Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-24, 12:54
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Det är inte heller en slump att det är de 3 största trashen (Amanda, Pernilla och Sanna) som stör sig på varandra.. Det där säger nått om alla 3. Men alla här bråkar om änglar och demoner när i själva verket så är "änglarna"(som inte ens finns) sällan med i konflikter överhuvudtaget. Men man kan ju bråka om det detaljer hit och dit i evighet om det är det man vill.
Bara det att du buntar ihop Amanda med Pernilla och Sanna säger ju allt...
Och Carro och Chris tillhör inte "de största trashen"?

Mobbning är ingen "konflikt" utan det är när andra begår övergrepp, fysiska och psykiska, mot en annan person. Men det är väl självklart att det är din stil att skuldbelägga offret, något annat hade ju verkligen förvånat.
2023-05-24, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Bara det att du buntar ihop Amanda med Pernilla och Sanna säger ju allt...
Och Carro och Chris tillhör inte "de största trashen"?

Mobbning är ingen "konflikt" utan det är när andra begår övergrepp, fysiska och psykiska, mot en annan person. Men det är väl självklart att det är din stil att skuldbelägga offret, något annat hade ju verkligen förvånat.

Det krävs inte mycket för att du ska bli triggad

Du har jobbat övertid på tråden för att försöka tysta ner alla som inte tycker att Amanda är en gud.
Du gör det klassiska som du alltid gör i dina "Pernillaliknade"-påhopp och det är att försöka få andra att försvara nån annan i Robinson för då kan du minsann påminna de att de inte heller är perfekt.. Och det spelar ingen roll hur mycket man säger till dig att man inte heller själv tror att de andra är perfekt så det går inte in i huvudet på dig.
Alla vet att Chris har sagt fitta och Carro har stått bredvid, det är nog den grejen som alla här inne vet mest att det har hänt för att du har skrivit om det 5 gånger om dagen (och det är nästan utan att överdriva)..

Carro och chris är inte där längre, men hade Carro varit där så är jag helt säker på att trashen Pernilla och Sanna (Sanna som du trodde högst om av tjej-gänget) inte hade gjort det de gör nu, det hade inte Carro tillåtit.

Och som jag sa förr så tror jag att Amanda skulle kunna vara "kompis" med Chris om inte Amanda kände sig otillräcklig att hon är oknullbar för honom.

Nu kommer du bara fortsätta älta om att Amanda visst är en gud och att alla andra är grovt avundsjuka.. Tröttsamt..
Senast redigerad av Insynsrapportering 2023-05-24 kl. 13:20.
2023-05-24, 13:28
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Det krävs inte mycket för att du ska bli triggad

Du har jobbat övertid på tråden för att försöka tysta ner alla som inte tycker att Amanda är en gud.
Du gör det klassiska som du alltid gör i dina "Pernillaliknade"-påhopp och det är att försöka få andra att försvara nån annan i Robinson för då kan du minsann påminna de att de inte heller är perfekt.. Och det spelar ingen roll hur mycket man säger till dig att man inte heller själv tror att de andra är perfekt så det går inte in i huvudet på dig.
Alla vet att Chris har sagt fitta och Carro har stått bredvid, det är nog den grejen som alla här inne vet mest att det har hänt för att du har skrivit om det 5 gånger om dagen (och det är nästan utan att överdriva)..

Carro och chris är inte där längre, men hade Carro varit där så är jag helt säker på att trashen Pernilla och Sanna (Sanna som du trodde högst om av tjej-gänget) inte hade gjort det de gör nu, det hade inte Carro tillåtit.
Och som jag sa förr så tror jag att Chris skulle kunna vara kompis med Amanda om inte Amanda kände sig otillräcklig att hon är oknullbar för honom.

Nu kommer du bara fortsätta älta om att Amanda visst är en gud och att alla andra är grovt avundsjuka.. Tröttsamt..
Du pratar om änglar och demoner, samtidigt som du slängar dig med gudar hit och dit.
Återigen, logik och konsekvens är inte din starka sida

"tysta ner alla som inte tycker att Amanda är en gud"
Vilka "alla"? Ni är typ tre stycken som hela tiden ser tvärtom och lider av vanföreställningar.

Carro gjorde mer än stod bredvid, hon har absolut hatat Amanda i lika stor utsträckning som Chris och övriga pakten bara att hon inte lät det framkomma inför kameran för det förstör hennes image som "snäll" som hon försöker lura dig och andra med.
Du gör misstaget att höja henne över de övriga, vilket återigen bara visar på ditt dåliga omdöme.
Hon är ledaren av packet tillsammans med Chris.
2023-05-24, 13:39
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:

Det här är ju också helt fel.
Carro ej tillåtit?
2023-05-24, 13:44
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Kan lika gärna vara precis tvärt om. Kamerorna rullar såklart inte konstant från morgon till kväll. Varje gång vi ser två personer stå och prata längre bort på stranden, eller exempelvis i vattnet, så är det ju uppenbart att det är produktionsteamet som bett deltagarna att prata om ett specifikt ämne. Dessa samtal sker inte naturligt.

"Ey, Sanna, kan inte du gå och prata med Pernilla och Sophie om situation-x... Snyggt! Ge oss nu 10 minuter att göra oss redo, så kan ni sen gå och ta snacket med Amanda, så vi även får det på film..."

Sen ägnas ett helt avsnitt åt denna händelse, som då (förmodligen) framstår som värre än vad den faktiskt är.

Kamerateamet är inte en fluga på väggen.

Ja men det betyder ju inget i det här fallet. Det är ju knappast så att teamet har regisserat att Pernilla och Sanna alltid ska hacka på och mobba Amanda.
2023-05-24, 13:53
Bannlyst
Citat:
Du pratar om änglar och demoner, samtidigt som du slängar dig med gudar hit och dit.
Återigen, logik och konsekvens är inte din starka sida

"tysta ner alla som inte tycker att Amanda är en gud"
Vilka "alla"? Ni är typ tre stycken som hela tiden ser tvärtom och lider av vanföreställningar.

Carro gjorde mer än stod bredvid, hon har absolut hatat Amanda i lika stor utsträckning som Chris och övriga pakten bara att hon inte lät det framkomma inför kameran för det förstör hennes image som "snäll" som hon försöker lura dig och andra med.
Du gör misstaget att höja henne över de övriga, vilket återigen bara visar på ditt dåliga omdöme.
Hon är ledaren av packet tillsammans med Chris.
ja jag är helt säker på även Carro har stört sig på Amanda,, men det tog ett tag,, det var inte så att de såg henne och tänkte: här en den snyggaste och starkaste tjejen på planeten så henne måste vi få ut.. Utan det var när de fick se hur hon var som människa som de började störa sig på henne..
Med din logik så är det Christina som borde vara en vackraste och strakaste människorna som någonsin har funnits för hon blev utröstad först. Jag är rätt säker på att Zeki hade den logiken också Alla var så avundsjuka på honom för att han var så stark och snygg.

Pernilla må vara ett svin som alltid hittar på ursäkter att sätta dit folk men hon använder sig rätt mycket av sanningen när hon ska "hyvla" folk, det är ingen slump att hon stör sig just på Amanda. Det brukar ju de mest trasiga göra med varandra. Som du och jag i den här tråden. Men inte där fallet så är det du som inte kan låta mig tycka vad jag vill utan att hopp in i mina inlägg, och jag är inte lika cool och trygg som Greta att kunna låta bli att svara

Som sagt tröttsamt. Det måste också så otroligt tröttsamt av alla i tråden se oss skriva samma sak till varandra om och om och om och om igen.
Jag bryr mig inte om dina inlägg längre (om du inte svarar mig) du får ju tycka vad du vill för mig. Men varför blir du så triggad av mina?
2023-05-24, 14:02
Avslutad
Citat:
Sophie jobbar sen sex år tillbaka på ett vuxendagis med rosa väggar, pingisbord och hundar på bild bland medarbetarna. En arbetsplats där alla är säljare som de ersatt med finare titlar för att skönmåla/dölja detta. Hon har inte tagit sig vidare vilket är ovanligt för en person i den åldern. Så hon lär behöva sin anställning i vuxendagiset mer än nånsin, en skyddad verkstad för människor som henne.

https://www.keysolutions.se/

Haha jobbar hon på Key Solutions? Sveriges kanske sämsta arbetsgivare. Personalen får inte prata med varandra under arbetstid, personalen får inte umgås med varandra efter arbetstider. Absolut inte vara vänner. Inga aw:s. Personalen blir klockad om de går på toaletten, osv, osv… Då fattar jag att Sophie är som hon är. Där blir man nerbruten. Jag har hört detta från 3 stycken oberoende personer som har jobbat där.
2023-05-24, 14:31
Medlem
Citat:
Det finns olika typer av mobbning. Den du beskriver är ju något som barn mer ägnar sig åt.
Detta är mer en psykologisk variant och vuxenmobbning.
Ett klassiskt beteende där svaga kvinnor i grupp ger sig på en annan, ofta starkare kvinna. Det förekommer hela tiden i skolan och på arbetsplatser.
Det är ju tydligt hur de försöker trycka ner henne och få henne att be om ursäkt för sin blotta existens.
Amanda kan inte ens bidra med något i ett pågående samtal för då anklagas hon för att "ta över".
Allt vänds emot henne, hon kan inte säga eller göra någonting rätt enligt dessa kvinnor utan då ska hon "varnas", få tillsägningar och korrigeras på olika sätt.
Det är psykisk misshandel dessutom. Samma variant som när en partner trycker ner en annan så att denne till slut stryker längs med väggarna för att inte "provocera" eller säga "fel" saker.

Det som vi bevittnar i årets Robinson är kvinnopakter som finns överallt. Svaga, osjälvständiga, medelmåttiga kvinnor bildar pakt med likasinnade för att känna sig starkare. De skulle vilja vara briljanta, begåvade, starka och självständiga, men de är motsatsen. Därför är de avudsjuka på dom kvinnor som har allt som de önskar sig ha men själva saknar. De gör allt för att sänka alla starka kvinnor och när de lyckas med det känner de sig starka när de lyckats göra en stark till ngt mindre. De tar ingen hänsyn till att de har varit 10 mot en för att vinna.

Amanda är den sortens kvinna som inte behöver en pakt, hon är stark och har inget intresse att pakta och snacka skit för att sänka ngn. Sådana som hon får aldrig en plats på en kvinnopakt, de blir hatobjekt som fryses ut. Staka kvinnor trivs bättre med män, som låter dom vara sig själva. Pakter stärker en svag kvinna, men det har ett pris, de får inte vara sig själva utan måste följa paktens oskrivna regler om hur man får vara. De måste passa in, måste vara lagom och inte sticka ut på ett posivit sätt, man får inte vara bättre än ngn annan. Paktande kvinnor har så dålig självkännedom att de fattar inte vilket pris de betalar för att vara med en kvinnopakt. I en pakt kan de aldrig sticka ut, lysa, skina och ge gärnet utan de får nöja sig att förbli medelmåttor. Även män kan vara avudsjuka på starka kvinnor och gå med på en kvinnopakt för att sänka en stark kvinna.

Den motstånd som Amanda möter handlar inte om att "det här är en tävling, man måste rösta ut dom starka", det är bara en ursäkt. Man ser att det här handlar om mkt mer, det här är en typisk kvinnopakt mot ngn som inte finner sig i att förminska sig för att få tillhöra deras pakt och skall ut. Kvinnor i Robinsonpakt bildar säkert pakt mot starka kvinnor även utanför Robinson.
2023-05-24, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jag tror att det är Sanna som är avundsjuk på Amandas fina små bröst!

Mmmm scenen i gränslandet med Amandas styva bröstvårtor genom t-shirten är oförglömlig. 😋🤩
2023-05-24, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Onsdag

Senast redigerad av grobiankungen 2023-05-24 kl. 15:07.
2023-05-24, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Amanda är en sann överlevare. Hon väljer att umgås mest med Erik, som älskar henne och accepterar henne som hon är istället för att kritisera, klaga på henne och försöka ändra på henne. Hon behandlar honom på samma sätt och de stormtrivs tack vare varandra. Dom vänder sig till varandra och har det bra. De andra retar sig på deras vänskap och klagar på att de inte vill umgås med dem.

Varför skulle hon vilja umgås med dom som inte accepterar henne som hon är? De andra tror sig vara bättre och tillrättavisar henne, försöker ändra henne till ngt som de tror sig vara d v s moraliskt bättre.
I ställer för att snacka om dom andra, älta på deras inbillade och existerande fel och brister, att prata illa om andra för att framstå själv som bättre har hon trevligt med Erik. Hon hittar ett sätt att må bra, trots allas motstånd och mobbing.

Hon har sagt att hon har ADHD och berättat vad det innebär, d v s att hon kan säga saker utan filter, som ett barn som säger sanningar. Hon har bett dom att säga till när hon släpper en groda eftersom hon inte ser det själv. När de andra säger till ber hon om ursäkt. De andra tar ingen hänsyn till hennes diagnos, de försöker inte ens ta henne som hon är, utan kräver att hon skall vara ngt annat. Det är mer moget att låta dom andra vara vad de är, som Amanda gör, än att fästa sig vid andras brister och försöka ändra på dom. Om man gör en djupdykning i sitt innersta inser man hur mkt skit har man själv och då har man varken tid eller resurser att rota i andras fel och brister. Ett sätt att fly sina egna skavanker är att fästa sig vid dom andras brister. Är det det dom andra gör?
Håller helt med!
2023-05-24, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foden
Att Amanda är sexig kan nog i princip alla män som är straight hålla med om. Men att Sanna är sexig är jävligt svårt att förstå. Såvida man inte är 65 år och heter Bernt.

Sanna kan åka ner till Tjecken och fortsätta framför kameran..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in