2023-05-20, 21:20
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
WE ARE THE ARSENAL !! COYG.

PL-bucklan är på väg hem.

Om City är PL-bucklans hem så fick du rätt här.

Citat:
Vad kommer du att säga i maj när vi har vunnit titeln?😊

Vi är vid 20:e maj och jag undrar vilken titel Arsenal vunnit? Chokers of the year 23?

Citat:
Jag är realistisk, och sanningen är den att bara otur kan stoppa oss från att vinna titeln - trots att det återstår 24 omgångar.

Jag kan redan se din enorma avundsjuka mot storebror

Japp, bara otur...
Citera
2023-05-20, 21:23
Medlem
Drickbacks avatar
Milner om Firmino

– Han är en så lugn kille, han ler alltid. Han ler och nickar jämt mot mig eftersom han fortfarande inte förstår vad jag säger! Jag försöker prata spanska, jag försöker prata engelska. Men det språk han talar är fotbollens.
Citera
2023-05-20, 21:27
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Milner om Firmino

– Han är en så lugn kille, han ler alltid. Han ler och nickar jämt mot mig eftersom han fortfarande inte förstår vad jag säger! Jag försöker prata spanska, jag försöker prata engelska. Men det språk han talar är fotbollens.
Firre har varit i Europa många år, hur kan han inte ha lärt sig engelska? Var det mer skämtsamt det Milner sa?
Citera
2023-05-20, 21:36
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Firre har varit i Europa många år, hur kan han inte ha lärt sig engelska? Var det mer skämtsamt det Milner sa?
Har bara läst det i textform men Milner har inte den tydligaste engelskan precis som Robertson framförallt när de pratar fort haha
Men nog var det allt i skämtsamt form med sanning i.
Citera
2023-05-20, 21:36
Medlem
NoTruces avatar
Jag säger att om nu Man C klipper trippeln MÅSTE Haaland få guldballen. Nåt annat finns inte. Vad säger ni?
Citera
2023-05-20, 21:38
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Jag säger att om nu Man C klipper trippeln MÅSTE Haaland få guldballen. Nåt annat finns inte. Vad säger ni?
Folk fjantar om Messi pga VM men den som lever får se.
Citera
2023-05-20, 21:41
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Att han ska få den oavsett. Vad laget vinner ska inte spela någon roll egentligen när man ska utse en enskild spelare som varit bäst. Även om dom jävlarna vill räkna in det och går på vad han gjort tidigare i karriären så kan det väl inte finnas någon som säger att Håland inte varit bäst?.. Messi lär få den en sista gång tack vare VM-guldet och att han är han.
Citera
2023-05-20, 21:44
Moderator
zanteras avatar
Citat:

Skulle City ta trippeln så borde Haaland ha stora chanser att vinna den, men Messi med VM kan nog ändå få den. Det brukar vara lite så att de inte kan separera vem en spelare är NU med vem spelaren varit tidigare, och det gör att folk fortfarande pratar om Messi och Ronaldo (som nu harvar runt i Saudi) som om de är samma spelare som för 7-8 år sedan. Och det gör att Messi nog ändå vinner det.
Citera
2023-05-20, 21:46
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Skulle inte vara första gången han fick den utan att förtjäna den. När Sneijder fört Inter till trippeln och Holland till VM-final så får Messi den oavsett men av någon anledning så får Messi den även 2021..
Citera
2023-05-20, 21:48
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Skulle City ta trippeln så borde Haaland ha stora chanser att vinna den, men Messi med VM kan nog ändå få den. Det brukar vara lite så att de inte kan separera vem en spelare är NU med vem spelaren varit tidigare, och det gör att folk fortfarande pratar om Messi och Ronaldo (som nu harvar runt i Saudi) som om de är samma spelare som för 7-8 år sedan. Och det gör att Messi nog ändå vinner det.
"The three main criteria when the jury member is making their decisions are: Individual and collective performance from the previous season, a player's class and their career. " Tydligen så ska dom ta hänsyn till vilka dom varit och det är jävligt konstigt när man ska utse vem som varit bäst det senaste året :/
Citera
2023-05-20, 21:51
Medlem
NoTruces avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Att han ska få den oavsett. Vad laget vinner ska inte spela någon roll egentligen när man ska utse en enskild spelare som varit bäst. Även om dom jävlarna vill räkna in det och går på vad han gjort tidigare i karriären så kan det väl inte finnas någon som säger att Håland inte varit bäst?.. Messi lär få den en sista gång tack vare VM-guldet och att han är han.

Citat:
Ursprungligen postat av zantera

VM är stort förstås, men i övrigt har väl Messi haft en ganska medioker säsong för att vara han? Mörda mig inte för att jag har kassa fotbollskunskaper om det inte skulle vara så.

Okej, guldpungkulan ges för individuella bedrifter. Så utöver PL, ev CL, ev FA cup har norrbaggen gjort flest mål på en säsong i PL:s historia, flest mål under debutsäsongen i PL, samt en del interna rekord för MC. Plus att han har en yvig och fin hårman.

Ah, just ja. Flest mål i ALLA stora europeiska ligor under en säsong.
Citera
2023-05-20, 21:56
Medlem
Free12s avatar
Citat:
VM är stort förstås, men i övrigt har väl Messi haft en ganska medioker säsong för att vara han? Mörda mig inte för att jag har kassa fotbollskunskaper om det inte skulle vara så.

Okej, guldpungkulan ges för individuella bedrifter. Så utöver PL, ev CL, ev FA cup har norrbaggen gjort flest mål på en säsong i PL:s historia, flest mål under debutsäsongen i PL, samt en del interna rekord för MC. Plus att han har en yvig och fin hårman.

Ah, just ja. Flest mål i ALLA stora europeiska ligor under en säsong.
Fast det verkar ges för olika anledningar varje gång beroende på hur man ska vrida det till den spelaren man vill. Messi var inte ens bäst i VM och ska man gå efter det så bör Mbappe få den..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in