Citat:
Ursprungligen postat av
Rinaldo-Montalbano
Jag hejar på tjejpakten. Tycker det är så jävla tjatigt med folk, som efter 26 år inte begripit ett jota av vad Robinson handlar om utan sitter och gaggar om värdiga vinnare och inbillar sig, att det är ett pojkboksäventyr vi bevittnar och SM i överlevnad. Det finns ju t o m åsnor, som moraliserar över att man röstar på någon som har större chans än man själv att plocka hem en halv mille på en avslutande hinderbana. Egentligen skiter jag i vem som vinner bara det inte blir en usel människa och den enda uslingen (Zeki) har redan åkt hem. De andra är inga dåliga människor utan hyggliga tjommar, trots att de får heta fan och hans moster i tråden. Gärna Carro, så hon och Alva får råd med en ljuvlig kärlekssemester, men nån annan går också bra. T o m Erik, Amanda eller Pernilla, som nog är de tre jag skulle ha sämst personkemi med av dem som är kvar.
Om nu tjejpakten består av Carro, Chris, Sophie, Sanna, Oskar och Dennis d.ä. så hejar jag på den. För de har varit hyggligt skickliga på att spela Robinsonspelet. Som ju inte har ett skit med överlevnad att göra.
Ganska bra gjort av Carro och Chris, (jag är övertygad om att de två startade den här pakten) att komma överens redan från början, snacka ihop sig och, allteftersom förutsättningarna ändrats, ändå fått med sig tillräckligt många hela tiden som kan hjälpa dem att kanske nå en final, trots att de är fysiskt svaga.
Ett tajt paktande har tagit de så här långt i tävlingen och kanske kan det ta dem till final, kanske tillsammans med Oskar och Dennis?