Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-26, 01:02
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HolySimon
"Rätt" sorts tjej. Det är det som kallas för genuskontrakt. Hon beter sig inte som idealtypen av hur en kvinna ska bete sig och därför mobbas hon ut av, framför allt, de andra kvinnorna. Hon "vet inte sin plats" som kvinna, det vill säga hon agerar utanför den ram som kvinnor förväntas agera inom. Med andra ord är hon inte vek, undglidande, överslätande och mjuk. Hon tar för sig och vill vinna. Hon vet vad hon kan och vad hon vill, hon tar för sig av utrymmet och är rak och ärlig i det hon säger och gör.

Och nej, jag är inte en feminist. Genuskontraktet gäller även för män. Män som inte beter sig som en man ska blir även han utfryst/mobbad av andra män.

Det är rätt. Och genuskontraktet skulle jag vilja påstå bottnar i avundsjuka
2023-05-26, 01:22
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fresk66
Haha jobbar hon på Key Solutions? Sveriges kanske sämsta arbetsgivare. Personalen får inte prata med varandra under arbetstid, personalen får inte umgås med varandra efter arbetstider. Absolut inte vara vänner. Inga aw:s. Personalen blir klockad om de går på toaletten, osv, osv… Då fattar jag att Sophie är som hon är. Där blir man nerbruten. Jag har hört detta från 3 stycken oberoende personer som har jobbat där.

Och hur förhindrar de detta och vad blir straffet om de gör det ändå? Att de inte får prata med varandra under arbetstid och blir klockade om de går på toa kan jag tänka mig, men det övriga skulle ju innebära att de kontrollerar de anställdas fritid och det kan ju knappast vara lagligt.
2023-05-26, 01:58
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porkster
Det är sjukt hur tjejpakten var (är) så jävla stark i årets Robinson. Inte en enda jävel utanför pakten har satt sig upp emot den utan istället bråkat sinsemellan. För att inte tala om toffel-Dennis som inte mindre än TRE gånger blivit utröstad av tjejerna och gladeligen hade gjort det igen om han inte åkte ut på eget bevåg. Nu är det bara Sanna kvar i pakten men alla tassar fortfarande på tå kring den. Helt obegripligt. De måste verkligen ta in dem med lägst kognitivt och logiskt tänkande i Robinson; Det spelar ingen roll hur stort hot en annan person är, eller hur oense ni är, om du är i underläge gentemot den för närvarande största pakten måste du alliera dig med den. Klassisk blockpolitik. Du kan stå i finalen med självaste Hakuho, det spelar ingen roll att du sannolikt kommer förlora - det faktum att du ens är i finalen gör dig inte chanslös. Kontra att bli utröstad, och ha noll chans.
Dessutom fattar jag inte vad den kvarvarande pakten tror att de ska kunna åstadkomma i en finalvecka med individuella tävlingar. Förgifta motståndarnas mat? Liksom, what's the end game here? Ni vill lägga er om bara ni och Elin är kvar? Be my guest I suppose...

Pernilla måste vara den överlägset mest förunderliga person jag stött på, jag fattar verkligen inte hennes beslut. Hon öppnar käften i situationer som hon bara kan förlora på, utan att ha någon förtjänst. Hon ljuger och mobbar. Hon tror att hon kan tillrättavisa andra när det i själva verket är hon själv som beter sig överlägset värst. Herregud tänk att försöka ha en normal lunchkonversation i hennes närhet, om man inte får göra instick eller spinna iväg på idéer. Så otroligt tråkig och tryckt stämning det skulle vara. Jösses sånt begränsat intellekt och hjärnkapacitet hon verkar ha.

Bra att Elin och Amanda är kvar. De enda personerna med ryggrad i gänget. Oskar är OK för att han på nåt vis fyller den klassiska Robinsonrollen väl, men jag fattar inte varför han fjäskar inför tjejpakten fortfarande nu när den är död. Det där kunde du gjort de första dagarna, nu är det både försent och helt meningslöst. Som ni påminde mig om så hade han betett sig rätt illa mot Marcus, bara för att han var bättre än honom. Absolut Marcus hade säkert sina quirks, men du förådde honom för en ansiktslös fiende (tjejpakten) vilket för mig går så mycket emot sin egen självbevarelsedrift att man förtjänar att bli utslagen, och få ett Darwin award.

Jag hoppas Amanda vinner, hon behöver nog pengarna mer än Elin. Inte för att man får något för 500k nuförtiden men det är iaf en nice liten fickpeng. Elin förtjänar också att vinna, hon har iaf mental förmåga att lägga ihop 2 & 2 vilket varit sällsynt i årets säsong. Hon svek dock min bae Onuora (du är så cute omg) så då blir det Amanda som får min röst. Amanda har inte svikit någon vad jag minns utan har bara varit tålmodig när de vidriga brudarna och fega kräken försökt trycka ner henne och när svartsjuka småpojkar som Dennis fått egotrips och vänt henne ryggen.

Tre gånger? Vad jag vet har han bara åkt ut två gånger. När han kom till Gränslandet och när han åkte ut först innan finalveckan.
2023-05-26, 02:07
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Fattar inte att hon bara är 51 år hon måste ha fejkat sin ålder, hon måste ju vara minst 65 år?

I Sverige är det inte lika lätt att ljuga om sin ålder som i USA. Däremot tror jag att hon är en kedjerökare av rang samt har varit alldeles för mycket i solen. Sådant gör att man ser äldre ut.
2023-05-26, 02:18
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojojoj3

Hade det varit en vanlig röstning så hade Amanda åkt ut. Nu har hon åtminstone en chans. Skulle vara en skräll om Pernilla vinner mot Amanda i en fysisk gren.
2023-05-26, 02:23
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deostick
Plankan

Amanda Högvik är ute sedan länge. Det är Amanda Eliasson som är kvar.
2023-05-26, 02:25
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Elin röstade på Marcus efter att dom suttit fastkedjade men att rösta i öråd är en del av Robinson där man röstar på vad som är bäst för en själv. Jag tycker inte Elin gjorde fel trots att Marcus var min favorit.

Att under 40 dagar utanför tävling och öråd trycka ner andra människor och få dom att må dåligt är en helt annan sak. Pernilla, Sanna, Chris, Carro och Soffan borde skämmas för hur dom betett sig och jag hoppas innerligt att dom läser tråden här och kanske t.o.m. är inne och kommenterar

Elin gjorde däremot fel som avsiktligt saboterade för Marcus i tävlingen där de satt ihop.
2023-05-26, 02:36
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangesoundcloud
Som avhandlat tidigare i tråden var han den enda som röstade om sina motståndare, alla andra var ju redan ute. Han valde sanna för att hon är svagare än Amanda.

Givetvis var det inte därför. Han valde Sanna för att han fortfarande är lojal till tjejpakten. Hade det handlat om att få bort de starka spelarna hade det varit bättre att rösta på värdelösa Pernilla samt rösta ut Sophie framför Elin i det förra örådet.
2023-05-26, 03:06
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Ja, det finns två utfall som kittlar nu.

Hur menar du att de hade alla chanser att få en 100% tjejfinal? Oskar har ju varit immun i de två senaste öråden.
2023-05-26, 03:07
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Virrpanna, har du redan glömt bort vad du skrev i ditt förra inlägg, som jag citerade?

Finalavsnittet sänds inte på natten, det brukar börja före kl 21 när tittar på TV4play/Cmore.

Fast det står faktiskt att nästa avsnitt släpps 02.00 på Cmore. Sen om Tv4 har skrivit fel är en annan sak, men det är vad som står.
2023-05-26, 03:19
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Amanda har redan förlorat mot en tant i statiskt och lär göra det igen. Nu hoppas vi att Pernilla även vinner finalen det vore jäkligt skoj

Men tror det blir Oskar eller Sanna. Trist om den ovärdige Sanna vinner, en riktig skitpratare.

Fö erkände Oskar sin diagnos? ( ”vi som har det svårt”). Med vardagen och det sociala ?

Asperger!

Amanda la sig mot Elin i den förra statiska tävlingen. Det säger inget om hur hon kommer klara sig mot Pernilla.
2023-05-26, 03:36
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Det är sjukt att Anders Lundin badar med kläderna på när han ska ut och plocka plankor

Elins vrister är abnormt feta, konstigt

Oscar får inte vinna Robinsson!

Är du bög och hade velat se honom utan kläder eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in