Citat:
Ja, veteranmopeder och badminton kanske inte är så illa (dock är jag ganska ung). Det kan vara något, paddel verkar också som något intressant som är relativt inne just nu (men verkar avta lite?). Jag tycker också att det tyvärr är lite trist att vi kanske är lite väl instängda här i Sverige. Folk skaffar sina nätverk och de konsolideras så pass tidigt, ibland vid gymnasieåldern. Jag är ju mellan 20-30 år, så jättegammal är jag ju inte. Jag har även funderat på kampsportsklubbar (ex, boxning för motionens skull) som har vuxenträning. Där skapas ett konkret sammanhang vilket man kan bygga på, tänker jag.
Får man fråga, hur är ditt sociala liv? Upplever du personligen denna svårighet att lära känna människor?
Får man fråga, hur är ditt sociala liv? Upplever du personligen denna svårighet att lära känna människor?
Jag är fd boxare så ja det är en väg in att träffa schyssta människor. Det skall sägas att det är är en del problemmänniskor inom mma, thaiboxning mm (skriver av personlig erfarenhet) så boxning är ofta av oklar anledning mindre sådana problem i.
Jag är sådan person som tycker jag är ensam fastän jag träffat olika vänner kanske tre kvällar i veckan (har familj så det går inte mer). jag fick fundera en stund om jag har svårighet i att lära känna människor då absoluta merparten av de jag känner har jag känt rätt länge. Senaste två åren så jag jag bara lärt känna en person ytterligare som jag umgås med. Jag har lätt för tal, men en bra fråga, jag själv kommer nu i vår börja i en cykelklubb ock skall se hur det går med det sociala där.
En, lite tråkig, iakttagelse är att de vänner man lärde känna som barn har man ett starkare band med, där det går att tala om allt. De man lär känna senare i livet kommer man inte liksom lika nära, man har lite små hemligheter man inte delar med sig av, som man gjorde med sina barndomsvänner