Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-12-10, 13:51
Medlem
aNkAn41s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donbistotovarr
good 1

gå ut på krogen för första gången själv... nja..
Citera
2010-12-10, 15:15
Medlem
Jag tror att det absoluta bästa sättet att skaffa många nya vänner är att börja plugga ett program på högskola, helst i en ny stad för att få lite ny start på det hela.
Var med på allt från början, insparksveckan, gå på alla fester, umgås med folket, medverka i alla aktiviteter även om det är tråkigt, häng med i konversationer och tänk att ingen vet att du egentligen är blyg, då kommer du också glömma bort det
Citera
2012-01-01, 02:06
Medlem
trordujas avatar
skaffa vänner.

Tjena! jag ska flytta och studera på annan ort. jag vill helst ha "vänner" så fort som möjligt.. vad ska jag tänka på ?
någon som har erfarenhet av det här med att flytta och komma in i vänkrättsar?
vad gjorde ni för fel? och vad gjorde ni bra?
Senast redigerad av trorduja 2012-01-01 kl. 02:08.
Citera
2012-01-01, 02:09
Bannlyst
bara köra på se upp så du inte får dryparn bare
Citera
2012-01-01, 02:11
Medlem
ajajs avatar
Vad med på mycket av nollnings aktiviteterna och försök komma med någon förening
Citera
2012-01-01, 02:12
Medlem
FuckYouPleases avatar
Internet är ju ett bra forum att skaffa vänner på. Har du några intressen? Gå med i en kör, börja i ett fotbollslag eller vad du nu har för intressen så brukar det ge sig.

Min erfarenhet är att det kan vara ganska svårt att skaffa vänner som vuxen men genom en hyfsat nystartad hobby har jag skaffat några nya vänner med samma intresse. Jättekul

Var inte för på bara

Lycka till!
Citera
2012-01-01, 02:17
Medlem
youaresosilents avatar
Vart ska du flytta någonstans?

Var med på mottagning/nollning, gå med i en förening, engagera dig i nation. Möjligheter till att skaffa nya vänner är oändliga när man börjar studera.
Citera
2012-01-01, 02:22
Medlem
trordujas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youaresosilent
Vart ska du flytta någonstans?

Var med på mottagning/nollning, gå med i en förening, engagera dig i nation. Möjligheter till att skaffa nya vänner är oändliga när man börjar studera.
Jag har inte riktigt bestämt mig vart jag ska studera än eftersom det finns nästan överallt utom just här.. men det jag är rädd för är att inte få några vänner alls och sitta på flashback och skriva om mina problem som tidigare..

och det där med "för på" det tänker jag på hela tiden jag är en sånn person som ofta är just "för på"
Jag vill helst ändra på mig och bli "vis" alltså en vän som dom kan lita på och se upp till.
inte den som hoppar runt och försöker vara rolig..
Senast redigerad av trorduja 2012-01-01 kl. 02:26.
Citera
2012-01-01, 02:43
Medlem
Shawn92s avatar
Det märks av ditt skrivande att du VILL lära känna nya människor, många "tror" att de vill - men det handlar snarare om att de känner sig obekväma när de är ensamma - ju snabbare du blir bekväm att vara med dig själv och har roligt när du är med dig själv, desto lättare och mindre krystat blir det att ta kontakt med dina medmänniskor!

Ett tips som fungerat GALANT för min del är boken "How to make friends and influence people" av Dale Carnegie. Du kommer älska den TS- ge den ett försök vettja!

Good luck!

Peace!
Citera
2012-01-01, 02:55
Medlem
trordujas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shawn92
Det märks av ditt skrivande att du VILL lära känna nya människor, många "tror" att de vill - men det handlar snarare om att de känner sig obekväma när de är ensamma - ju snabbare du blir bekväm att vara med dig själv och har roligt när du är med dig själv, desto lättare och mindre krystat blir det att ta kontakt med dina medmänniskor!

Ett tips som fungerat GALANT för min del är boken "How to make friends and influence people" av Dale Carnegie. Du kommer älska den TS- ge den ett försök vettja!

Good luck!

Peace!
tack så hemskt mycket. ska läsa den på stört! men enligt mig är det pinsamt att låna en sånn här bok..
men den skiten får jag ta
Citera
2012-01-01, 03:38
Medlem
Shawn92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trorduja
tack så hemskt mycket. ska läsa den på stört! men enligt mig är det pinsamt att låna en sånn här bok..
men den skiten får jag ta

Äsch! Vi dör allihopa en dag - vad har du att förloa vännen?
Citera
2012-01-01, 05:00
Medlem
johaaaaanness avatar
sitter i samma båt ( ska plugga i stockholm )..
Jag var orolig och gjorde en liknande tråd, till sist bestämde jag mig bara för att besöka skolan
för att få en mer personlig inblick än vad recensioner och liknande säger.

Folk var supertrevliga och jag är jätte peppad !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in