Nu skyller Pernilla på redigeringen så klart.
Det är vad denna typ av människor alltid gör.
Jag har sagt det tidigare; även fast program klipps och redigeras så kan man ändå få en rättvis uppfattning om en person; vad de säger, hur de beter sig, deras utstrålning, språkbruk osv.
Det är inte så att en person är helt annorlunda mot hur den framstår i programmet, så funkar det inte.
Pernilla:
Ja, tyvärr har ju TV4 klippt det så att det ser ut som att det är intriger och mobbing hela tiden, vilket det inte var. Men det blir väl bra tv av det och folk har någon att irritera sig på. Jag säger det igen, jag har aldrig mobbat någon eller ljugit för någon. Folk väljer att se det de vill se och gör en sanning av det..
Jag gillar Amanda jättemycket och hon är ett superstort hot, jag sa det till henne både då och efteråt, och jag tycker det nu också, att hon är en väldigt värdig Robinsonvinnare, men jag vill inte att hon ska vinna, det vill ju jag göra. Därför behöver vi få ut henne! Jag gissar att det finns över 200 timmars film på var och en som är kvar nu, så om det är klippt till fördel för Amanda och TV4? Självklart, det är jag som blir uthängd. Det finns så mycket roligare saker att visa som hände på öarna, men det ger nog inga tittarsiffror. Hela det här gänget som var med är fantastiska och det är jäkligt roligt att fortfarande ha kontakt med dem!
Även Amanda uttalar sig:
Jag ser det som härskarteknik, hon ser inte längre än hennes näsa räcker och stampar nu i klaveret. Där och då, jag va ledsen i det men stark. Visste att hon hade fel, men argumenterade inte för det. För jag vill minnas att man ska inte argumentera med endel människor, det gör ingen nytta..
https://www.hant.se/noje/tittarna-rasar-efter-pernilla-blocks-beteende-i-robinson/9670844