Citat:
Ursprungligen postat av
CS128
Jag håller med dig i det du skriver om deltagarnas olika personligheter.
Fast jag menade "saker som tydligen har hänt och sagts" och vi tittare inte får se i TVrutan. Det har vi ju nu ett praktexempel på - för VAD Amanda har sagt eller INTE sagt framkommer inte någonstans faktiskt men ändå så dömer deltagare ut Amanda till kylan just för det hon påståtts ha sagt och vi tittare har inte sett Amanda en endaste gång faktiskt har gjort detta. Vare sig i TVrutan eller att vi har hört Amandas röst säga något dumt/dumma saker till någon annan deltagare.
Är inte det märkligt? Finns inte en enda filmsnutt när jag har sett att Amanda är på det viset som de andra deltagarna påstår eller att hon har sagt dumheter. Har NI andra i tråden verkligen SETT och HÖRT under dessa avsnitt Amanda SJÄLV har sagt det som påstås? Ändå går drevet mot henne - avsnitt efter avsnitt.
[...]
Vi vet också att saker ibland kan klippas bort och en reality kan förvanskas - men inte i all oändlighet.
Personligheterna vi har sett under alla dessa avsnitt - 81 st hittills - säger iaf mig om att Tjejpakten har förvanskat det som Amanda har sagt. Bara hon öppnar munnen så vänder och vrider pakten hennes ord och har gjort en Höna av en fjäder och något annat kan inte jag se det som.
Ok
Jag reagerade bara på att du skrev att "vi inte känner dem alls" så mest det som jag ville kommentera.
Eftersom det med största sannolikhet har rört sig om helt oskyldiga kommentarer så är det inte ens något som produktionen har tyckt varit värt att ta med. De kunde inte ana att något kunde uppförstoras på detta sätt och framförallt inte när man har hört en massa värre saker från alla andra deltagare där vilket är tydligt med tanke på hur de uttrycker sig osv.
Det är också skillnad på att säga elaka saker och att slänga ur sig saker aningslöst och lite slarvigt. Amanda har ju ADHD och då är väl filtret borta en del. Därav att hon pratar om grodor som hoppar ur munnen osv. Det är oerhört lågt att försöka få det till något som hon gör av elakhet.
Hade Amanda varit en elak person så hade det framgått och gått igenom rutan, oavsett vad hon hade sagt. På samma sätt som det framgår, för oss som är klarsynta, att Carro är en elak person även om hon försöker spela "snäll" och intalar sig själv att hon är det.
Hade jag varit Amanda så hade jag varit rätt sur på produktionen faktiskt som låter dessa mobbare sätta agendan och påstå en massa saker som helt kan misstolkas utan att det backas upp med filmat material. Man hade lätt kunnat visa det som Sanna nu totalt överreagerar på som en flashback, förutsatt att det finns filmat, så hade alla hade kunnat bilda sig en egen uppfattning.
Då hade det med största sannolikhet framkommit hur otroligt överdrivet allt detta är.
För det är ju otroligt lätt att sånt här snack blir till en sanning om en person, bara här vill ju vissa personer göra rena osanningar om Amanda till "trådsanning".
Det var ju samma sak med Dennis d ä och Zekis fight förresten. Där har de inte heller något filmat material att visa upp gällande vad som faktiskt sades och hände. Riktigt dåligt