Carro åkte ut direkt i dagens tävling visar bara på hur jävla orättvist och ovärdigt det är att hon lyckats ta sig såhär långt. Räkmackeglidning utan dess like i hela Robinsons historia, skulle jag vilja påstå, men det var trevligt att det fick sig ett rättvist avslut. Haha, hon var inte ens bättre än en nästan 40 år äldre käring.
Jag tycker dock det är jävligt fult av produktionen att de antagligen fifflade med urnorna i förra söndagesn öråd när Marcus åkte ut. Eftersom det endast återstod ett öråd efteråt, så visste produktionen att det skulle bli ett antiklimax om Marcus fick en duell, vilket skulle lämna kvar en urna med blodshämnd vilket hade blivit helt onödigt i dagens öråd. Jag är 99% säker på att produktionenen lade blodshämnd i båda Marcus urnor för att kunna spara duellen till det sista örådet och skapa spänning. Fyfan alltså, finns det någon deltagare som har haft fler saker emot sig i hela Robinsons historia? MARCUS FOR THE WIN.
Tror också att de fifflade med urnorna. Så himla typisk. Markus hade aldrig en chans att få en duell, hade han fått en duell hade han klarat sig. Sen hade han säkert tagit en immunitet nu i veckan. Den som därmed hade fått lämna idag hade varit
Elin. Vilken karma det hade varit eftersom hon förstörde för Markus tidigare.
Jag njöt också. Det var så jävla underbart och det stavs till KARMA. Nu åker dom en efter en, snart är tjejpakten ett minne blott.
Det tvekar jag inte en sekund på att du gjorde.
Hoppas bara att det var tillräckligt stor plåster på såret som Pernilla lämnade på Erik efter skammen när hon "brädade" honom psykologiskt.
Men den skammen får han bära med sig resten av livet. Tyvärr
Senast redigerad av Insynsrapportering 2023-05-21 kl. 12:13.
Som det ser ut nu så är det i princip redan bäddat för att Oskar vinner årets Robinson, vilket med handen på hjärtat känns fel.
För det första gillar jag inte Oskar. Jag tycker att han varit skum och falsk sedan dag 1 när han gick bakom ryggen på Marcus bara för att han kände sig hotad i rollen som vildmarksexpert. Därtill så är hans konstanta behov av att prata om överlevandstips samt visa sig duktig på vildmarksliv otroligt tröttsamt, och det får honom bara att framstå som extremt icke-ödmjuk (vilket är det motsatta han tycker om sig själv). För det andra är han en svag individ psykiskt som simpar för tjejerna trots att de konstant vill rösta ut honom. För det tredje blir det bara så fruktansvärt antiklimatiskt att han som deffat muskelberg ensam tävlar mot en gäng brudar och tanter samt en tanig liten bög.
Om produktionen har någon form av stake kvar så borde de se till att Oskar åker ut på något sätt, vilket lämnar dörren öppen för Amanda att vinna Robinson. Eftersom de redan fifflat så mycket tidigare i syfte att styra tävlingarnas utgång så kan de väl lika gärna köra på. Ingen av de övriga tjejerna eller Chris förtjänar att vinna Robinson eftersom de glidit fram till finalen på en räkmacka, och de flesta är värdelösa i tävlingar. Amanda däremot är en fighter som gång på gång visat att hon är en värdig vinnare av Robinson både tävlingsmässigt samt ur moralisk synpunkt.
Det är det sjukaste Jag hört.
Att vilja se just lidelsen och sorgen hos en person om och om igen är sjukt oavsett vem det är som upplever den,
att det dessutom är på en person som de flesta därinne uppfattar som en glädjespridare gör det hela ännu sjukare.
Det känns som att det är just pga henne som utröstningarna har skötts så ärligt och snyggt också utan större agg från de utröstade. Det är nog hon som har tyckt att det har varit viktigt att de sköter det på ett fint sätt. Jag tror inte Chris har brytt sig lika mycket om det. Eller Sofie för den delen.
Men det är ändå henne man känner mest agg mot... undra varför. Att hon dessutom åkte ut just i den här tävlingen pga hennes cancer och opererade mage var bara ännu mer synd...
Som jag har skrivit förr så är det nått som inte riktigt är friskt med det enorma hatet riktat mot tjejpakten härinne, och nu blev det en nivå sjukare.
Och ja jag vet att hon har varit med och sagt "falsk fitta"... eller om hon stod bredvid eller vad det nu var, och jag tror säkert hon är knepig på andra sätt som vi inte ens har sett men..... ja, du fattar.
Din minimering av min spoiler var meningslös, för alla som läst mina kommentarer innan förstår att någon ut kaffe late pakten åkte ur.
Jag avskydde för övrigt inte henne mest, utan hade Chris åkt ut hade jag säkert fortfarande snurrat scenen 🤣 Mer avskyvärda människor hittar man inte lätt.
Det tvekar jag inte en sekund på att du gjorde.
Hoppas bara att det var tillräckligt stor plåster på såret som Pernilla lämnade på Erik efter skammen när hon "brädade" honom psykologiskt.
Men den skammen får han bära med sig resten av livet. Tyvärr
Jag njuter över din bitterhet. Ge oss mer! Det här är fan så sjukt roligt! Hur känns det? Berätta.. snälla.
Oskar har flera gånger nämnt Sophie som ett hot och han vågade t o m nämna som ett förslag att de skulle lägga rösterna på henne.
Han sitter t o m med en extraröst och ÄNDÅ kan de inte gå samman och försöka få bort henne.
Istället väljer man Elin som, till skillnad från spelare som Marcus och Erik, inte väljer någon jämnstark och spelar rättvist utan tar ut en svagare motståndare.
Resultatet är att man får bort Camilla som inte var något hot mot Oskar och övriga i tävlingarna ändå.
Inte vidare begåvat... Ja, hade man röstat på Sophie så hade väl även hon valt Camilla eller Pernilla att duellera mot men man hade ändå tagit chansen att försöka få bort henne.
Sophies rädsla och manipulation för att undvika utröstning var också äckligt att bevittna. Jag har börjat förakta henne på samma sätt som Chris.
Och Pernilla som som vanligt låter sin avundsjuka styra och röstar på Elin med motiveringen att hon fått sin "beskärda del av korv, karaoke, middagar och samtal hem" och "den roliga biten av Robinson".
Tror hon att Gränslandet var nåt slags paradis eller?
Karma slår till igen, denna gång mot Carro som rättvist nog åkte ut först. Hon har varit värdelös i tävlingarna och bara kommit lång genom att finna människor lika svaga som henne själv att liera sig med. Skitsnack tar en inte hela vägen fram utan lite måste man prestera rent fysiskt också.
Ska bli härligt att se allas besvikelse när Amanda är tillbaks.
I övrigt är jag rädd att den hala Chris tar hem alltihop tyvärr.
Din minimering av min spoiler var meningslös, för alla som läst mina kommentarer innan förstår att någon ut kaffe late pakten åkte ur.
Jag avskydde för övrigt inte henne mest, utan hade Chris åkt ut hade jag säkert fortfarande snurrat scenen 🤣 Mer avskyvärda människor hittar man inte lätt.
Ja med då så, då blev ju hela din grej med att kolla på sorg om och om igen helt plötsligt helt normalt
Citat:
Ursprungligen postat av Foden
Jag njuter över din bitterhet. Ge oss mer! Det här är fan så sjukt roligt! Hur känns det? Berätta.. snälla.
Hahaha... Jag hade aldrig förväntat mig att hon skulle vinna, det är bara häftigt att hon tog sig så långt genom att spela ett så bra socialt spel.
Tillskillnad från dig så skiter jag i vem som vinner (Vilket jag också skrev igår). Jag reagerade mest bara på KlartSurs inlägg där hon satt och kolla om och om igen på en persons sorg och tyckte det var helt normal grej att dela med sig av..
Hur många gånger kollade du om? Själv har jag fått spola över många scener med Erik och Amanda, sekundärskammen har varit för stor för att kunna se.
Senast redigerad av Insynsrapportering 2023-05-21 kl. 12:46.
Carro åkte ut direkt i dagens tävling visar bara på hur jävla orättvist och ovärdigt det är att hon lyckats ta sig såhär långt. Räkmackeglidning utan dess like i hela Robinsons historia, skulle jag vilja påstå, men det var trevligt att det fick sig ett rättvist avslut. Haha, hon var inte ens bättre än en nästan 40 år äldre käring.
Jag tycker dock det är jävligt fult av produktionen att de antagligen fifflade med urnorna i förra söndagesn öråd när Marcus åkte ut. Eftersom det endast återstod ett öråd efteråt, så visste produktionen att det skulle bli ett antiklimax om Marcus fick en duell, vilket skulle lämna kvar en urna med blodshämnd vilket hade blivit helt onödigt i dagens öråd. Jag är 99% säker på att produktionenen lade blodshämnd i båda Marcus urnor för att kunna spara duellen till det sista örådet och skapa spänning. Fyfan alltså, finns det någon deltagare som har haft fler saker emot sig i hela Robinsons historia? MARCUS FOR THE WIN.
Bra poäng. Givetvis måste det ha gått till så.
Inte hade man bara konstaterat på ö-rådet att det låg en blodshämnd kvar som ej kunde användas.
Hade knappast varit "bra tv".
Så fult, så fult. Blir riktigt förbannad för Marcus skull.
De senaste säsongerna har verkligen blivit sämre. Det var längesen någon man hejade på vann. De som majoriteten av tittarna hejar på brukar produktionen försöka få ut och istället hjälpa de personer som produktionen anser är värdiga vinnare.
2020 - Michael Björklund
Här hejade jag på Priya. Vet att folk hade lite olika favoriter denna säsong. Största skrällen var ju att jokern Clara Henry åkte räkmacka till finalen.
2021 - Dennis Johansson
Här hejade jag och de flesta tittare på Joanna. Dennis var folks andrahandsval som vinnare. Så det var ändå en bra vinnare.
våren 2022 Filip Johansson
Här hejade jag och de flesta på Joel som hade en riktigt tuff vistelse. Filip var ganska "okänd" han gled igenom robinson lätt när han satt i karantän med Hanna, fick inte mycket tv tid och högg Hanna i ryggen i slutet.
hösten 2022 Lars-Olov Johansson
Här hejade jag och typ alla tittare på Helen som hade en tuff vistelse men var riktigt duktig i tävlingar och positiv. LO var ganska otippad vinnare, enligt mig var han och Britten lika irriterande när de bråkade på gränslandet.
I år tippar jag på att Oskar vinner... Typ alla har hejat på Markus egentligen.
Det är det sjukaste Jag hört.
Att vilja se just lidelsen och sorgen hos en person om och om igen är sjukt oavsett vem det är som upplever den,
att det dessutom är på en person som de flesta därinne uppfattar som en glädjespridare gör det hela ännu sjukare.
Det känns som att det är just pga henne som utröstningarna har skötts så ärligt och snyggt också utan större agg från de utröstade. Det är nog hon som har tyckt att det har varit viktigt att de sköter det på ett fint sätt. Jag tror inte Chris har brytt sig lika mycket om det. Eller Sofie för den delen.
Men det är ändå henne man känner mest agg mot... undra varför. Att hon dessutom åkte ut just i den här tävlingen pga hennes cancer och opererade mage var bara ännu mer synd...
Som jag har skrivit förr så är det nått som inte riktigt är friskt med det enorma hatet riktat mot tjejpakten härinne, och nu blev det en nivå sjukare.
Och ja jag vet att hon har varit med och sagt "falsk fitta"... eller om hon stod bredvid eller vad det nu var, och jag tror säkert hon är knepig på andra sätt som vi inte ens har sett men..... ja, du fattar.
Jag är också glad över att hon åkte ut då hon absolut inte förtjänade en plats i finalen.
Man får ändå leva med orättvisan att äckliga personer som Chris och Sophie är kvar och att de riskerar att ta hem alltihopa tyvärr.
Att hon uppfattas som en "glädjespridare" är ju för att hon är populär hos människor som är som hon själv. De har alla det gemensamt att de är avundsjuka, svartsjuka och svaga som människor rent allmänt. De har noll självinsikt, kallar sig själva för "snälla" och "starka" och fattar inte att de ägnat sig åt grov mobbning.
Att det inte varit något större agg från de utröstade är pga att de utröstade också varit svaga som individer. Det är ju frustrerande hur många svaga män där varit i år som underhållit tjejpakten.
Marcus och Erik spelade med för att hänga sig kvar så långt det gick. Även de har jag kritiserat för jag tyckte de visade sig för underdåniga gentemot tjejpakten.
Carro får skit av oss som ser mobbningen och ondskan.
Sen är det ju Amanda som är den som fått en massa skit från tjejpakten pga avundsjuka, svartsjuka och osäkerhet. Och vi har ju även människor här som utgår från att hon är på ett visst sätt och fantiserar ihop en massa. Där har ju du inte minst gjort dig skyldig till en massa hat och t o m skrivit att hon skulle vara transsexuell. Vad du har skrivit om Amanda är verkligen inte "riktigt friskt" utan riktigt sjukt och bisarrt. Så det blir bara löjligt om du av alla ska kritisera folk för hat när du själv är en av de som hatat mest i denna tråd.
Så stå för ditt eget beteende åtminstone