Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-21, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Att

Jag tycker dock det är jävligt fult av produktionen att de antagligen fifflade med urnorna i förra söndagesn öråd när Marcus åkte ut. Eftersom det endast återstod ett öråd efteråt, så visste produktionen att det skulle bli ett antiklimax om Marcus fick en duell, vilket skulle lämna kvar en urna med blodshämnd vilket hade blivit helt onödigt i dagens öråd. Jag är 99% säker på att produktionenen lade blodshämnd i båda Marcus urnor för att kunna spara duellen till det sista örådet och skapa spänning. Fyfan alltså, finns det någon deltagare som har haft fler saker emot sig i hela Robinsons historia? MARCUS FOR THE WIN.

Tror också att de fifflade med urnorna. Så himla typisk. Markus hade aldrig en chans att få en duell, hade han fått en duell hade han klarat sig. Sen hade han säkert tagit en immunitet nu i veckan. Den som därmed hade fått lämna idag hade varit
2023-05-21, 12:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Foden
Jag njöt också. Det var så jävla underbart och det stavs till KARMA. Nu åker dom en efter en, snart är tjejpakten ett minne blott.
Det tvekar jag inte en sekund på att du gjorde.
Hoppas bara att det var tillräckligt stor plåster på såret som Pernilla lämnade på Erik efter skammen när hon "brädade" honom psykologiskt.
Men den skammen får han bära med sig resten av livet. Tyvärr
Senast redigerad av Insynsrapportering 2023-05-21 kl. 12:13.
2023-05-21, 12:13
Medlem
Jonipoons avatar
Som det ser ut nu så är det i princip redan bäddat för att Oskar vinner årets Robinson, vilket med handen på hjärtat känns fel.

För det första gillar jag inte Oskar. Jag tycker att han varit skum och falsk sedan dag 1 när han gick bakom ryggen på Marcus bara för att han kände sig hotad i rollen som vildmarksexpert. Därtill så är hans konstanta behov av att prata om överlevandstips samt visa sig duktig på vildmarksliv otroligt tröttsamt, och det får honom bara att framstå som extremt icke-ödmjuk (vilket är det motsatta han tycker om sig själv). För det andra är han en svag individ psykiskt som simpar för tjejerna trots att de konstant vill rösta ut honom. För det tredje blir det bara så fruktansvärt antiklimatiskt att han som deffat muskelberg ensam tävlar mot en gäng brudar och tanter samt en tanig liten bög.

Om produktionen har någon form av stake kvar så borde de se till att Oskar åker ut på något sätt, vilket lämnar dörren öppen för Amanda att vinna Robinson. Eftersom de redan fifflat så mycket tidigare i syfte att styra tävlingarnas utgång så kan de väl lika gärna köra på. Ingen av de övriga tjejerna eller Chris förtjänar att vinna Robinson eftersom de glidit fram till finalen på en räkmacka, och de flesta är värdelösa i tävlingar. Amanda däremot är en fighter som gång på gång visat att hon är en värdig vinnare av Robinson både tävlingsmässigt samt ur moralisk synpunkt.
2023-05-21, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Det är det sjukaste Jag hört.
Att vilja se just lidelsen och sorgen hos en person om och om igen är sjukt oavsett vem det är som upplever den,
Din minimering av min spoiler var meningslös, för alla som läst mina kommentarer innan förstår att någon ut kaffe late pakten åkte ur.

2023-05-21, 12:23
Medlem
Citat:
Det tvekar jag inte en sekund på att du gjorde.
Hoppas bara att det var tillräckligt stor plåster på såret som Pernilla lämnade på Erik efter skammen när hon "brädade" honom psykologiskt.
Men den skammen får han bära med sig resten av livet. Tyvärr

Jag njuter över din bitterhet. Ge oss mer! Det här är fan så sjukt roligt! Hur känns det? Berätta.. snälla.
2023-05-21, 12:33
Medlem
Lostworlds avatar
Dagens avsnitt:

2023-05-21, 12:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Din minimering av min spoiler var meningslös, för alla som läst mina kommentarer innan förstår att någon ut kaffe late pakten åkte ur.

Ja med då så, då blev ju hela din grej med att kolla på sorg om och om igen helt plötsligt helt normalt

Citat:
Ursprungligen postat av Foden
Jag njuter över din bitterhet. Ge oss mer! Det här är fan så sjukt roligt! Hur känns det? Berätta.. snälla.
Hahaha... Jag hade aldrig förväntat mig att hon skulle vinna, det är bara häftigt att hon tog sig så långt genom att spela ett så bra socialt spel.
Tillskillnad från dig så skiter jag i vem som vinner (Vilket jag också skrev igår). Jag reagerade mest bara på KlartSurs inlägg där hon satt och kolla om och om igen på en persons sorg och tyckte det var helt normal grej att dela med sig av..
Hur många gånger kollade du om? Själv har jag fått spola över många scener med Erik och Amanda, sekundärskammen har varit för stor för att kunna se.
Senast redigerad av Insynsrapportering 2023-05-21 kl. 12:46.
2023-05-21, 12:35
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Att

Jag tycker dock det är jävligt fult av produktionen att de antagligen fifflade med urnorna i förra söndagesn öråd när Marcus åkte ut. Eftersom det endast återstod ett öråd efteråt, så visste produktionen att det skulle bli ett antiklimax om Marcus fick en duell, vilket skulle lämna kvar en urna med blodshämnd vilket hade blivit helt onödigt i dagens öråd. Jag är 99% säker på att produktionenen lade blodshämnd i båda Marcus urnor för att kunna spara duellen till det sista örådet och skapa spänning. Fyfan alltså, finns det någon deltagare som har haft fler saker emot sig i hela Robinsons historia? MARCUS FOR THE WIN.

Bra poäng. Givetvis måste det ha gått till så.
Inte hade man bara konstaterat på ö-rådet att det låg en blodshämnd kvar som ej kunde användas.
Hade knappast varit "bra tv".
Så fult, så fult. Blir riktigt förbannad för Marcus skull.
2023-05-21, 12:38
Medlem
peterZiipens avatar
🔸🔶🔸 Öppnade en omröstning om ”Vem Flashback hoppas vinner Robinson” i spoiler-tråden 🔸🔶🔸

OBS: Den är uppdaterad med alla deltagare som tagit sig till finalveckan, dvs den avslöjar utfallet kvällens avsnitt.

Länk till tråden:
2023-05-21, 12:39
Medlem
Varför hade Anders så mycket skägg som ett tomteskägg?
2023-05-21, 12:53
Medlem
De senaste säsongerna har verkligen blivit sämre. Det var längesen någon man hejade på vann. De som majoriteten av tittarna hejar på brukar produktionen försöka få ut och istället hjälpa de personer som produktionen anser är värdiga vinnare.

2020 - Michael Björklund
Här hejade jag på Priya. Vet att folk hade lite olika favoriter denna säsong. Största skrällen var ju att jokern Clara Henry åkte räkmacka till finalen.

2021 - Dennis Johansson
Här hejade jag och de flesta tittare på Joanna. Dennis var folks andrahandsval som vinnare. Så det var ändå en bra vinnare.

våren 2022 Filip Johansson
Här hejade jag och de flesta på Joel som hade en riktigt tuff vistelse. Filip var ganska "okänd" han gled igenom robinson lätt när han satt i karantän med Hanna, fick inte mycket tv tid och högg Hanna i ryggen i slutet.

hösten 2022 Lars-Olov Johansson
Här hejade jag och typ alla tittare på Helen som hade en tuff vistelse men var riktigt duktig i tävlingar och positiv. LO var ganska otippad vinnare, enligt mig var han och Britten lika irriterande när de bråkade på gränslandet.

I år tippar jag på att Oskar vinner... Typ alla har hejat på Markus egentligen.
2023-05-21, 12:54
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Det är det sjukaste Jag hört.
Att vilja se just lidelsen och sorgen hos en person om och om igen är sjukt oavsett vem det är som upplever den,

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in