Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-23, 22:07
Medlem
greta75s avatar
Update: Sophies kill list:

Marcus (dead)
Erik (dead)
Amanda
Pernilla
Elin
Camilla (dead)
Dennis d.ä (lost)
Oscar
--------------
Chris (lost)
Sanna
Carro (lost)
Sophie

Förlorar Sophie imorgon skickas bara lappen vidare till Sanna tror jag.
2023-05-23, 22:10
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Men hur gammal ar du människa?
Vetskapen om att man kommer att träffa sin älskade morsa efter avslutat Robinsonäventyr måste väl ändå uppväga känslorna man har under själva vistelsen!?
Att sitta & lipa & tråna i synk & på tävling efter sin morsa tyder på svaghet. Spelar ingen roll hur ung eller gammal man är.
Sophie är enbart en morsgris som har åkt på räkmacka hela den här skitsäsongen.
Hoppas den autistiska och smarta Oskar vinner.

Autist ja, smart nej. Han vägrade gå emot "sydpakten" fast de helst skulle vilja se att han åkte ut. Han hade ett ypperligt tillfälle att gå ihop med Elin, Camilla och Pernilla för att få ut Sophie som var en stark spelare. Tog han den? Nej. I dagens tävling fick vi ju också ett bevis på hur korkad han är. Står och försöker sortera alla pinnar, vilket inte hjälper honom utan bara kostar honom dyrbar tid.
2023-05-23, 22:14
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag har inte valt ut ETT ord. Chris har kallat Amanda för "bitch" och "falsk fitta" (= två ord) och
- vilket jag sagt flera gånger nu -
med tanke på att övriga i pakten har samma dåliga språkbruk, använder könsord hela tiden osv så tror jag att de alla har samma jargong inom gruppen och att alla kallar Amanda för dessa tillmälen.
Hela gruppen består av lågt stående individer, jag har ingen särskild rangordning dem emellan.

Du är helt fel på det här. Till skillnad från de andra tjejerna har Amanda en stark självkänsla och är trygg i sig själv. Hon behöver således inte en massa bekräftelse. Att hon får det ändå pga att hon är överlägsen de andra; det är knappast hennes fel.
Det är också vad som gjort henne till måltavla hela tiden; att de andra i sin otillräcklighet och svaghet som individer måste ha en starkare person att hacka på, för att själva försöka hävda sig.
Otroligt att du inte fattar så enkel psykologi.

Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
"Säg mig vem du umgås med, och jag ska säga dig vem du är."
Euripides

Blev uppmärksammad på ett annat webbforum att Christina på sin Instagram är så stolt över att ha varit med och grundat tjej-pakten ihop med Sophie, Carro, Alva och Chris. Samma Christina som gav ett så sympatiskt intryck och verkade ha integritet läsandes sin bok i stället för att delta i skit- och paktsnacket.

Hon som blev så ledsen när Elin valde henne att kämpa mot Zeki i stället för Millan har tydligen inga som helst problem med tjej-paktens fulspel där Chris hånskrattandes gläds över att svika och tillintetgöra Amanda, Erik och Markus till skillnad från hur Elin uppenbarligen själv blev ledsen när hon såg Christinas reaktion. Och samma Christina som fick Erik hemskickad när han utan onda avsikter men tvärtom i välmening dumt nog beskrev henne som "neg*****n" då han inte kom på hennes namn och sedan varit helt oförsonlig när denne verkligen försökt visa sig ångerfull och be om ursäkt, har inga problem att vara vän med den aggressivt sexistiske Chris som definitivt inte menade väl när han i synken kallade Amanda "falsk f***a".

Jag gillade faktiskt Christina och hur hon framstod i Robinson och Gränslandet, men har nu tappat all sympati och respekt för henne efter att också ha kollat igenom hennes Instagramkonto. Bilden jag får där är tyvärr en helt annan. Inte alls den vänliga, eftertänksamma tjejen med personlig integritet utan här handlar det mest om festande. Tjej-paktens medlemmar bekräftar förresten hennes anspråk på att vara medgrundare och de drar upp planer för att gemensamt dra ut på Söder där Christina skall lära dem att supa och jaga f***a. Fasoner värdiga 16-åriga Epa-raggare men inte den Christina jag sett i Robinson. Och språkbruket förvånar tyvärr inte längre.

Sorgligt att tvingas konstatera att hon uppenbarligen är av samma skrot och korn som resten av det gänget. Och de hycklarna skulle undervisa Markus i hur man umgås modernt och civiliserat. Jo jo...inte mycket till självinsikt där inte, men däremot en uppenbar övertygelse om sin egen moraliska förträfflighet.

Länk till Christinas Instagram: https://www.instagram.com/p/CsdO79msPAU/?igshid=NTc4MTIwNjQ2YQ==
2023-05-23, 22:14
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Kring ett eventuellt ö-råd under finalveckan

Ingen som åkte ut innan sammanslagningen kommer att få vara med och rösta. Troligtvis inte heller alla som kom till sammanslagningen.
2023-05-23, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Ingen som åkte ut innan sammanslagningen kommer att få vara med och rösta. Troligtvis inte heller alla som kom till sammanslagningen.
Tror det också beror på hur man betett sig. Zeki kommer absolut inte delta i omröstningen.
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Tjejpakten stod och skrattade när bögen Chris sa att Amanda var en bitch. Det baktalades och alla var eniga; Amanda var ond.

När Amanda säger något om ett par (uppenbart) opererade tittar, ja då får tjejpakten nog. Man säger inte något om någons bröst. Men att säga att någon är en bitch, det är legitimt.

Spyr
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Det är du och greta som är weird i den här tråden. Ni verkar inte ha förstått att tjejpakten är de vidrigaste människorna som nånsin varit med i Robinson.
Efter säsongen så har jag lärt mig hur man bedömer kritik på bästa sätt: Ni är bara grovt avundsjuka för att vi är så jävla bra.

Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag håller med dig i det du skriver om deltagarnas olika personligheter.

Fast jag menade "saker som tydligen har hänt och sagts" och vi tittare inte får se i TVrutan. Det har vi ju nu ett praktexempel på - för VAD Amanda har sagt eller INTE sagt framkommer inte någonstans faktiskt men ändå så dömer deltagare ut Amanda till kylan just för det hon påståtts ha sagt och vi tittare har inte sett Amanda en endaste gång faktiskt har gjort detta. Vare sig i TVrutan eller att vi har hört Amandas röst säga något dumt/dumma saker till någon annan deltagare.

Är inte det märkligt? Finns inte en enda filmsnutt när jag har sett att Amanda är på det viset som de andra deltagarna påstår eller att hon har sagt dumheter. Har NI andra i tråden verkligen SETT och HÖRT under dessa avsnitt Amanda SJÄLV har sagt det som påstås? Ändå går drevet mot henne - avsnitt efter avsnitt.

- - -

Idag har det varit 33 stycken avsnitt av Gränslandet som nu är stängt. Idag har vi också även sett 48 stycken avsnitt från Robinson = 81 avsnitt alltså. Hittills!

Nog SKULLE TV4 kunnat ha suttit och klippt bort vareviga sekvens när Amanda har klantat sig som alla andra i Tjejpakten påstår - men jag ser det som totalt ologiskt och ett mycket kostsamt arbete av produktionen. Att mörka alla klantigheter som Tjejpakten hela tiden lägger till last för att Amanda "ska ut"! HUR troligt är det? Fundera på det.

Vi vet också att saker ibland kan klippas bort och en reality kan förvanskas - men inte i all oändlighet.
Personligheterna vi har sett under alla dessa avsnitt - 81 st hittills - säger iaf mig om att Tjejpakten har förvanskat det som Amanda har sagt. Bara hon öppnar munnen så vänder och vrider pakten hennes ord och har gjort en Höna av en fjäder och något annat kan inte jag se det som.
Men tror du att de har en kameraman per person som följer dem alla 24 h om dygnet?
Allt sånt där skit med skitsnack och sånt händer på kvällarna och nätterna när filmteamet inte ens är där. Det är inte mycket av det sociala spelet som vi får se.

Filmteamet kommer dit och spelar in när de läser brev och kör synkar med alla om vad de tror om dagen eller tävlingen eller vad det nu kan vara. Och de scenerna som vi får se som idag med konfrontationen är planerade.. allt med ljud och bild måste fixas, det var säkert flera omtagningar också, för att det blåste och nån inte hördes så bra eller vad det nu kan vara. efter ett par timmar där när de har fått ihop tillräckligt med material så plockar ihop och drar. Deltagarna får en egen kamera som de kan filma själva om nått händer (den var den vi fick se idag Oskar filmade med när de åt), men inte fan kommer de filma sig själva när de pratar skit.

Vi har fått se Pernilla bete sig som ett svin men det är för att hon har velat visa sina "skills"
Senast redigerad av Insynsrapportering 2023-05-23 kl. 22:23.
2023-05-23, 22:17
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armondplantar
Tror det också beror på hur man betett sig. Zeki kommer absolut inte delta i omröstningen.

Nej, men det är också för att han åkte ut innan sammanslagningen. De huserar inte med hotell för så många deltagare så lång tid.
2023-05-23, 22:22
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Efter säsongen så har jag lärt mig hur man bedömer kritik på bästa sätt: Ni är bara grovt avundsjuka för att vi är så jävla bra.

Men tror du att de har en kamera per person som följer dem alla 24 h om dygnet?
Allt sånt där skit med skitsnack och sånt händer på kvällarna och nätterna när filmteamet inte ens är där. Det är inte mycket av det sociala spelet som vi får se.
Filmteamet kommer dit och spelar in när de läser brev och kör synkar med alla om vad de tror om dagen eller tävlingen eller vad det nu kan vara. Och de scenerna som vi får se som idag med konfrontationen är planerade.. allt med ljud och bild måste fixas, det var säkert flera omtagningar också, för att det blåste och nån inte hördes så bra eller vad det nu kan vara. efter ette par timmar där när de har fått ihop tillräckligt med material så plockar ihop, deltagarna får en egen kamera som de kan filma själva om nått händer (den var den vi fick se idag Oskar filmade med när de åt), men inte fan kommer de filma sig själva när de pratar skit.

Enligt deltagarna själva så fanns filmteamet konstant på plats fram till mörkret föll och då la sig i princip alla och sov. Filmteamet satt inte och pendlade fram och tillbaka under dagarna. Ibland hände det också enligt Carro (intervju på video efter att hon kommit hem i typ tidningen Hänt) att filmteamet var kvar över natten.

81 st avsnitt totalt som sagt var och INGEN bevisning What So Ever finns på att Amanda har sagt något dumt ... Det finns det däremot på andra deltagare. Både i par och i grupp. Men inte på Amanda.

Därav min slutsats.
2023-05-23, 22:24
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag håller med dig i det du skriver om deltagarnas olika personligheter.

Fast jag menade "saker som tydligen har hänt och sagts" och vi tittare inte får se i TVrutan. Det har vi ju nu ett praktexempel på - för VAD Amanda har sagt eller INTE sagt framkommer inte någonstans faktiskt men ändå så dömer deltagare ut Amanda till kylan just för det hon påståtts ha sagt och vi tittare har inte sett Amanda en endaste gång faktiskt har gjort detta. Vare sig i TVrutan eller att vi har hört Amandas röst säga något dumt/dumma saker till någon annan deltagare.

Är inte det märkligt? Finns inte en enda filmsnutt när jag har sett att Amanda är på det viset som de andra deltagarna påstår eller att hon har sagt dumheter. Har NI andra i tråden verkligen SETT och HÖRT under dessa avsnitt Amanda SJÄLV har sagt det som påstås? Ändå går drevet mot henne - avsnitt efter avsnitt.
[...]
Vi vet också att saker ibland kan klippas bort och en reality kan förvanskas - men inte i all oändlighet.
Personligheterna vi har sett under alla dessa avsnitt - 81 st hittills - säger iaf mig om att Tjejpakten har förvanskat det som Amanda har sagt. Bara hon öppnar munnen så vänder och vrider pakten hennes ord och har gjort en Höna av en fjäder och något annat kan inte jag se det som.

Ok
Jag reagerade bara på att du skrev att "vi inte känner dem alls" så mest det som jag ville kommentera.

Eftersom det med största sannolikhet har rört sig om helt oskyldiga kommentarer så är det inte ens något som produktionen har tyckt varit värt att ta med. De kunde inte ana att något kunde uppförstoras på detta sätt och framförallt inte när man har hört en massa värre saker från alla andra deltagare där vilket är tydligt med tanke på hur de uttrycker sig osv.

Det är också skillnad på att säga elaka saker och att slänga ur sig saker aningslöst och lite slarvigt. Amanda har ju ADHD och då är väl filtret borta en del. Därav att hon pratar om grodor som hoppar ur munnen osv. Det är oerhört lågt att försöka få det till något som hon gör av elakhet.
Hade Amanda varit en elak person så hade det framgått och gått igenom rutan, oavsett vad hon hade sagt. På samma sätt som det framgår, för oss som är klarsynta, att Carro är en elak person även om hon försöker spela "snäll" och intalar sig själv att hon är det.

Hade jag varit Amanda så hade jag varit rätt sur på produktionen faktiskt som låter dessa mobbare sätta agendan och påstå en massa saker som helt kan misstolkas utan att det backas upp med filmat material. Man hade lätt kunnat visa det som Sanna nu totalt överreagerar på som en flashback, förutsatt att det finns filmat, så hade alla hade kunnat bilda sig en egen uppfattning.
Då hade det med största sannolikhet framkommit hur otroligt överdrivet allt detta är.
För det är ju otroligt lätt att sånt här snack blir till en sanning om en person, bara här vill ju vissa personer göra rena osanningar om Amanda till "trådsanning".
Det var ju samma sak med Dennis d ä och Zekis fight förresten. Där har de inte heller något filmat material att visa upp gällande vad som faktiskt sades och hände. Riktigt dåligt
2023-05-23, 22:25
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Det är 100% plankan. Fanns en bild på tv.nu där man såg fötterna av alla deltagare när de stod på plankan. Gick in och kollade nu och tyvärr så har de tagit bort bilden. Synd. Annars hade man kunnat analysera fötterna och kommit fram till ifall det är Sophie eller Oskar som klarar sig.'

Här har du en bild på plankan:
2023-05-23, 22:30
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N!xxo
Tror Amandas kommentar bottnar i att hon är bara avis på Sannas bröst, men vinner hon kan hon ju ta sina pengar å köpa sig ett par med. 🤷‍♂️
Jag tror att det är Sanna som är avundsjuk på Amandas fina små bröst!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in