Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-05, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lambdasound3.0
Skulle tro att två av Robinsondeltagarna är bland de som kommenterar mest i den här tråden, och det är för att de försöker efterhandskonstruera och skönmåla sina namn. Och dessa två är med säkerhet Amanda "fake it till you make it" och Erik "The Puppy"
Robinson har i snitt 550 000 tittare per avsnitt medans det är runt 50 - 200 personer som läser tråden.. Varför skulle man bry sig om vad 200 (max) Flashbackare när det är mer än en halv miljon som ser programmet?
Det är efterblivna diagnosmiffon som har svårt att greppa vad som sker i en enkel dokusåpa som hänger här.
Och jag kan tänka mig att 99% av alla inaktiva läsare bara är här och kollar vad mifforn har för sig i rent underhållningssyfte. Det här är som en dokusåpa isig, lite som en annan del av köping fast det här är en annan del av samhället istället.
Jag tror deltagarna har koll på tittarsiffror för programmet de är med i, och därför tror jag inte de slösar sin tid med att försöka vända några stycken här.
Men det har säker hänt att nån deltagare har gått in för att lästa i nyfikenhet och börjat försvara sig efter ha läst vad "folk" tycker, men jag tror inte att det är så vanligt.
Och isåfall är de själva miffon och då är det faktiskt just Amanda och Erik som skulle kunna vara här.
Senast redigerad av AntonCermenius 2023-05-05 kl. 18:56.
2023-05-05, 19:08
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banana
Håller inte med, då hade det fått kosta 6 mynt för varje låda i så fall, istället för ett. Ingen visste vid det läget hur länge auktionen skulle fortsätta eller hur många lådor som fanns. Bara lamt att inte försöka åtminstone.
Carro hade tjugo mynt och hade informerat alla om att hon skulle satsa allt på dylika prylar och att det inte var värt att utmana henne eftersom hon skulle buda över.
Erik och Marcus hade bara fem mynt, de hade aldrig någon chans. Man fick inte gå ihop och lägga samman mynt.
De enda som kunde utmanat pakten var Camilla och Pernilla som hade 10 mynt var men även då skulle ju Carro ha budat över med 11 .
I så fall hade hon bara haft nio mynt kvar och någon av Camilla eller Pernilla hade kunnat ta hem en låda. Fast i praktiken inte det heller... eftersom Carro gett sin främsta allianspartner Chris 15 mynt och då hade han budat över Pernilla eller Camilla. Det är liksom ingen slump att Carro tog två lådor och Chris en, allt var toppstyrt från början i och med utdelningen av påsarna.
Citat:
Ursprungligen postat av uraniumdick
Auktionen var ett skämt. Hade hellre sett att alla fick samma antal mynt och att man kunde gå ihop och buda tillsammans med någon eller några. Nu har ju produktionen bestämt att tjejligan ska vinna genom slangbellatävlingen och nu denna uppgjorda "auktion".
Håller med dig, bra idé och definitivt mer rättvist (med viss reservation att det kunnat gå helt snett ändå om pakten gått ihop och delat på allt men att det skulle vara samma värde i påsarna, absolut), Gången är hela tiden krattad för pakten tyvärr.
2023-05-05, 19:24
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonCermenius
Robinson har i snitt 550 000 tittare per avsnitt medans det är runt 50 - 200 personer som läser tråden.. Varför skulle man bry sig om vad 200 (max) Flashbackare när det är mer än en halv miljon som ser programmet?
Det är efterblivna diagnosmiffon som har svårt att greppa vad som sker i en enkel dokusåpa som hänger här.
Och jag kan tänka mig att 99% av alla inaktiva läsare bara är här och kollar vad mifforn har för sig i rent underhållningssyfte. Det här är som en dokusåpa isig, lite som en annan del av köping fast det här är en annan del av samhället istället.
Jag tror deltagarna har koll på tittarsiffror för programmet de är med i, och därför tror jag inte de slösar sin tid med att försöka vända några stycken här.
Men det har säker hänt att nån deltagare har gått in för att lästa i nyfikenhet och börjat försvara sig efter ha läst vad "folk" tycker, men jag tror inte att det är så vanligt.
Och isåfall är de själva miffon och då är det faktiskt just Amanda och Erik som skulle kunna vara här.
Utifrån vad som skrivs på andra sociala medier så är inte åsikterna i denna tråd särskilt unika, de flesta verkar reagera på samma saker, bli upprörda över samma deltagare osv.
Så varför har du ett behov att kalla folk i just denna tråd för "miffon"?
TV engagerar vilket du borde veta eftersom att du, som helt ny medlem här på FB, hittills bara postat i denna del av forumet inklusive denna tråd...
Så vad gör du själv här i så fall om det är så himla utvecklingsstört?
2023-05-05, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Utifrån vad som skrivs på andra sociala medier så är inte åsikterna i denna tråd särskilt unika, de flesta verkar reagera på samma saker, bli upprörda över samma deltagare osv.
Så varför har du ett behov att kalla folk i just denna tråd för "miffon"?
TV engagerar vilket du borde veta eftersom att du, som helt ny medlem här på FB, hittills bara postat i denna del av forumet inklusive denna tråd...
Så vad gör du själv här i så fall om det är så himla utvecklingsstört?
Min poäng är helt enkelt att jag inte tror att deltagarna tänker att de vill se vad vanliga folk tycker och går in här för att ta reda på det.

På sättet det skiljer sig vad flashbackare tycker jämfört med övriga samhället är att om en deltagare är invandrare, homosexuell, kvinna eller på nått annat sätt sticker ut så kommer nästan alla i tråden tycka att de personerna har gjort fel i alla lägen.
Men även när det är frågan om en situation där det är två svenska killar det handlar om så är det hela filtrerat igenom små diagnoshjärnor och situationen misstolkas helt. Till och med kvinnorna i tråden tycker att kvinnor suger men att ni minsann inte är som dem vanliga kvinnorna. Ni är lite mer den bättre varianten dvs pojkflickor, en kvinna i kroppen med en hjärna av en man. Men i själva verket är man bara en diagnosmiffo som inte kan komma överens med folk man inte kan knulla med.
Senast redigerad av AntonCermenius 2023-05-05 kl. 20:09.
2023-05-05, 20:09
Medlem
Citat:
Min poäng är helt enkelt att jag inte tror att deltagarna tänker att de vill se vad vanliga folk tycker och går in här för att ta reda på det.

På sättet det skiljer sig vad flashbackare tycker jämfört med övriga samhället är att om en deltagare är invandrare, homosexuell, kvinna eller på nått annat sätt sticker ut så kommer nästan alla i tråden tycka att de personerna har gjort fel i alla lägen.
Men även när det är frågan om en situation där det är två svenska killar det handlar om så är det hela vara filtrerat igenom små diagnoshjärnor och situationen misstolkas helt. Till och med kvinnorna i tråden tycker att kvinnor suger men att ni minsann inte är som dem vanliga kvinnorna. Ni är lite mer den bättre varianten dvs pojkflickor, en kvinna i kroppen med en hjärna av en man. Men i själva verket är man bara en diagnosmiffo som inte kan komma överens med folk man inte kan knulla med.

Vissa deltagare har tagit skärmdumpar från denna tråd och lagt upp på Instagram så nog läser en del.

Tycker den här tråden inte sticker ut åsiktsmässigt jämfört med andra forum. Samma favoriter och hackkycklingar som de flesta andra.

Invandraren Zeki verkar snarare mer omtyckt härinne än på andra forum. Många härinne som har förståelse för att han attackerade Dennis den fete och för att han störde sig på Elin. Så de där stereotyperna stämmer inte riktigt.
Senast redigerad av Mandelgubben 2023-05-05 kl. 20:13.
2023-05-05, 20:13
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Personen menar nog gränslandet där veckans mån-tor blir ett samlat avsnitt på söndag i TV.
Precis, han spoilade om hur Amanda försvinner
2023-05-05, 20:22
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag vet inte om förutsättningarna har ändrats nu efter sammanslagningen men innan har det varit fyra urnor; två med blodshämnd och två med duell så vet inte varför man talar om det som ett faktum nu.
Någon annan här får gärna förklara den delen, om det är så att förutsättningarna har ändrats nu?
Det var 7 urnor från början har jag för mig men nu är det bara 3 kvar. Den urna som slås sönder ersätts inte och rimligen är det också 4 öråd kvar. Det är inte någon mening med att få en blodshämnd i det sista örådet.
2023-05-05, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Precis, han spoilade om hur Amanda försvinner

Och nu spoilade du också.
2023-05-05, 20:29
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Och nu spoilade du också.
Nej för det har Tv4 redan råkat spoila på TV, alltså får jag spoila det också, TV går alltid först
2023-05-05, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Nej för det har Tv4 redan råkat spoila på TV, alltså får jag spoila det också, TV går alltid först

Haha okej, snyggt.
2023-05-05, 20:38
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Men i själva verket är man bara en diagnosmiffo som inte kan komma överens med folk man inte kan knulla med.

Klockren insikt! Förklarar varför Cuckrik bara kom överens med Amanda och Patt-Dennis kommer överens med allt som rör sig, om det så bara är en styv palmkrona som vajar i vinden.
2023-05-05, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Vissa deltagare har tagit skärmdumpar från denna tråd och lagt upp på Instagram så nog läser en del.

Tycker den här tråden inte sticker ut åsiktsmässigt jämfört med andra forum. Samma favoriter och hackkycklingar som de flesta andra.

Invandraren Zeki verkar snarare mer omtyckt härinne än på andra forum. Många härinne som har förståelse för att han attackerade Dennis den fete och för att han störde sig på Elin. Så de där stereotyperna stämmer inte riktigt.
Att nån skulle ha tagit en skärmdump och delat antyder mer på att det måste visas på andra ställen för att ses snarare att det är många här som läser. Så jag vet inte riktigt hur du tänkte där, väldigt ologiskt. Man vet att i snitt så är det mellan 50 till 100 läsare här. Och det är som sagt runt 550 000 som ser på Robinson. Varför skulle man bry sig så mycket om vad en promille tycker så att man går in här och försöker ändra på det. Människor kan ibland vara väldigt ologiska (som du) så jag tror att nån kan ha gjort det, men det är nog inte så vanligt.

Jo jag har också sett att 1 till 2 stycken har skrivit nått i still med "jag förstår att kaousblatten blev galen". Jag antar att det betyder i din värld att de tycker om honom?

Sen tror jag att människor som gärna delar sina tankar om en dokusåpa på nätet har en hel del gemensamt. Men jag tycker fortfarande att det skiljer i vad man tycker. Att hatobjekten ofta är densamma säger inte så mycket.
Senast redigerad av AntonCermenius 2023-05-05 kl. 21:11.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in