2023-05-26, 09:10
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Det handlar nog mest om att han är vältränad? I kombination med att han ser bra ut. Håller med om att han inte är supersnygg, men vem är det? Det är trots allt rätt ovanligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Jag tror inte enbart yrket, men de som gillar militärrypen och prydliga killar ser nog honom som attraktiv. Sen är det lättare att va snygg om man är vältränad och utan övervikt. Lägg på 10 kg, ta bort lite muskler och klä honom sjavigare så är han inte så snygg.

Hade han varit överviktig hade han varit rent ful tror jag tyvärr! Men jo, det kanske är kroppen som gör det. Jag har faktiskt inte tittat så noga på den men ska göra det i nästa avsnitt.

Citat:
Men på August t ex så ser jag de vackra dragen trots slapp klädstil o obefintlig frisyr. Han skulle kunna vara ännu snyggare men man ser ändå de fina dragen nu. Sen så är det ju inte enbart estetik, hur sympatiska de verkar spelar ju in om man uppfattar någon som "snygg".

Rent objektivt om jag bortser från deras personligheter tycker jag Alexander ser bäst ut av killarna, men hans beklagliga småkuksaura gör ju saken omöjlig, tyvärr. Agust är en gullig pojke och har fina ansiktsdrag faktiskt så förstår du e lite sugen! Hade han droppat den där urkultsstilen så hade han nog fått damer.
Han Fredrik får mig att tänka på Ronald Mcdonald på ett dåligt sätt och det enda han kommer prata om resten av livet är fotboll och olika saker som han köpt eller ska köpa så nej tack, då skrumpnar fittan ihop och går i nekros på mig av tråkighet.. men hur jag än vrider och vänder på det så kommer Arvid på sista plats. Vältränad militär eller ej.🤷🏼‍♀️
Citera
2023-05-26, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Inbillar du dig att du är rätt person att ranka främlingars EQ? Tror inte din egen EQ är speciellt hög. Du kategoriserar grovt människor du inte träffat baserat på deras yrkesval. Arvid är en individ som också är en militär. Sedan kan man mer eller mindre göra sitt yrke till sin identitet att gömma sig bakom men det är fortfarande olika människor det handlar om med olika grad av känslighet, olika personligheter osv. Min man är väldigt känslig och snäll och han är militär. Han är både ordningssam, bra på att organisera, väldigt duktig på matte och han är gullig och en fantastisk pappa. Dina inlägg håller så otroligt låg nivå så jag borde inte ens svara, det är lite som att läsa ett barns svartvita föreställningar om människor och världen.
Om Ida gillar Arvid behöver det inte vara för att hon har en fetisch för militärer, antagligen för att han visade henne mjukhet och känslighet tidigt. Men det är nog svårt att förstå om man har låg EQ, då blir det bara ”militär, dumma dumma, muskler-usch, bad guys”

Men snälla vilka slutsatser du drar! Här "analyserar" vi folk utifrån vad vi ser i några avsnitt i en tv-serie. Självklart vet jag inte 100% hur dessa människor är, utan min uppfattning och åsikter grundar sig på dessa grunda förutsättningar. Gulligt att du vill ta hela militärkåren i försvar . 😍
Citera
2023-05-26, 12:56
Avslutad
Apropå att Arvid säger att han ”inte litar på” att Ida ska kommunicera för och ta ansvar för sina behov i förhållandet. Det är väl Ida som borde känna att hon inte kan lita på Arvid. Han verkar väldigt labil. Tre dagar efter bröllopet får han känslomässig baksmälla och nyförälskelsefasen är över. Ida måste känna stor osäkerhet om hur uthålliga hans känslor och viljor är. Om de skaffar barn, får han känslomässig baksmälla och inser att det var fel beslut för honom? Lämnar han henne i graviditeten?

Ida borde ifrågasätta Arvid mycket hårdare, på samma sätt som Agust borde ifrågasätta Carro och Alex borde ifrågasätta Lina.
Citera
2023-05-26, 19:50
Medlem
Jag tycker alla dessa urlöjliga analyser av Arvid är ganska komiska, det är ungefär:

"Arvid blinkade nio gånger på 1½ minut, en normal människa hade blinkat elva gånger, alltså är det bevisat att han är psykopatmassmördare!"

Det är astrologinivå på dessa "analyser" när det kommer till totalt hittepå.

Han pratar med ett visst tonläge, alltså är han på det här sättet.
Han har den här frisyren, alltså är han på det här sättet.
Han är militär, alltså är han på det här sättet.
Citera
2023-05-26, 20:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Apropå att Arvid säger att han ”inte litar på” att Ida ska kommunicera för och ta ansvar för sina behov i förhållandet. Det är väl Ida som borde känna att hon inte kan lita på Arvid. Han verkar väldigt labil. Tre dagar efter bröllopet får han känslomässig baksmälla och nyförälskelsefasen är över. Ida måste känna stor osäkerhet om hur uthålliga hans känslor och viljor är. Om de skaffar barn, får han känslomässig baksmälla och inser att det var fel beslut för honom? Lämnar han henne i graviditeten?

Ida borde ifrågasätta Arvid mycket hårdare, på samma sätt som Agust borde ifrågasätta Carro och Alex borde ifrågasätta Lina.

Jepp. Och expertisen i programmet borde göra det om inte annars, dom är så vaga att det bara gynnar dom som går på den andre i förhållandet medans dom som blir nedtryckta får budskapet att dom borde stanna kvar och ”jobba”.
Citera
2023-05-26, 20:17
Avslutad
Citat:
Men snälla vilka slutsatser du drar! Här "analyserar" vi folk utifrån vad vi ser i några avsnitt i en tv-serie. Självklart vet jag inte 100% hur dessa människor är, utan min uppfattning och åsikter grundar sig på dessa grunda förutsättningar. Gulligt att du vill ta hela militärkåren i försvar . 😍

Drar jag slutsatser? Det är du som skriver extremt generaliserande. Kritiserade precis det du skrivit i tråden men såklart är du hal som en orm och försöker undvika att hålla dig till sak och kör på emojis som den fjortis du är. ”Min uppfattning och åsikter grundar sig på dessa grunda förutsättningar”. Dom grundar sig på låg EQ skulle jag säga eftersom du inte kan förstå vad Ida ser i Arvid, det enda du ser är MILITÄR. Medans det för de flesta nog är uppenbart att det hon attraheras av är sidorna han visade initialt, mjuka, känsliga sidor, samtidigt som han verkade vara en mogen och ”skötsam” man. Sen ballade han ur och började kritisera henne för hypotetiska scenarior från sin egen fantasi och varvar det med att försöka smickra henne vilket måste ha varit förvirrande och dränerande, precis som för Alex när dom halva dagen kramas och ler och halva är i ett nytt drama om nån bagatell.
Citera
2023-05-26, 20:45
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Synd att Alex slängde böckerna, annars hade han kunnat ta med dem och få de andra omdöme om de är humor eller ej. Det hade kunde bli en givande gruppdiskussion om ens partner får ha skruvad humor eller ej. Jag gissar nej…

Fick hem en av böckerna idag på posten, jag och sambon har skrattat gott åt många av sidorna
Det är alltså Lina som är helt humorbefriad och som inte kunde begripa samhällssatir.
Citera
2023-05-26, 21:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Jag tycker alla dessa urlöjliga analyser av Arvid är ganska komiska, det är ungefär:

"Arvid blinkade nio gånger på 1½ minut, en normal människa hade blinkat elva gånger, alltså är det bevisat att han är psykopatmassmördare!"

Det är astrologinivå på dessa "analyser" när det kommer till totalt hittepå.

Han pratar med ett visst tonläge, alltså är han på det här sättet.
Han har den här frisyren, alltså är han på det här sättet.
Han är militär, alltså är han på det här sättet.

Det har du fan rätt i, tror han är lätt att missuppfatta i det här oetiska skitprogrammet. Förstod precis att han vuxit upp med alkoholism i hemmet och allt föll på plats. Han pratar inte heller så ”monotont” i intervjuer, det är bara i programmet, nervositet kanske, obekvämt med det intima framför kameran också. Önskar att andra psykologer kunde ta avstånd från programmet, det handlar bara om ”bra tv”.
Citera
2023-05-26, 21:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Hade han varit överviktig hade han varit rent ful tror jag tyvärr! Men jo, det kanske är kroppen som gör det. Jag har faktiskt inte tittat så noga på den men ska göra det i nästa avsnitt.

Rent objektivt om jag bortser från deras personligheter tycker jag Alexander ser bäst ut av killarna, men hans beklagliga småkuksaura gör ju saken omöjlig, tyvärr. Agust är en gullig pojke och har fina ansiktsdrag faktiskt så förstår du e lite sugen! Hade han droppat den där urkultsstilen så hade han nog fått damer.
Han Fredrik får mig att tänka på Ronald Mcdonald på ett dåligt sätt och det enda han kommer prata om resten av livet är fotboll och olika saker som han köpt eller ska köpa så nej tack, då skrumpnar fittan ihop och går i nekros på mig av tråkighet.. men hur jag än vrider och vänder på det så kommer Arvid på sista plats. Vältränad militär eller ej.🤷🏼‍♀️

Rent objektivt håller jag inte med alls. Arvid har ett charmigt leende och hans röda hår och fräknar är ju ashett, älskar det. Agust är stilig/vacker.
Citera
2023-05-26, 22:36
Medlem
Citat:
Det har du fan rätt i, tror han är lätt att missuppfatta i det här oetiska skitprogrammet. Förstod precis att han vuxit upp med alkoholism i hemmet och allt föll på plats. Han pratar inte heller så ”monotont” i intervjuer, det är bara i programmet, nervositet kanske, obekvämt med det intima framför kameran också. Önskar att andra psykologer kunde ta avstånd från programmet, det handlar bara om ”bra tv”.
Psykolog Eva Rusz har tagit avstånd från programmet vill jag minnas.
Citera
2023-05-27, 05:22
Medlem
Isnatts avatar
Tänk om han hade haft Indiana Jones-filmerna i hyllan.
-Är det här din sorts film?!
-Ja
-DOM PISKAR BARN I FILMERNA?!
Jag var typ 12 när..
-Och dom plundrar och mördar.. Detta tycker du är bra?!
-Nu när du säger det SÅ..

-..och vad är det här, romper stomper?!

Vissa förstår inte att man kan lyssna på musik eller se filmer utan att ha en tro att det som syns på film eller sjungs i texter eller ritas som teckningar är avsändarens och mottagarens ärliga och sanna åsikt utan bara är nöje och skoj.
Han som skrev die hard VILL ju inte att dom som sker däri filmen ska ske. Och inte heller den som tittar.
Förstår inte varför vissa har så svårt att förstå det enkla.
Var samma för några år sedan när en kille sjöng med i Björn Rosenström.
Citera
2023-05-27, 06:23
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Rent objektivt håller jag inte med alls. Arvid har ett charmigt leende och hans röda hår och fräknar är ju ashett, älskar det. Agust är stilig/vacker.

Haha jaja det var väl ksk inte det bästa ordvalet.. men rent objektivt som i att jag tittar på dem med mina ögon bara. Fast det är fan svårt asså.🤷🏼‍♀️ Men det är rätt kul att prata om sånt här tycker jag. Du och jag har nog monumentalt olika killsmak!
Håller dock med om att Agust ser bra ut men vacker var väl att ta i? Vad är det för träsktroll du omger dig med till vardags?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in