt, hurra!🥳🤭
Citera
2023-05-26, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Och nu får faktiskt jag backa in här och protestera tillbaka. Din tolkning av Arvids oro är ju rakt värre än något annat.
Vem tror han att han är egentligen? Uppenbarligen verkar han utgå ifrån att hans nyvunna fru är mindre kapabel att ta ansvar för sig själv än vad han kan, eller?
Han är sååå orolig och måste försäkra sig om att det lilla livet kan klara sig utan honom när han vill motionera, tälta och koka soppa på en spik i skogen utan henne.
Han utgår ifrån att hon inte kommit så långt i sin personliga utveckling och inte vet vad hon behöver och kan uttrycka det.

Jag kan tycka att från en som bor hemma hos mormor så är det direkt opassande att noja över sin frus eventuellt låga personliga mognad.
Haha det är verkligen något väldigt udda med hans relation med mormodern. Har aldrig stött på en sådan i verkliga livet.
Citera
2023-05-26, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Haha spännig stridspitt.😂👌
MEN HAN ÄR JU INTE SNYGG?
Alltså jag vet att ni säger det härinne.
Men jag ser det verkligen inte?? Inte ens om jag stänger av ljudet på teven så jag inte hör hans röst. Tycker han ser rätt mid ut. Och dessutom en ginger. Igen.
Vart hittar de alla dessa rödhåriga manliga deltagare, är de inkvoterade eller?
Alltså han är iofs inte precis ful heller.. tycker bara han ser helt vanlig å ganska tråkig ut?
Men vissa verkar ju tycka att han är högsta vinsten utseende och attributmässigt å jag fattar verkligen inte varför.. men jag vill försöka förstå!!

Det handlar nog mest om att han är vältränad? I kombination med att han ser bra ut. Håller med om att han inte är supersnygg, men vem är det? Det är trots allt rätt ovanligt.
Citera
2023-05-26, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc

Håller med om att bor man hemma hos mormor som vuxen så ska man inte prata om mognad alls. Fick man någon förklaring till varför han gjorde det? Det är ju oerhört märkligt… i den åldern. Jag missade första avsnittet (med flit).
Citera
2023-05-26, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Aha så det är enkom yrket som gör honom attraktiv tror ni?
Jag vet inte jag för de flesta män jag känner är kronvrak eftersom de är ganska smarta för att vara killar så har väldigt lite erfarenhet av just militärer men det fåtal jag känner är nog faktiskt förvuxna p12or som spelat för mycket CS. Gillar Arvid dataspel? Nej det gör han nog inte utan han var nog ett sånt där stackars prestationsinriktat barn som hade tvångsmässiga aktiviteter varje dag efter skolan och på helgerna.. De pratar ofta sådär roligt å monotont som Arvid oxå, lär de sig det i militären?

Jag tror inte enbart yrket, men de som gillar militärrypen och prydliga killar ser nog honom som attraktiv. Sen är det lättare att va snygg om man är vältränad och utan övervikt. Lägg på 10 kg, ta bort lite muskler och klä honom sjavigare så är han inte så snygg. Men på August t ex så ser jag de vackra dragen trots slapp klädstil o obefintlig frisyr. Han skulle kunna vara ännu snyggare men man ser ändå de fina dragen nu. Sen så är det ju inte enbart estetik, hur sympatiska de verkar spelar ju in om man uppfattar någon som "snygg".
Citera
2023-05-26, 09:04
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Håller med om att bor man hemma hos mormor som vuxen så ska man inte prata om mognad alls. Fick man någon förklaring till varför han gjorde det? Det är ju oerhört märkligt… i den åldern. Jag missade första avsnittet (med flit).

Förstod det som att det var tillfälligt medan han letade bostad i stockholm efter en flytt från något jobbrelaterat norrifrån. Såg något om det i tråden för ett par veckor sedan.
Citera
2023-05-26, 09:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Synd att Alex slängde böckerna, annars hade han kunnat ta med dem och få de andra omdöme om de är humor eller ej. Det hade kunde bli en givande gruppdiskussion om ens partner får ha skruvad humor eller ej. Jag gissar nej…
Citera
2023-05-26, 09:08
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Sen så är det ju inte enbart estetik, hur sympatiska de verkar spelar ju in om man uppfattar någon som "snygg".

Så känner jag med. Spelar ingen roll om man ser ut som en grekisk avgudastaty, är beteendet kasst så är den människan ändå inte attraktiv i mina ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in