Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-22, 11:06
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
2023-05-22, 11:08
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Jag har hela tiden sagt att det är
som vinner enligt min källa (vän) i produktionen. Kommer visa sig stämma.

2023-05-22, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo

Det här är den tråkigaste säsongen, verkligen. Pernilla har stått för mycket underhållning. Hon är som en citat maskin, skulle vara kul om hon fick ett eget program sen.
2023-05-22, 11:12
Medlem
Pestnilla falskaste deltagaren nånsin?!

Chris näst vidrigaste och förstår inte hur Mastiff tänkte här som gång efter annan låtter honom sprida dynga så fort han öppnar k(a/u)khålet, maken till okvärdesord mot andra deltagare slår alla rekord i ett sk familjeprogram.
Tänker de honom som avskräckande exempel eller hur tänkte ni här Mastiff?

2023-05-22, 11:13
Medlem
Qwelias avatar
2023-05-22, 11:19
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Håller med dig i allt.
Det ÄR Flugornas herre sett till ondskan och hade det inte funnits tv-kameror och de hade varit helt strandade på en öde ö, så hade Amanda, Erik och Marcus varit i en egen liten grupp med ständig fara för sitt liv. Nöden prövar människan och avslöjar vem man är som person innerst inne.

Jag är inte heller lika förlåtande. Är inte långsint som person utan det handlar om VAD man ska förlåta. Som de betett sig mot framförallt Amanda är långt ifrån ok och ditt inlägg påminner om hur sjukt de agerat.
Människor ÄR sina handlingar och kan inte separeras från dem.
Därför som jag inte håller med Amanda när hon i nåt inlägg skrev att vi som tittare inte skulle döma de andra för deras handlingar osv. Vad ska man annars döma dem för?
Det går aldrig att skilja på sak och person, det är bara en tröttsam klyscha. Man kan inte vara en schysst person och samtidigt massmördare/djurplågare/sadist osv. Det går inte.

Bra beskrivning av Dennis d y. På sätt och vis är han faktiskt värst av allihopa eftersom han hade en fin relation med Amanda initialt. Även med Erik och Marcus. Sen sviker han dem alla och framförallt Amanda pga sin egen osäkerhet, dåliga självkänsla och svartsjuka.
Han var en av "de goda" som sålde sin själ till ondskan.
Det hade kunnat vara ett gammalt historiskt drama där Dennis d y hade skickat Amanda till avrättning pga att han fått sitt ego och hjärta krossat. Endast en svag man, en ynklig människa beter sig som han har gjort.
Han föll på eget grepp till slut, instant karma, men blev alltför snabbt förlåten.
Hans ungdom och väna yttre är till hans fördel där. Millan fick moderskänslor för honom osv.
Folk vill inte förhålla sig till ondska, det är lättare att släta över och gå vidare tyvärr.
Hade jag varit Amanda hade jag dock aldrig litat på Dennis igen och jag tror faktiskt inte att hon gör det heller, även om hon förlåtit honom.

Man ska inte glömma bort att det inte bara är svaga människor som kan bli mobbade. Även svaga människor kan gå samman för att mobba en stark människa och försöka bryta ner denne. Det är vad som hände denna säsong. Människor som är svaga, osäkra, avundsjuka och svartsjuka går samman för att göra sig av med "hoten" men det stannade inte där utan de de kallar den starkaste kvinnan för "bitch", "falsk fitta" osv. När hon sen hittar en fin vän i Erik så måste man sabotera det också eftersom man stör sig på deras relation (samtidigt som de andra självklart tillåts att forma enskilda relationer; Carro & Chris, Pernilla & Camilla osv). Amanda får inte uttrycka sina åsikter för då är Chris och även Sophie framme och säger till henne att hon "måste tänka på vad hon säger" osv. Det är klassisk mobbing, ingenting annat.

Håller helt med!
2023-05-22, 11:33
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Det är alltid lika roligt att se hur tjejernas inneboende avundsjuka mot starka, individualistiska tjejer tar över deras önskan om att en tjej ska vinna. Varje säsong.

Nu har de ett rejält övertag i könskampen, men de kommer väl ändå fucka upp det på något sätt. Go girls!
Jaha, och vem är det starka individualistiska tjejen? är det Amanda?
2023-05-22, 11:58
Medlem
orrecrists avatar
Sämsta någon sin ursäktar att jag upprepar mig men ändå! Trodde in o det sista på en spontan röstning efter ö rådet där ingen är emun, som dom har haft förr, men nej, inte ens det fick vi! Tråkigaste säsongen någonsin faktiskt kan jag tycka.
2023-05-22, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojojoj3
Ne jag tyckte det var larvigt av Sophie att gråta för att hon saknade sin mamma. Sophie är nästan 30 år och mamma finns ju kvar när hon kommer tillbaka från Robinson.
2023-05-22, 12:19
Medlem
Bakarettans avatar
Jag tycker Sophie har vissa likheter utseendemässigt med Peter Dalle.
2023-05-22, 12:50
Medlem
2023-05-22, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quickfix50
JADÅÅÅÅ

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem