2022-08-13, 18:45
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Visst, men som jag redan har förklarat för er ett flertals ggr. Så hade Arsenal garanterat tagit 4:e (eller 3:e) platsen om vi inte hade fått både Tierney & Partey skadade vid ett så kritiskt läge av säsongen, det är mindre än 0% chans för att Tottenham hade fixat fjärdeplatsen om vi hade haft Partey/Tierney skadefria under slutet av förra säsongen.

Annars så tippade jag Man City som 1:a, Liverpool som 2:a, Chelsea som 3:a med Arsenal på fjärde. Och det var enbart jag som tippade detta, många användare drog ju fram både Man Utd och Chelsea som titelutmanare. Och med tanke på att jag tippade korrekt för 1-3:e platserna, samt att det är helt uppenbart att det enda skälet till att varför jag hade fel ang 4:e platsen till Arsenal var pga skadorna till Tierney/Partey betyder att jag hade 100% rätt i min tippning.

Jag är inte alls envis e.l. Jag vill bara få fram fakta när det väl är tydligt att jag har rätt. Det är ju övriga användare som är betydligt mer envisa än vad jag är här inne.

Men men, nog om detta tjatet. Nu så blickar vi framåt, inte bakåt.

Du får väl börja att tänka även på tunna trupper och skadebenägenhet när du tippar. Det du pysslar med nu är bara bananas.
Citera
2022-08-13, 19:09
Medlem
-GGs avatar
Detta kommer att låta helt galet.

Men. Ferguson-eran har ju på ett sätt förstört klubben.

Man är så fångad i det att man inte kommer framåt.

Egentligen allting med det måste bort och kapas.

Omdefiniera klubben utan att förlora historien.

Glansen att vara och kämpa som en storklubb bland många.
Inte glansen hos en enda man.
Citera
2022-08-13, 19:11
Medlem
-GGs avatar
Rashford är så jävla överskattad.

Inte bra på någonting annat än lite snabb emellanåt.
Citera
2022-08-13, 19:22
Medlem
Hur bra är Brentford egentligen? Jag förstår att man bör avvakta och inte dra alltför stora slutsatser av en halvlek där de fått en del fina bjudningar, men jag tycker ändå att de ser starka ut. Kan kanske bli ett mittenlag i år...
Citera
2022-08-13, 19:30
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Herregud vilken kollaps. Och redan börjar United fansen kritisera ETH. Ny De Boer. Mid table manager. Läser man på Red Cafe. Att dom aldrig lär sig. Samma skit på planen. Samma skit i styrelsen. Vad ska ETH göra denna match. De Gea bjuder på första målet. Andra målet får han kritik för att han vill att laget ska spela längs marken. Men det är ju inte hans fel heller. Han har en väldigt tydlig fotbollside. Då måste man förse han med spelare för det också. Styrelsefel. Andra målet är ju också De Geas fel. Han kan inte spela den bollen. Fanns läge och spela ut till Maguire. Alternativt måste passen vara hårdare så Brentford spelaren inte hinner fram till Eriksen som lämnas i en hopplös situation springandes mot eget mål. Totalt hjärnsläpp. Tro fan Ronaldo vill lämna det här losergänget. Och för det fick han skit. Om något orde man uppskatta Ronaldos närvaro då det är typ den enda som ställer krav. Liverpool hemma nästa med ett sargat Old Trafford och supporterprotester. Kör Klopp med sin gegenpress kommer United bli totalt nedmalda.

Ragnick sa som det är. Man måste rensa. Som tack för det fick han skit från fansen och fick lämna klubben. Man borde utnyttjat hans konsultroll mer. Han la upp flera bra transfertargets som klubben ignorerat och tvingas gå efter Rabiot och Arnautovic istället. Inte en jävla chans att FDJ vill gå till detta haveri.

Det bästa som kan hända i andra nu är att kaoset eskalerar så klubben får foten ur röven och agerar i fönstret.
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Detta kommer att låta helt galet.

Men. Ferguson-eran har ju på ett sätt förstört klubben.

Man är så fångad i det att man inte kommer framåt.

Egentligen allting med det måste bort och kapas.

Omdefiniera klubben utan att förlora historien.

Glansen att vara och kämpa som en storklubb bland många.
Inte glansen hos en enda man.
Det är ju snarare tvärtom tycker jag. Det finns i princip 0 kvar av gamla Ferguson United. Eller vad för gammalt lever kvar från den tiden menar du? Är ju 0 kravställning i klubben. Hårtorken har flugit all världens väg. Därför spelarna var så förvånade att man nu infört böter om spelare kommer försent. Vilket förfan är standard i varje klubb typ. Finns 0 organisation. Den Ferguson byggde upp slängde man också all världens väg. Nu är man ett lag i mängden som köper och säljer hejvilt utan tanke.
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Rashford är så jävla överskattad.

Inte bra på någonting annat än lite snabb emellanåt.
Låter som i princip alla Engelska yttrar. Snabba. Det är allt dom har. Saknar helt fotbollshjärna och teknik. Walcott. Chamberlain. Shaun Wright Philips. Ashley Young. Welbeck. Odoi. För att nämna några. Har haft en hel drös genom åren som hypats upp men slutar alltid på samma sätt. Får snart räkna med Sancho där också.
Citera
2022-08-13, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Hur bra är Brentford egentligen? Jag förstår att man bör avvakta och inte dra alltför stora slutsatser av en halvlek där de fått en del fina bjudningar, men jag tycker ändå att de ser starka ut. Kan kanske bli ett mittenlag i år...
De är bra och har gjort några vassa värvningar i sommar i och med Hickey, Damsgaard, Mee, Strakosha och Lewis-Potter för i sammanhanget lite pengar. Ett starkt lag utan några egentliga stjärnor.

Även lånet av Eriksen förra säsongen var ett smart drag som hjälpte klubben säkra kontraktet 22/23. Trots ett halvår på lån får han ses som ett stort tapp. Brentford blev inte sönderköpta och har alla förutsättningar att kriga runt mitten enligt mig.

Jag ser inte matchen men har läst att nästan alla mål hittills varit bjudningar där United-spelarna tappat boll på egen planhalva eller tabbat sig. Då blir det enkelt för motståndarna men lägena ska ju sitta också. Finns flera i Brentford som kan göra mål men Toney tycker jag behöver komma igång och göra 10-15 strutar i år också.
Citera
2022-08-13, 19:38
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Herregud vilken kollaps. Och redan börjar United fansen kritisera ETH. Ny De Boer. Mid table manager. Läser man på Red Cafe. Att dom aldrig lär sig. Samma skit på planen. Samma skit i styrelsen. Vad ska ETH göra denna match. De Gea bjuder på första målet. Andra målet får han kritik för att han vill att laget ska spela längs marken. Men det är ju inte hans fel heller. Han har en väldigt tydlig fotbollside. Då måste man förse han med spelare för det också. Styrelsefel. Andra målet är ju också De Geas fel. Han kan inte spela den bollen. Fanns läge och spela ut till Maguire. Alternativt måste passen vara hårdare så Brentford spelaren inte hinner fram till Eriksen som lämnas i en hopplös situation springandes mot eget mål. Totalt hjärnsläpp. Tro fan Ronaldo vill lämna det här losergänget. Och för det fick han skit. Om något orde man uppskatta Ronaldos närvaro då det är typ den enda som ställer krav. Liverpool hemma nästa med ett sargat Old Trafford och supporterprotester. Kör Klopp med sin gegenpress kommer United bli totalt nedmalda.

Ragnick sa som det är. Man måste rensa. Som tack för det fick han skit från fansen och fick lämna klubben. Man borde utnyttjat hans konsultroll mer. Han la upp flera bra transfertargets som klubben ignorerat och tvingas gå efter Rabiot och Arnautovic istället. Inte en jävla chans att FDJ vill gå till detta haveri.

Det bästa som kan hända i andra nu är att kaoset eskalerar så klubben får foten ur röven och agerar i fönstret.

Det är ju snarare tvärtom tycker jag. Det finns i princip 0 kvar av gamla Ferguson United. Eller vad för gammalt lever kvar från den tiden menar du? Är ju 0 kravställning i klubben. Hårtorken har flugit all världens väg. Därför spelarna var så förvånade att man nu infört böter om spelare kommer försent. Vilket förfan är standard i varje klubb typ. Finns 0 organisation. Den Ferguson byggde upp slängde man också all världens väg. Nu är man ett lag i mängden som köper och säljer hejvilt utan tanke.

Låter som i princip alla Engelska yttrar. Snabba. Det är allt dom har. Saknar helt fotbollshjärna och teknik. Walcott. Chamberlain. Shaun Wright Philips. Ashley Young. Welbeck. Odoi. För att nämna några. Har haft en hel drös genom åren som hypats upp men slutar alltid på samma sätt. Får snart räkna med Sancho där också.

Det känns ju dock som om man i United sätter hela alltet på en "speciell" tränare som ska komma in och lösa det och skapa magi. Och så börjar eran igen.

Ferguson var unik. Gå vidare och tänk ut ett lag som kommer att fungera. Tränaren är lite sekundär här, vill jag påstå.

Annars:
Eriksen håller ej för en storklubb. Tottenham var perfekt för hans nivå.
Citera
2022-08-13, 19:43
Medlem
Tocadiscos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Var sa jag att allt var guld och gröna skogar? När jag tippade att United blir 3a till 6a eller? United har inte varit "bra" skötta sedan sommaren, United har varit "bra" skötta sedan årsskiftet när Woodward försvann och Murtough fick makt men det finns fortfarande mycket kvar att ordna. Det är dock kul att klubben är sådan laughing stock men det är mest från folk som inte är insatta utan bara har förmågan att se ytan. Killen jag citerade tyckte jag var ett troll för att jag hyllade värvningarna, men borde inte gjort eftersom en ytterback som var 175 köpts in, samma längd som TAA för övrigt men kul att du reagerar på orimligheten i mitt inlägg att jag tror United blir 3a till 6a agenda, säger de.

"Agenda" att inte köpa hypen var det ja. Sen är Ytterbacken 1.69. Det är eran nya mb som är 1.75, ligans kortaste faktiskt. Bufflades nyss bort som en benig junior vid Brentfords 3-0 mål. Rabiot och Arnautovic på radarn, mycket imponerande jobb av värvningsansvariga med snart 2/3 av året förbi med en giftig ex sportchef/eagle-eye i Ragnick, vars råd ni uppenbarligen vaskat bort. Det ser riktigt bra ut må jag säga. Mallen av en välskött förening. Varningsflaggan vajar.
Citera
2022-08-13, 20:00
Medlem
-GGs avatar
Han som sitter bredvid Ten Hag på bänken ser likadan ut.

Haha. Är de släkt?
Citera
2022-08-13, 20:34
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Du får väl börja att tänka även på tunna trupper och skadebenägenhet när du tippar. Det du pysslar med nu är bara bananas.
Jaha..? Varför så var aldrig detta ett tema för Man City under 19/20, och Liverpool i 20/21?
Senast redigerad av Generalandersson 2022-08-13 kl. 20:46.
Citera
2022-08-13, 20:34
Medlem
Perfekt för Nilsson-Lindelöf att visa framfötterna när han kommer tillbaks nu när United floppat totalt.
Citera
2022-08-13, 20:44
Medlem
Generalanderssons avatar
Vi tog, som förväntat, en övertygande seger mot Leicester hemma på Emirates i dag. En briljant match av oss. Oh, i love the Arsenal Vi köpte både Jesus och Zinchenko för en totalsumma på drygt £60m, fynd av allra högsta klass. Till jämförelse, så betalade Tiny Tots samma summa för Richarlison😂 COYG

BTW, några här inne som fortfarande menar att Arsenal är i lika dåligt (eller sämre) skick som det Man United är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in