Beror på vad det handlar om. Bevisligen uppträder inte Amanda utanför normer och därmed är det Pernilla som stör sig utan grund.
Jag tänkte fråga vad ordet "bevisligen" betyder för dig, men jag kom på att jag inte orkar gå ner i ännu en rabit hole..
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Spoiler om duellen mellan Amanda och Pernilla och vem som tar sig till final:
På Robinsons facebook så skriver någon att TV4 återigen tabbat sig och visat i en vinjett vem som går vidare.
Att Pernilla syns tydlig.
Går även i linje med att Chris skrivit nåt om karma och antydningar om ö-rådet.
Ja det är klart hon antagligen förlorar, kolla på hennes spinkiga armar. Det var därför hon "gav" bort vinsten till Elin
En sista grej gällande Amanda.
Egentligen håller jag med om att hon är som ett barn.
Barn är ju ofta narcissistiska och egoistiska som har lätt att vara elaka mot varandra. En narcissist är egentligen en vuxen som har stannat kvar i ett barns nivå i den känslomässiga utvecklingen.. Så egentligen är vi ganska överens om vem hon är som person. Det enda skillnaden är några detaljer om hur medveten hon är i olika situationer, och då vill ni påstå att hon är mer efterbliven och skadad än vad jag tror att hon är.. Men men det är egentligen skitsamma.. Vilket fall som helst så har det varit fantastiskt intressant att se er bortförklara grej efter grej till den nivån att ni har målat upp en bild av den mest efterblivna 29 åringen som någonsin har funnits.. Ingenstans på vägen har ni stannat upp och tänkt: "vänta nu vad håller vi på med, är det här verkligen det vi vill? "
Undra vad Amanda själv tycker om hennes krigare här inne som gör allt för att måla upp henne som en efterbliven, egoistiskt liten poljkflicka i huvudet.
Det finns nått som heter Folie ā deux (Shared Psychotic Disorder) och det är när psykoser smittas från en person till en annan, jag har sett dokumentärer och film om det, men det var helt underbart att se det hända i en forum tråd. Tack för all underhållning speciellt till dig Lostworld du har verkligen lagt in din själ för att bidra till masspsykosen i tråden. Det har inte krävts mycket att pusha ditt kampanjande till det super extrema och det tackar jag dig för .. Robinson säsongen har inte inte varit super bra men själva tråd säsongen har varit helt fantastiskt som jag sent kommer glömma.
Tack och adjö
Känns som 95 % (mig själv inräknat)av de som kommenterat programmet här och på Insta har hållt på och gillat Marcus, Erik, Amanda och Elin. Har det någonsin varit en Robinson säsong med så samstämmiga åsikter?
Känns som 95 % (mig själv inräknat)av de som kommenterat programmet här och på Insta har hållt på och gillat Marcus, Erik, Amanda och Elin. Har det någonsin varit en Robinson säsong med så samstämmiga åsikter?
Var nog länge sedan. En anledning är att konflikterna (till största delen) som kan dela upp tittarna inte varit av mångfald och feministisk art. Istället har det handlat om frågor som flesta kan slutas samman om, oavsett ideologi. De som inte hållit med majoriteten är de sjuka vänsterfeministerna och hbtq-försvarna som inte ser problemet i Chris uppträdande eller mobbningen mot Amanda. Hon är ett hot mot feminismens grundpelare, att vara offer och alltid problemisera män. Amanda blir kompis med män istället för att klaga på dem.
Jag tänkte fråga vad ordet "bevisligen" betyder för dig, men jag kom på att jag inte orkar gå ner i ännu en rabit hole..
Ja det är klart hon antagligen förlorar, kolla på hennes spinkiga armar. Det var därför hon "gav" bort vinsten till Elin
Barn är ju ofta narcissistiska och egoistiska som har lätt att vara elaka mot varandra. En narcissist är egentligen en vuxen som har stannat kvar i ett barns nivå i den känslomässiga utvecklingen.. Så egentligen är vi ganska överens om vem hon är som person. Det enda skillnaden är några detaljer om hur medveten hon är i olika situationer, och då vill ni påstå att hon är mer efterbliven och skadad än vad jag tror att hon är.. Men men det är egentligen skitsamma.. Vilket fall som helst så har det varit fantastiskt intressant att se er bortförklara grej efter grej till den nivån att ni har målat upp en bild av den mest efterblivna 29 åringen som någonsin har funnits.. Ingenstans på vägen har ni stannat upp och tänkt: "vänta nu vad håller vi på med, är det här verkligen det vi vill? "
Undra vad Amanda själv tycker om hennes krigare här inne som gör allt för att måla upp henne som en efterbliven, egoistiskt liten poljkflicka i huvudet.
Det finns nått som heter Folie ā deux (Shared Psychotic Disorder) och det är när psykoser smittas från en person till en annan, jag har sett dokumentärer och film om det, men det var helt underbart att se det hända i en forum tråd. Tack för all underhållning speciellt till dig Lostworld du har verkligen lagt in din själ för att bidra till masspsykosen i tråden. Det har inte krävts mycket att pusha ditt kampanjande till det super extrema och det tackar jag dig för .. Robinson säsongen har inte inte varit super bra men själva tråd säsongen har varit helt fantastiskt som jag sent kommer glömma.
Tack och adjö
Du inser att du också framstår som lätt manisk när du, sida efter sida, skriver spaltmeter om hur dålig Amanda är? Någonstans på vägen har det gått till överdrift, och när du får lite distans till den här säsongen så trillar nog poletten ner även för dig.
Uppenbarligen. Det vill säga att inget som visats eller sagts om henne är på något vis värt att slå ner på.
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Tack och adjö
Tack och adjö
Haha, inte mycket av människokännare? Amanda är helt klart en av de minst narcissistiska / egoistiska deltagare denna säsongen. Vad har du rökt på egentligen? Tex, 90%+ av de som var med hade blivit jävligt snea om de blivit så pass kritiserade som Amanda blivit. Sanna är tex är ju den största hycklaren där, Amanda har kommenterat något om hennes kropp, uppenbart alla fattar att det inte varit med intentionen att såra, sen ska man läxa upp Amanda "Jag hade faktiskt kunnat ha haft bröstcancer blabla, man ska inte kommentera folks kroppar, så bara så du vet det är det fel på din person & du borde förändra dig så att du passar in i mina normer här". Eller tex hur hon hanterade att bli backstabbad av Dennis & co när Dennis blev svartsjuk & körde läggmatch, majoriteten av alla deltagare hade varit snea som fan efter det sveket. Likadant i hur hon styrde upp Nord när hon kom dit, knappast egoistisk.
Sen folk som har problem med Amanda verkar mest vara så jävla lättstötta patetiska människor som inte klarar av folk som är raka & ofiltrerade. De klarar helt enkelt inte av att folk inte är lika undergivna & mesiga som de själva är & håller samtalen på bebis-nivå för att man inte ska råka såra någons små känslor. "Åh Amanda, det är faktiskt inte okej det där du sa om att min tånagel såg sne ut, det är faktiskt jävligt känsligt ska du veta, tänk om jag haft någon i min närhet som dött av en sne nagel?"
Jävligt roligt med att bland den största kritiken mot henne som person verkar vara är att hon är så jävla glad hela tiden, kom igen. Elin har rätt att det är fullt med avundsjuka brudar som inte klarar av att någon annan brud sticker ut & tar för sig, de blir så jävla avundsjuka att de spricker nästan & sen börjar skitsnacket för att trycka ner personen. Kanske en sådan brud du är Insynsrapportering?
På Robinsons facebook så skriver någon att TV4 återigen tabbat sig och visat i en vinjett vem som går vidare.
Att X syns tydlig.
Skrev personen något mer om vilket vinjett det handlade om? Alltid kul när TV4 tabbar sig! Kan inte ha varit mini-trailern i slutet av dagens avsnitt, för det gick väl inte riktigt att se något(?) Föregående år har de spoilat mängder i den stora trailern inför säsongerna, men tror inte ens det släpptes någon i år (så det kan inte heller vara den).
Citat:
Ursprungligen postat av Heddabritt
I stort sett varje säsong har folket haft 2-3 som storfavoriter. Här har du en omröstning kring hur det såg ut senaste säsongen: (FB) Robinson 2022 Höst (Malaysia)
Tror mycket handlar om att produktionen har som mål att skapa engagemang och framhäva känslor och starka åsikter hos tittarna. Detta görs genom att de medvetet "skapar favoriter" för oss tittare. Det vill att vi t.ex. ska avsky Pernilla och heja på the underdog, som i årets säsong är Amanda. När de har klippt materialet så har de haft det som målbild. De vill att Pernilla ska att framstå som en satmara (vilket hon delvis är), men de använder alla medel för förstärka den uppfattningen.
Amanda var exempelvis extremt tydlig igår på Instagram att hon och Sanna kom mycket bra överens efter första dagen tillsammans och att de båda önskade att de träffats tidigare under säsongen. Framgick det för oss tittare? Inte direkt. Folk skriker både här och på Facebook att Sanna har mobbat Amanda... Vi har helt enkelt fått se en missvisande bild av verkligheten. #bara20vinklademinuteravenheldag
Senast redigerad av peterZiipen 2023-05-25 kl. 16:17.
Det är sjukt hur tjejpakten var (är) så jävla stark i årets Robinson. Inte en enda jävel utanför pakten har satt sig upp emot den utan istället bråkat sinsemellan. För att inte tala om toffel-Dennis som inte mindre än TRE gånger blivit utröstad av tjejerna och gladeligen hade gjort det igen om han inte åkte ut på eget bevåg. Nu är det bara Sanna kvar i pakten men alla tassar fortfarande på tå kring den. Helt obegripligt. De måste verkligen ta in dem med lägst kognitivt och logiskt tänkande i Robinson; Det spelar ingen roll hur stort hot en annan person är, eller hur oense ni är, om du är i underläge gentemot den för närvarande största pakten måste du alliera dig med den. Klassisk blockpolitik. Du kan stå i finalen med självaste Hakuho, det spelar ingen roll att du sannolikt kommer förlora - det faktum att du ens är i finalen gör dig inte chanslös. Kontra att bli utröstad, och ha noll chans.
Dessutom fattar jag inte vad den kvarvarande pakten tror att de ska kunna åstadkomma i en finalvecka med individuella tävlingar. Förgifta motståndarnas mat? Liksom, what's the end game here? Ni vill lägga er om bara ni och Elin är kvar? Be my guest I suppose...
Pernilla måste vara den överlägset mest förunderliga person jag stött på, jag fattar verkligen inte hennes beslut. Hon öppnar käften i situationer som hon bara kan förlora på, utan att ha någon förtjänst. Hon ljuger och mobbar. Hon tror att hon kan tillrättavisa andra när det i själva verket är hon själv som beter sig överlägset värst. Herregud tänk att försöka ha en normal lunchkonversation i hennes närhet, om man inte får göra instick eller spinna iväg på idéer. Så otroligt tråkig och tryckt stämning det skulle vara. Jösses sånt begränsat intellekt och hjärnkapacitet hon verkar ha.
Bra att Elin och Amanda är kvar. De enda personerna med ryggrad i gänget. Oskar är OK för att han på nåt vis fyller den klassiska Robinsonrollen väl, men jag fattar inte varför han fjäskar inför tjejpakten fortfarande nu när den är död. Det där kunde du gjort de första dagarna, nu är det både försent och helt meningslöst. Som ni påminde mig om så hade han betett sig rätt illa mot Marcus, bara för att han var bättre än honom. Absolut Marcus hade säkert sina quirks, men du förådde honom för en ansiktslös fiende (tjejpakten) vilket för mig går så mycket emot sin egen självbevarelsedrift att man förtjänar att bli utslagen, och få ett Darwin award.
Jag hoppas Amanda vinner, hon behöver nog pengarna mer än Elin. Inte för att man får något för 500k nuförtiden men det är iaf en nice liten fickpeng. Elin förtjänar också att vinna, hon har iaf mental förmåga att lägga ihop 2 & 2 vilket varit sällsynt i årets säsong. Hon svek dock min bae Onuora (du är så cute omg) så då blir det Amanda som får min röst. Amanda har inte svikit någon vad jag minns utan har bara varit tålmodig när de vidriga brudarna och fega kräken försökt trycka ner henne och när svartsjuka småpojkar som Dennis fått egotrips och vänt henne ryggen.
Kunde inte skrivit det bättre.
Pernilla tror på något sätt att hon är överlägsen många andra men hon fattar inte att ingen vill umgås med henne och tycker hon är en
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Sanna blev ännu fulare efter senaste programmet och hon behöver nog pengarna för att lyfta upp allt som hänger. Riktigt motbjudande och råttan behöver ingen närmare kommentar hur det står till estetiskt. Vidrigt fula kärringar båda två. Hoppas för fan att dom åker ut med dunder och brak på den där plankan.
Har varit helt underbart att i dom sista avsnitten sett den berömda tjejpakten komma sist och försvinna en efter en. Fjanten Cris var i alla fall väldigt rolig när han blev kränkt av råttans tack. Så kul och det är ännu mer tillfredställande då dom visar sitt missnöje. Råttan är inte särskilt diplomatiskt..
Ja tjejpakten höll inte trots att Oskar och Dennis kastade sig själva under bussen som downisar, bäst var när Sophie blev besviken när hon var först med stegarna fattar inte hur hon kunde åka.
Ja men Sanna slår råttan med hästlängder när det gäller utseende men det gör typ alla i hela världen ha ha
Jag håller med den överväldigande majoriteten härinne, bortsett från de tre tjejgängsentusiasterna och de fåtaliga freaks som vill att Pernilla skall vinna bara för att hon är impopulär. Men ni har alla fel om en sak, och någon (minns inte vem) har redan påpekat det: De 3-4 värsta mobbarna var Sophie, Chris och Carro, samt för min del också förrädaren Dennis DY. De var mycket värre än Pernilla och Sanna. Att de två får uppleva mest hat från tittarna är fel, utan det beror på att de gick längst i tävlingen.
Som jag sagt tidigare har jag sett många gånger besvikelsen från Carro när hon åkte ut. En liten kavalkad med deras tre förluster är rolig att se!
Däremot återkommer jag nog inte, för när Amanda åker ut slutar Robinson för min del. Trollet insynsrapportering får i så fall njuta, om hans fiende Amanda åket ut. Den allra duktigaste kvinnan, som SJÄLVKLART ska röstas ut, eftersom en kvinna ska vinna i år. "Rätt sorts" kvinna ska vinna, alltså. Inte Amanda!