Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-23, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66
Ahh tuttarna får hon nog fixa till lite ändå, bröst Dennis har ju nästan större.
Tutt-Dennis nästan större? Han har ju största, tvåa Pernilla
2023-05-23, 11:55
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Som sagt, inte ens när hon själv erkänner det. Det är helt otroligt. Jag sa förr att jag har sett den här fenomenet tidigare på Flashback, men absolut inte på den här nivån.

Hon har ingen ondskefull avsikt med sina kommentarer, vilket är skillnaden.
Du var beredd att ge Chris en massa ursäkter pga hans alla diagnoser men Amanda som har ADHD har du inga ursäkter för?
Hon tycker väl själv att hon kan säga för mycket (till skillnad från de andra har hon i så fall självinsikt)
och - eftersom hon är snäll och vill vara folk till lags, även dessa mobbare - så ber hon om ursäkt.
Personligen tycker jag inte att hon har något att be om ursäkt för eftersom dessa människor spelar sköra porslinsdockor och agerar lättkränkta. De har betett sig vidrigt på riktigt, till skillnad mot Amanda.
Som jag sa, Amanda kan säga att vatten är vått och de kommer att ha problem med det.
Antagligen du också
Det är så dessa simpla människor fungerar. De letar fel och vill trycka ner den som är starkare.
Man måste som sagt vara blind om man inte ser det.
2023-05-23, 11:57
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Oscar och Amanda är de enda värdiga vinnarna, Oscar ett stort steg före Amanda.

Amanda skulle jag aldrig kunna ha som närmare vän, retar mig hela tiden på hennes överlägsna stil - lite Jantetänk skulle inte vara fel där.

Oscar går inte att störa sig på.
Sanna och Sophie passerar också.
Gillar Elins dialekt men ogillar hennes alltid välkammade frisyr*) som tillsammans med hennes ”ödmjuka” framtoning ger henne trista humorbefriade ordningsmanvibbar.

Värst av alla redan från början: energislukaren Pernilla. Fy fan för den urtråkiga, gnälliga och avundsamma råttkärringen! Det skulle inte förvåna mig om hon vinner alltihopa och blir Robinsons mest avskydda vinnare någonsin. Vem av tidigare vinnare har varit mer illa omtyckt av både medtävlare och tittare?

*) Hennes frisör har gjort ett fantastiskt klippjobb där!

Är faktiskt helt imponerad och fascinerad av att Elins frisyr aldrig ruckas med ett enda hårstrå - en endaste gång från Dag 1 till och med nu
2023-05-23, 12:03
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128

2023-05-23, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Hon har ingen ondskefull avsikt med sina kommentarer, vilket är skillnaden.
Du var beredd att ge Chris en massa ursäkter pga hans alla diagnoser men Amanda som har ADHD har du inga ursäkter för?
Hon tycker väl själv att hon kan säga för mycket (till skillnad från de andra har hon i så fall självinsikt)
och - eftersom hon är snäll och vill vara folk till lags, även dessa mobbare - så ber hon om ursäkt.
Personligen tycker jag inte att hon har något att be om ursäkt för eftersom dessa människor spelar sköra porslinsdockor och agerar lättkränkta. De har betett sig vidrigt på riktigt, till skillnad mot Amanda.
Som jag sa, Amanda kan säga att vatten är vått och de kommer att ha problem med det.
Antagligen du också
Det är så dessa simpla människor fungerar. De letar fel och vill trycka ner den som är starkare.
Man måste som sagt vara blind om man inte ser det.
Ja det är klart att du inte tycker att hon har nått att be om ursäkt för... det hade du närstan inte behövt skriva
Jag har inte gett Chris några ursäkter, jag konstaterar bara vad han har sagt och tänker att han kan ha noterat nått som har med verkligheten att göra trotts sina diagnoser. Det är inte jag som leker änglar och demoner här, jag tror människans psyke är mer komplex än så.
2023-05-23, 12:07
Medlem
CS128s avatar
Citat:

2023-05-23, 12:08
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Tjock-Dennis måste ju vara fjolla? Refererar till sig själv som Party-Dennis... en vuxen man.. utvecklingsstörd eller bög
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Jo, transa eller bög är han, han vet säkert inte om det. Utan kommer ut om några år eller 10 när han törs.

Det har ju spekulerats lite i tråden innan om Dennis d ä är smygbög och man kan ju verkligen undra...
Han betedde sig ju lite fjolligt, den där segerdansen han körde vid ett tillfälle samt all desperat uppmärksamhet han hela tiden krävde.
Han hade även lite "drag-queen-på-helgen"-aura.
Fann detta klipp, vet inte om det postats innan. Är man kapabel att hångla med Chris så är man väl mer än redo att släppa fram sin inre bög?
Det lustiga är också att Dennis verkar mer villig till det hela än Chris.

https://www.tiktok.com/@chrisdaasilva/video/7235234636731927834
2023-05-23, 12:09
Medlem
Men vad är Sofie för en jävla hund som står och skäller och vad är det för mobbning som får visas i tv och vad i helvete är det för vuxna människor som låter sig hunsas runt av den sk tjejpakten. Det är ju för fan bara plågsamt att se
2023-05-23, 12:17
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Ja det är klart att du inte tycker att hon har nått att be om ursäkt för... det hade du närstan inte behövt skriva
Jag har inte gett Chris några ursäkter, jag konstaterar bara vad han har sagt och tänker att han kan ha noterat nått som har med verkligheten att göra trotts sina diagnoser. Det är inte jag som leker änglar och demoner här, jag tror människans psyke är mer komplex än så.
Du säger själv att du saknar kompetens och utbildning och det märks.

Ok, du anser att människans psyke är komplext samtidigt som du har inställningen att tro det värsta om människor? Du borde ju själv vara mer nyanserad i din bedömning i så fall kan man tycka.
Tror man det värsta om människor så borde man även tro på ondska eftersom det är den som i så fall bejakas av dessa människor. Men jag har gett upp om att efterlysa någon som helst logik från dig
2023-05-23, 12:36
Medlem
waynejohn2s avatar
Klarar inte av att titta efter att grabbhalvan med grimaserna är tillbaka ( Amanda)
2023-05-23, 12:37
Bannlyst
Citat:

Ok, du anser att människans psyke är komplext samtidigt som du har inställningen att tro det värsta om människor? Du borde ju själv vara mer nyanserad i din bedömning i så fall kan man tycka.
Tror man det värsta om människor så borde man även tro på ondska eftersom det är den som i så fall bejakas av dessa människor. Men jag har gett upp om att efterlysa någon som helst logik från dig
Du skriver bara till mig det jag har skrivit till dig tidigare... Allt du gör är att du fortfarande bara kör "nej, du är"-grejen, fast nu har du bara börjat härma mig mer.
Som sagt så tror jag att alla människor är kapabla till att göra båda elaka och snälla saker beroende på situation och period i livet och baserat på hur bra man mår själv. Det har också med intelligens att göra, människor som har svårt att se andras perspektiv har lättare att vara elaka, men då kallar man nog det för magiska grodor med egen vilja. Bra att hon erkänner felkopplingen i hjärnan iallafall.

Vilket fall som helt så tror jag att alla som har valts ut till Robinson är "knepiga" på nått sätt. Därför tänker jag inte leka änglar och demoner leken för då är man ju dömd att förlora. Den grejen är dumt att köra oavsett , men det är mer larvigt att göra det med människor som har kvalificerat sig till en dokusåpa.
Men när man behöver välja ut ett ord som en person har sagt och lägga över det på en hel grupp och sen tjata om det en hel säsong så säger det en hel del om vilka som är de mindre "knepiga".
Senast redigerad av Insynsrapportering 2023-05-23 kl. 12:48.
2023-05-23, 13:03
Bannlyst
Citat:

Du tjatar en jävla massa om Chris, jag håller med om honom. Egentligen tror jag och Chris och Amanda skulle kunna vara jätte bra vänner (ett tag iallafall) men problemet är att Chris inte är intresserad av tjejer sexuellt och då känner Amanda att hon inte har nått att erbjuda och känner sig för ovärdig och otillräcklig. Det är därför hon letar sig till personer som Erik istället. Egentligen är det bara tragiskt och det är synd om henne.. Men man måste kunna se saker för vad det är..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in